Szef Xbox Game Studios marzy o nowych metodach testowania gier. Sztuczna inteligencja może zastąpić ludzi

Matt Booty Xbox

Nie ma co ukrywać, że ostatnie lata obfitują w bardzo duże i skomplikowane gry. Deweloperzy co chwila prześcigają się w kwestiach rozmiarów mapy, złożoności i różnorodności kreowanych przez nich światów. Efektem ubocznym tego zjawiska są oczywiście błędy, które obecne są w każdym tytule. Szef Xbox Game Studios — Matt Booty — zdając sobie sprawę z tego problemu, wysnuł bardzo ciekawy pomysł.

Matt Booty twierdzi, że sztuczna inteligencja w przyszłości może zastąpić testerów

Halo Infinite
Halo Infinite

Podczas wydarzenia Pax West 2022 Matt Booty, odpowiadając na serie pytań, zdradził, że w jego opinii przyszłość testów QA (ang. Quality Assurance — działania mające na celu wyeliminowanie błędów w oprogramowaniach) skupiona będzie wokół sztucznej inteligencji. Stwierdził on, że gry stają się coraz bardziej złożone, a przez to bardziej podatne na błędy, w związku z tym obecne metody testowania po prostu nie są w stanie za tym nadążać. Ponadto opieranie się na ludzkiej pracy, według szefa Xbox Game Studios, czasem uniemożliwia wdrożenie niektórych funkcji czy zmian, które pojawiają się w głowach scenarzystów na późnym etapie produkcji.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

W związku z tym Booty poprosił nawet zespół badaczy SI w Microsofcie, aby opracowali algorytm, który będzie w stanie zastąpić człowieka w dziedzinie testowania gier. Marzeniem szefa Xbox Game Studios jest możliwość uruchomienia jednego tytułu w 10 tysiącach egzemplarzy za pomocą chmury i zlecenie sztucznej inteligencji testowania go pod wieloma aspektami.

Przeczytaj też: Kody do The Sims 4

Zapewne temat wykorzystania zasobów SI do testowania gier będzie w przyszłości podejmowany niejednokrotnie. W końcu naturalne jest, że deweloperzy zawsze będą szukać tanich i w miarę skutecznych rozwiązań w celu ulepszania swoich produkcji. Dość powiedzieć, że akcje takie jak ostatni konflikt pomiędzy CD Projekt Red a testerami z Quantic Lab na pewno przyśpieszy prace nad wprowadzeniem sztucznej inteligencji do branży gier.

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Zastanawiasz się nad zakupem subskrypcji Xbox Game Pass Ultimate? Skorzystaj z naszych poradników i oszczędź nawet 80% ceny!

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
Okazja na Black Friday już jest!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.