Rozwój sztucznej inteligencji może w znaczącym stopniu wpłynąć na branżę grową i potencjał w tym dostrzega chociażby Electronic Arts. Amerykanie nie są jednak jedynymi, którzy chcą z nowych technologi skorzystać, bo możliwości rozwoju przy pomocy AI zauważa także Sony. Japońskie przedsiębiorstwo wprost mówi o opcjach, które pomogły w szybszy sposób tworzyć nowe gry.
Sony nadal chce tworzyć gry z wykorzystaniem AI
W najnowszym raporcie korporacyjnym Sony poruszony został wątek wykorzystania sztucznej inteligencji do tworzenia szybszego tworzenia gier. Japońskie przedsiębiorstwo wprost w raporcie stwierdza, że chce dalej udoskonalać technologie mogące „maksymalizować wartości własności intelektualnej w wydajny i jakościowy sposób”, chwilę potem dodając, że mowa tutaj o przetwarzaniu 3D w czasie rzeczywistym, ale także AI oraz uczeniu maszynowym.
To wszystko ma ostatecznie doprowadzić do tego, że nowe gry ze znanych marek powstawałyby szybciej, taniej i trafiałby do szerszego grona odbiorców. Co bardzo ciekawe, Sony już skorzystało z dobrodziejstw AI i to już przy tworzeniu Marvel’s Spider-Man 2.
Mowa dokładnie o zastosowaniu uczenia maszynowego do rozpoznawania głosu w niektórych językach. Dzięki temu firmie udało się w dość szybki sposób zsynchronizować linijki dialogowe z kwestiami wypowiadanymi przez aktorów, a to oczywiście znacząco skróciło czas potrzebny na wykonanie porządnej lokalizacji.
Na tym jednak ambicje Japończyków się nie kończą. Ujawniono bowiem, że aktualnie korporacja pracuje nad stworzeniem studia, które skupiałoby się wyłącznie na przechwytywaniu wolumetrycznym, które potem generowałoby wysokiej jakości grafiki i obrazy.
W przyszłości planujemy zastosować wysokiej jakości zasoby 3D, w tym dane o ruchu z naszego studia, zgromadzone przez każdą z naszych spółek w ramach różnych funkcji w całej Grupie, a także zbadać potencjalną sprzedaż zewnętrzną.
Sony
Co ciekawe, przy przetwarzaniu 3D producent PlayStation współpracuje z Epic Games, ponieważ takie działania mogą pomóc w lepszym tworzeniu gier na silniku Unreal Engine.
W zakresie przetwarzania 3D w czasie rzeczywistym wraz z Epic Games prowadzimy działania eksploracyjne, koncentrując się na silniku Unreal Engine, opracowanym jako silnik fizyczny do generowania grafiki komputerowej w grach. Na przykład ponownie wykorzystaliśmy komponenty grafiki 3D z teledysku nakręconego przy użyciu technologii wirtualnej rzeczywistości, aby stworzyć grę osadzoną w tym samym świecie i wypuściliśmy krótki film z weryfikacją koncepcji, oparty na CG, przy użyciu silnika Unreal Engine.
Sony
- Sprawdź aktualne ceny Marvel's Spider-Man w G2A NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny Marvel's Spider-Man w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Marvel's Spider-Man w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Marvel's Spider-Man w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Najwidoczniej japoński gigant nadal dostrzega w AI ogromny potencjał, który pozwoli firmie zaoszczędzić sporo pieniędzy i skrócić czas potrzebny na wypuszczanie nowych gier. Pozostaje jednak pytanie, jak wyjdzie to w praktyce i jakich segmentów rozwojowych będzie dotyczyć zastosowanie sztucznej inteligencji.
Źródło: Insider Gaming
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.