Czego gracze oczekują od gier? Twórca kultowego MMORPG-a tłumaczy, co daje „poczucie spełnienia”

EverQuest

Niektórzy mogą w to nie wierzyć, inni w ogóle nie zwróciliby na to uwagi, ale kultowy MMORPG, jakim jest EverQuest w tym roku obchodzi 25-lecie swojej obecności na rynku. To szmat czasu, a nadal w grze bawi się całkiem sporo graczy, którzy ani myślą porzucać produkcję, którą ukochali przed laty. W jednym z ostatnich wywiadów deweloper gry postanowił opowiedzieć nieco więcej na temat tego, co stoi za sukcesem i długowiecznością tej pozycji.

Adam Bell twierdzi, że kluczem do sukcesu może być wysoki poziom trudności

EverQuest
EverQuest

W rozmowie z PC Gamer jeden z twórców EverQuest i EverQuest 2 postanowił opowiedzieć nieco więcej na temat długowieczności jego projektów. Zdaniem Adama Bella ze studia Daybreak Games kluczem do tego jest wysoki poziom trudności, a faktycznie tworzone przez niego MMORPG-i są dość sporym wyzwaniem dla wielu (choć nie wszystkich) graczy.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Kiedy staramy się pozyskać nowych graczy, chodzi nam bardziej o zmiany w jakości życia. Rzeczy, które sprawią, że gra będzie trochę łatwiejsza bez pozbycia się rdzenia EverQuest – faktu, że EverQuest 1 jest trudną grą i nie chcemy, aby była to łatwiejsza gra, ponieważ tego właśnie chcą nasi gracze. Nasi gracze chcą trudniejszej gry, jakiej doświadczają przy Dark Souls. Gdyby chcieli łatwiejszego doświadczenia, poszliby gdzie indziej.

Adam Bell

Co więc zachęca graczy do tego, aby faktycznie decydować się na takie wyzwanie? Bell podkreśla, że chodzi o satysfakcję z tego, że udało się dokonać czegoś wymagającego. Nawet nawiązanie do serii Dark Souls nie jest tutaj bez znaczenia, bo akurat gry od From Software bazują na owym poczuciu zadowolenia, że udało się nam dokonać czegoś, co wymagało od nas wysiłku, nawet jeśli na początku nic nie wskazywało na nasz sukces.

EverQuest
EverQuest

Wracając jednak do EverQuest, tak tutaj Bell twierdzi, że w jego grze konieczne jest planowanie każdego ruchu i to nawet w przypadku starcia z bardzo podstawowym NPC-em. Bez tego jakiekolwiek próby walki kończyć się będą bardzo bolesną klęską, która kończyć się będzie utratą doświadczenia i przedmiotów.

W dzisiejszym gamingu jest to ciekawy punkt widzenia, zwłaszcza kiedy spojrzymy na to, jaki poziom wyzwania oferują niektóre mainstreamowe pozycje. A Wy lubicie produkcje, w których rzucane jest Wam konkretne wyzwanie, które wymaga pewnego przygotowania i pomyślunku? Dajcie znać w komentarzach!

Źródło: pcgamer.com

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.