Rozwiązania takie, jak DLSS stają się w branży gier coraz popularniejsze i nawet jeśli coraz częściej deweloperzy, zamiast skupiać się optymalizacji wolą stawiać na „tentegowanie” swoich produkcji technologiami generującymi dodatkowe klatki. Poza opcją od NVIDII wymienić tu można jeszcze AMD FSR czy Intel XeSS. Nowe doniesienia sugerują jednak, że niebawem na rynku pojawi się kolejny gracz, tym razem jednak nie będzie to producent kart graficznych, czy procesorów.
Microsoft może szykować konkurencję dla NVIDIA DLSS
Serwis Neowin dotarł do ciekawych funkcji, które mają pojawić się w jednej z następnych aktualizacji systemu Windows. Microsoft bowiem przymierza się do wprowadzenia funkcji skalowania rozdzielczości w grach za pomocą sztucznej inteligencji. Według tych informacji miałoby być to podobne do tego, co oferują wspomniane wyżej NVIDIA DLSS i AMD FSR.
Opcja włączenia Auto SR (bo tak ma się ta funkcja nazywać) dostępna będzie bezpośrednio w ustawieniach systemowych, w zakładce dotyczącej grafiki. W założeniu ma ona zapewniać płynniejszą rozgrywkę z ulepszonymi szczegółami.
W testowej kompilacji tej wersji systemu znalazł się także odnośnik do bloga programistów Microsoft DirectX, jednak na razie nie przenosi on do pożądanej strony. Na ten moment nie jest nawet jasne, czy takie technologie wymagałyby od użytkowników dodatkowych jednostek lub akcesoriów. Zapewne więcej informacji zostanie ujawnione bliżej oficjalnego jej wydania.
Na pewno są to całkiem ciekawe wieści, zwłaszcza że zastosowanie tego rodzaju rozwiązań może ułatwić życie wielu graczom. Warto jednak pamiętać, że takie technologie wymagają czasu na dopracowanie i dopasowanie do aktualnych standardów. Może więc to być pieśń przyszłości… bardzo odległej przyszłości.
Źródło: Neowin
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.