Wczoraj poza Hellblade 2 do rąk graczy trafiła inna produkcja z zupełnie innego bieguna branży. Mowa oczywiście o najnowszym sieciowym FPS-ie od Ubisoftu, jakim jest XDefiant, który dla niektórych jawi się jako swoista alternatywa dla marki Call of Duty. Okazuje się jednak, że debiut ten nie do końca poszedł po myśli twórców, głównie ze względu na problemy z serwerami…
Matchmaking w Xdefiant z problemami na premierę
Okazało się, że premiera XDefiant stoi pod znakiem sporych problemów z matchmakingiem, który nie działa zbyt dobrze. Chodzi bowiem o dołączanie do meczów, które potrafi trwać bardzo długo, ale nie zawsze kończy się sukcesem, bo można natrafić na nieoczekiwany błąd, w efekcie którego trzeba od początku szukać nowego meczu.
Polski oddział portalu Eurogamer także donosi, że podczas prób rozpoczęcia zabawy konieczne było wykazanie się nie lada cierpliwością, aby w ogóle dołączyć do meczu. Wedle dostępnych tam informacji dziennikarzom udało się dołączyć do zabawy dopiero 3 godziny po premierze.
Ubisoft dość szybko zareagował i na Twitterze/X do tematu odniósł się producent XDefiant, który zamieścił następujący wpis:
Serwery matchmakingu robią »bum«! Pracujemy nad tym!
Mark Rubin, producent XDefiant
Nie ma co, jest to bardzo sugestywne zakomunikowanie, że coś nie działa tak, jak powinno. Dość szybko pojawił się też komunikat na oficjalnej stronie gry, który sugeruje, że dołączanie do meczów działa już znacznie lepiej, ale nadal zdarzają się mniejsze, lub większe problemy.
Można się więc spodziewać, że pracę nad doprowadzeniem matchmakingu do pełnej sprawności zajmą jeszcze trochę czasu. Gracze XDefiant muszą więc przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość i przeczekać ten niefortunny start.
Źródło: Twitter/X: Mark Rubin, Eurogamer.pl
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.