Nvidia zapowiada DLSS 3.5! Nowa wersja technologii zawita między innymi do Cyberpunk 2077 Phantom Liberty

Cyberpunk 2077 Nvidia DLSS On

Jedną z bardziej rewolucyjnych technologi, które wprowadzono do świata gamingu jest bez wątpienia funkcja DLSS. Od momentu wprowadzenia tego rozwiązania na rynek wraz z serią kart RTX 20xx, Nvidia stale próbuje je ulepszać, oferując coraz to nowe wydania. Najnowsza zapowiedź kolejnej wersji tej opcji przedstawia nowe możliwości, jakie pojawią się dla wszystkich zwolenników Ray Tracingu.

DLSS 3.5 zapewni usprawnienia dla Ray Tracingu i nie tylko

DLSS-3.5-D5-porównanie
Porównanie DLSS 3.5 z renderowaniem bez włączonej technologii (źródło: Videocardz)

DLSS 3.5 — bo tak podpisana będzie nowa wersja tej technologii — skupiać się będzie rekonstrukcji Ray Tracingu (RR — Ray Reconstruction). Ma ona w ten sposób zapewnić wyraźnie lepsze wrażenia wizualne przy korzystaniu z opcji śledzenia promieni niż w przypadku odszumiania obrazu tradycyjnymi metodami. Nvidia zachwalając swoje najnowsze rozwiązanie, twierdzi, iż RR zostało przeszkolone „na pięciokrotnie większej ilości danych niż DLSS 3.0”.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Dzięki dodatkowym szkoleniom technologia ta została nauczona dodatkowych opcji jak m.in. włączanie dodatkowych danych silnika gry, rozpoznawania różnych efektów opartych o Ray Tracing, czy odróżniania dobrych i złych pikseli.

NVIDIA-DLSS3.5-gry
Nvidia DLSS 3.5 – wspierane gry i programy (źródło: Videocardz)

W przeciwieństwie do tradycyjnych metod odszumiania obrazu Ray Reconstruction ma cechować się dokładniejszymi efektami świetlnymi. Wszystko dzięki temu, że technologia ta ma nie powodować „gromadzenia się pikseli z poprzednich klatek”, które powodowały zjawisko ghostingu. To zaś ma pozytywnie wpłynąć np. na poprawienie jakości odbić w kałużach.

NVIDIA-DLSS-3.5-wydajność
Porównanie wydajności dla wszystkich opcji DLSS (źródło: Videocardz)

Nie sposób przy tym nie wspomnieć też o wzroście wydajności, choć ten zdaje się tylko symboliczny. W przypadku Cyberpunka 2077 DLSS 3.5 ma oferować płynność rozgrywki lepszą o około 8% względem poprzedniej wersji; a przynajmniej takie statystyki prezentuje oficjalna grafika ujawniona przez Nvidię.

Przeczytaj też: Telefon z dobrym aparatem

Trzeba przyznać, że przedstawione przez Nvidię grafiki faktycznie robią niemałe wrażenie, zwłaszcza że efekty poprawionego odszumiania widoczne są jak na dłoni. Producent kart GeForce zapowiedział, że DLSS 3.5 trafi do użytkowników „wczesną jesienią” tego roku i od samego początku dostępna będzie w takich grach jak Cyberpunk 2077 Phantom Liberty, Alan Wake 2 czy Portal RTX. Oznacza to, że dla części pecetowców premiery najnowszych gier będą stały pod znakiem zupełnie nowych doznań wizualnych.

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.