Sony udostępniło dziś raport finansowy, który dokładnie potwierdza liczbę sprzedanych konsol PlayStation 5. Sprzęt Japończyków nadal cieszy się sporym zainteresowaniem, osiągając tym samym całkiem przyzwoite rezultaty. Dodatkowo firma ujawniła, jak radzą sobie jej inne usługi dedykowane dla graczy.
PlayStation 5 sprzedało się w 25 milionach egzemplarzy, ale przychody z PS Plus spadają
Według najnowszego raportu, jaki opublikowało Sony, PlayStation 5 w przeciągu pierwszych ośmiu kwartałów sprzedało się w liczbie 25 milionów egzemplarzy. Co ciekawe w okresie od lipca do września 2022 roku najnowsza konsola „Niebieskich” rozeszła się w 3,3 milionie sztuk; taki sam wynik uzyskano w analogicznym czasie ubiegłego roku. Dla porównania w przeciągu pierwszych ośmiu kwartałów PlayStation 4 wybrano aż 29,4 miliona razy.
Łączna sprzedaż PlayStation 5 w pierwszej połowie roku fiskalnego 2022 wyniosła 5,7 miliona sztuk. Przedstawiciele firmy uważają, że wszystko idzie zgodnie z planem i do końca roku fiskalnego 2023 uda się sprzedać łącznie 18 milionów ich konsol.
W dalszej części sprawozdania można przeczytać, że usługa PlayStation Plus w okresie od lipca do września zanotowała spadek w liczbie użytkowników z 47,2 do 45,4 mln aktywnych użytkowników. Mimo tego zyski firmy w tym segmencie wzrosły o prawie 12%. Ponadto sprzedaż gier na PS4 i PS5 spadła z 76,4 do 62,5 miliona egzemplarzy, podobnie jak gry first-party (z 7,6 do 6,7 mln sprzedanych kopii).
Przeczytaj też: Gimbal do telefonu
Sony wszystkie spadki w segmencie związanym z grami tłumaczy przede wszystkim wzrostem kosztów rozwoju i zakupu studiów produkujących gry. Winny temu też ma być negatywny wpływ kursów walutowych, który ma być szczególnie widoczny w przeliczeniu na dolary amerykańskie. Ostatecznie doprowadziło to do skorygowania całorocznej prognozy działu gier Sony o 12% w dół.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.