Electronic Arts jakiś czas temu zakończyło wieloletnią współpracę z piłkarską federacją FIFA, a efektem tego jest rebranding najpopularniejszej gry piłkarskiej w całej branży. Zmiana ta wywołuje wśród wielu graczy obawy przede wszystkim o licencję związane z topowymi europejskimi ligami. Wczoraj potwierdzono obecność jednej z nich, choć mało kto spodziewał się aż takiego rozmachu.
EA Sports FC sponsorem tytularnym hiszpańskiej LaLiga!
Podczas wczorajszej konferencji potwierdzone zostało, że włodarze hiszpańskiej LaLiga oraz Electronic Arts nawiązali współpracę, efektem której będzie obecność wszystkich drużyn z tej oraz niższej klasy rozgrywkowej w EA Sports FC. Oznacza to, że drużyny takie jak Real Madryt, FC Barcelona czy Sevilla FC będą występować w grze od EA pod pełną i oficjalną nazwą.
Sytuacja jest o tyle interesująca, że partnerstwo między stronami sprawia też, że EA Sports FC stało się sponsorem tytularnym dwóch największych lig piłkarskich w Hiszpanii. Znana do tej pory jako „LaLiga Santander” od sezonu 2023/2024 nazywać się będzie „LaLiga EA Sports”. Wraz z tą zmianą Hiszpanie zdecydowali się odświeżyć także logotyp swojej ligi.
EA SPORTS FC dokłada wszelkich starań, aby zapewnić najbardziej autentyczne i wciągające wrażenia w globalnym futbolu. Nasze nowe, innowacyjne partnerstwo z LaLiga jeszcze bardziej podnosi te ambicje i umacnia pozycję obu organizacji w centrum kultury piłkarskiej. Widoczny zasięg i skala tego partnerstwa jest głęboko ekscytująca, podobnie jak możliwość dostarczania niesamowitych wrażeń fanom poprzez innowacje w grze, interaktywną rozrywkę i oddolne inicjatywy.
David Jackson, wiceprezes ds. marki w EA Sports FC
Zmiana dotknęła też Sequnda Division (2 liga), która teraz nazywać się będzie LaLiga Hipermotion; oczywiście od nazwy technologii wykorzystywanej przez „Elektroników” w swoich grach. Co więcej, partnerstwo dotyczy także turnieju młodzieżowego (LaLiga Promises) oraz ligi e-sportowej – eLaLiga.
Przeczytaj też: Co to jest eGPU?
Nie da się ukryć, że tego rodzaju posunięcie ze strony Electronic Arts jest bardzo odważne, ale zapewne będzie też skuteczne. Gwarancja dostępu do jednej z lig znajdujących się w tzw. TOP 5 europejskiej piłki nożnej to jedno, ale bycie sponsorem tytularnym takiego przedsięwzięcia to drugie.
- Sprawdź aktualne ceny FIFA 23 w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny FIFA 23 w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny FIFA 23 w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Czy dzięki temu „Elektronicy” będą w stanie skuteczniej promować swoją nową grę, która nadal kojarzona z serią FIFA, już nią nie będzie? Tego dowiemy się dopiero po jej premierze.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.