Statuetki, nagrody, wyróżnienia… dla wielu studiów deweloperskich jest to pewna forma gratyfikacji za wydane przez nich gry, a zarazem potwierdzenie tego, że obrana przez nich strategia była słuszna. W minionym roku studiem, które okazało się w tej materii bezkonkurencyjne, było Larian Studios, które dowiozło jedną z najlepszych (o ile nie najlepszą) gier ostatnich lat, czyli Baldur’s Gate 3. Wychodzi jednak na to, że nawet z ilością nagród można przedobrzyć, bo Belgowie mieli w pewnym momencie niemały problem.
Odbieranie wszystkich nagród za Baldur’s Gate 3 był w pewnym momencie wyzwaniem dla Larian Studios
Jakkolwiek by na to nie spojrzeć, tak pod względem nagród oraz nastawienia graczy, to Baldur’s Gate 3 pozostawiło swoją konkurencję w tyle, zgarniając szereg nagród na wielu branżowych imprezach. Dobrym zwyczajem jest, aby zwycięzcy odbierali swoje nagrody osobiście i to właśnie okazało się dla Larian Studios nie lada wyzwaniem. Szef studia przyznał, że docenia i szanuje każdą z tych nagród, jednak w pewnym momencie powinność osobistego odbioru każdej statuetki stała się po prostu problematyczna.
To wpływa na rozwój gier — Nagród było dużo i to był problem.
Swen Vincke
Okazało się bowiem, że takie wyjazdy dość mocno wpływają na pracę zespołu, naruszając harmonogram prac. Konieczne okazało się stworzenie swego rodzaju „grup delegacyjnych”, które rotacyjnie pojawiały się na wszelkich branżowych imprezach, aby odebrać wszystkie należne im statuetki.
Jeśli spojrzeć na to, ile nagród zebrało za ubiegły rok Baldur’s Gate 3, to naprawdę nie ma co się dziwić. Larian musiało bowiem pojawić się na The Game Awards, The 2023 Golden Joystick Awards, gali BAFTA czy New York Game Awards. Oczywiście wszystkie z tych imprez działy się w pewnych odstępach czasu od siebie, co dodatkowo wpływało na pracę samego studia.
Vincke stwierdził nawet, że dobrym rozwiązaniem byłoby, gdyby wszystkie te imprezy działy się w podobnym okresie. Wtedy o wiele łatwiej można by zarządzać zespołem, bo wiadome byłoby, że konkretny wycinek czasu trzeba poświęcić na odbieranie nagród.
- Sprawdź aktualne ceny Baldur's Gate 3 w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Baldur's Gate 3 w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Baldur's Gate 3 w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Takich problemów pozazdrościć może wiele mniejszych i większych studiów zajmujących się tworzeniem gier, jednak Larian w pełni na takie „kłopoty” sobie zasłużyło. Ciekawe tylko, czy kolejne projekty Swena Vincke i spółki będą cieszyć się taką samą popularnością i za kilka lat Belgowie znowu będą mieli podobne problemy.
Źródło: gamesradar.com
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.