Kilka godzin temu informowaliśmy, że według The PC & Console Gaming Report, który przygotowany został przez Newzoo gracze spędzają w grach znacznie mniej czasu w porównaniu z rokiem 2021. Dla deweloperów i wydawców oznacza to, że muszą jeszcze zacieklej walczyć o uwagę graczy z całego świata, a biorąc pod uwagę liczbę tytułów dostępnych rynków, starcie to jest niezwykle zażarte. Ten sam dokument wskazuje jednak, że jest to niezwykle ciężkie, bo nowe pozycje mają przed sobą nie lada wyzwanie.
Gracze zdecydowanie bardziej wolą ogrywać te produkcje, które już znają
Zgodnie z danymi Newzoo w 2023 roku gracze spędzili 80% czasu poświęconego na gry w zaledwie 66 pozycjach. Dodatkowo aż 27% najpopularniejszych tytułów to kolejno Fortnite, Roblox, League of Legends, Minecraft i GTA V. Mowa więc o produkcjach, które mają już na karku kilka ładnych lat i ciężko powiedzieć, aby były to „świeżynki”. Na dalszych lokatach uplasowały się takie pozycje jak Valorant czy CS2/CSGO (tylko dla PC), czy Rocket League.
Oczywiście na listach popularności nie mogło zabraknąć takich pozycji jak Call of Duty Modern Warfare 3/Warzone oraz EA Sports FC 24. Te produkcje faktycznie debiutowały w ubiegłym roku, jednak są to przedstawiciele cyklicznych serii, gdzie gameplay oraz ogólne zasady niespecjalnie (lub wręcz w ogóle) zmieniają się na przestrzeni lat.
Jak więc wypadają w takim zestawieniu zupełnie nowe gry pokroju Baldur’s Gate 3 czy Diablo 4? No dosyć blado, bo Newzoo wskazuje, że w całym 2023 roku w tego rodzaju tytułach gracze spędzili zaledwie 8% całkowitego czasu, jaki ogólnie poświęcono gamingowi.
Pewnym wyjątkiem od tej reguły są dwie platformy — Xbox oraz Nintendo Switch. W przypadku konsoli od Microsoftu dość wysoko znalazł się Starfield (8 miejsce). W przypadku hybrydowej maszynki od „Big N” mowa o dużej popularności The Legend of Zelda Tears of the Kingdom czy Super Mario Bros. Wonder (kolejno 2 i 3 miejsce). Na każdej platformie jednak król jest tylko jeden i jest nim Fortnite.
Jakie więc predykcje mają autorzy tego raportu? Ano takie, że przed nowymi grami stoi nie lada wyzwanie, bo niezwykle trudno będzie walczyć im o uwagę graczy z takimi gigantami jak Fortnite czy Roblox. Nie jest to jednak zadanie niewykonalne, bo sukcesy Helldivers 2 czy Palworld pokazują, że jest to możliwe, kwestią jest tylko odpowiednie zaprojektowanie rozgrywki oraz wszystkich mechanik.
Źródło: The PC & Console Gaming Report
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.