People Can Fly to studio, które znane jest z takich klasyków jak Bulletstorm, Painkiller, czy Outriders. Jakiś czas temu deweloperzy ogłosili, że pracują aż nad siedmioma tytułami jednocześnie, z czego dwa z nich były przygotowywane we współpracy z kolejno Square Enix oraz Take-Two. Okazuje się jednak, że partnerstwo z wydawcą m.in. GTA 5 nie znajdzie szczęśliwego końca.
Pomimo rozwiązania współpracy z Take-Two People Can Fly nadal pracuje nad Projektem Dagger
Z najnowszego raportu opublikowanego przez People Can Fly wynika, że w ostatnim czasie Take-Two poinformowało o zamiarze rozwiązania umowy produkcyjno-wydawniczej, która dotyczyła zapowiedzianego jakiś czas temu Projektu Dagger. Powodem tej decyzji miał być brak porozumienia na linii deweloper- wydawca w kwestiach finansowych oraz kreatywnych.
Z informacji wynika, że cały proces ma się odbyć za porozumieniem stron, a polskie studio zachowa prawa do własności intelektualnej, jaką jest wspomniany projekt. W związku z tym People Can Fly planuje wydać swój tytuł samodzielnie, choć deweloper nie wyklucza nawiązania współpracy z innym wydawcą, jeśli tylko na stole pojawią się korzystne warunki finansowe.
Przeczytaj też: Laptop gamingowy do 4000 zł
CEO People Can Fly — Sebastian Wojciechowski — odnosząc się do tych informacji, stwierdził, że Projekt Dagger jest niezagrożony i nadal znajduje się w fazie preprodukcji, a zespół odpowiedzialny z tę grę skupia się na dopracowaniu rozgrywki oraz na migracji na silnik Unreal Engine 5. Jednocześnie prezes studia stwierdził, że strategia dotycząca corocznej premiery jednej gry, począwszy od 2024 roku, jest niezagrożona.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.