Ostatnia dekada w branży gamingowej przyniosła nam prawdziwy przeskok, jeśli chodzi o rozmiar gier. Współczesne produkcje często charakteryzują się ogromnymi światami i relatywnie długim czasem przejścia. Często jednak aspekty te nie idą w parze z jakością i dostajemy produkty, które uznać można za „wydmuszki” bez konkretnej wartości. Twórca serii gier Yakuza twierdzi jednak, że era tego rodzaju produkcji powoli przemija.
Twórca gier z serii Yakuza twierdzi, że aktualnie gry są za duże
Twórca gier z serii Yakuza, Toshihiro Nagoshi, w rozmowie z serwisem Famitsu (via. wccftech.com) poruszył temat rozmiarów współczesnych gier i tego, że ich era powoli dobiega końca. Twierdzi on, że jest to efekt tego, iż gracze niespecjalnie chcą angażować się w nowe, bardzo duże produkcje, a ich ilość na rynku „nieco przesadzona”.
Chcę, aby gra była satysfakcjonująca, ale jednocześnie niezbyt uciążliwa. Mimo że nie ma wielu całkowicie nowych tytułów, jest tak wiele gier, w tym zagranicznych, że trudno ograć je wszystkie. Wydaje mi się, że przeciętny fan gier może czuć przesyt konsolowymi tytułami w swoim życiu. Nadal powstaje wiele gier, ale wydaje mi się, że era, w której objętość gry jest głównym atutem, powoli odchodzi.
Toshihiro Nagoshi
Co bardzo ciekawe, Nagoshi ma na swoim koncie gry, które idealnie wpasowują się w schemat ogromnej produkcji. Odpowiednim przykładem może być tutaj Yakuza Like a Dragon, którego główny wątek wymaga poświęcenia około 45 godzin, a pełne przejście to już kwestia nawet 103 godzin. Teraz jednak deweloper miał się zreflektować i przygotować coś zupełnie nowego.
Zgodnie z jego zapowiedziami, obecnie jego studio (podległe pod NetEase) ocenia, jaki będzie odpowiedni rozmiar dla nadchodzącej produkcji. Nie ukrywa on też, że dobranie odpowiednich rozmiarów gry do oferowanej zawartości jest nie lada wyzwaniem, ale podkreśla on, że oba te aspekty muszą do siebie pasować, aby oferować dobre doświadczenie.
- Sprawdź aktualne ceny Yakuza Like A Dragon w G2A NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny Yakuza Like A Dragon w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Yakuza Like A Dragon w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Yakuza Like A Dragon w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Co bardzo ciekawe, nie tylko Nagoshi zwraca uwagę na konieczność zmniejszania gier i ograniczania ich rozmachu. Coraz częściej słychać takie głosy, choć głównym argumentem za tym jest perspektywa biznesowa i fakt, że zbyt duże gry to spora szansa na porażkę, co samo w sobie może zniechęcać wiele przedsiębiorstw. Czy więc czeka nas era mniejszych, ale bardziej skondensowanych gier? Czas pokaże.
Źródło: wccftech.com
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.