W tym artykule znajdziesz kody do Hearts of Iron 4. Wyselekcjonowaliśmy masę komend, które mogą przydać Ci się podczas rozgrywki — m.in. na cele narodowe, surowce, napięcie światowe, budowę i wiele więcej. Zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem!
Spis treści
Jak aktywować kody do Hearts of Iron 4?
Aby móc wpisywać kody do HOI4, w pierwszej kolejności należy uruchomić dostępną w grze konsolę. Na rynku można spotkać różne wersje Hearts of Iron IV i na każdej edycji robi się to nieco inaczej. Aby odpalić okno konsoli, wypróbuj poniższe opcje:
- Wciśnij klawisz tyldy (~)
- Przytrzymaj klawisz ALT i wciśnij 2 oraz 3
- Wciśnij jednocześnie klawisze SHIFT i 3
Nie wiemy, jakie wydanie gry posiadasz, dlatego nie jesteśmy w stanie zaproponować poradnika skrojonego idealnie pod Ciebie. Niemniej możesz skorzystać z metody prób i błędów, bo jedna z trzech przytoczonych wyżej kombinacji na 100% zadziała.
Kody do HOI4 – zestawienie komend
Poniżej znajdziesz aktualne kody do Hearts of Iron 4 na różne czynności. Komendy zostały sprawdzone, więc nie musisz się obawiać o to, czy na pewno działają.
Komenda | Działanie |
---|---|
3dstats | Włącza lub wyłącza statystyki 3D. |
add_autonomy [TAG kraju — lista pod tabelą] [liczba] | Dodaje lub odejmuje poziom autonomii wybranego kraju. |
add_diplo | Dodaje dyplomatyczne trasy dla aktualnego kraju. |
add_equipment [liczba] [equipment name] | Dodaje określoną liczbę wybranego wyposażenia (z wyjątkiem wyposażenia morskiego). |
add_ideas [idea name] | Dodaje pomysł o wybranym ID do Twojego państwa. |
add_interest [TAG kraju — lista pod tabelą] | Dodaje wybrany kraj do zainteresowań. |
add_latest_equipment [liczba] | Dodaje wybraną liczbę ekwipunku do każdego odblokowanego lub zbadanego ekwipunku. |
add_opinion [TAG kraju — lista pod tabelą] [TAG drugiego kraju — lista pod tabelą] | Pozwala dodać opinię jako wybrany kraj (np. „ENG”) dla innego kraju (np. „EGY”). |
add_party_popularity [ideology group] [liczba] | Dodaje wybraną liczbę popularności partii dla wybranej grupy ideologicznej: faszyzmu („f”), komunizmu („c”), demokracji („d”) lub neutralności („n”). |
ai | Włącza lub wyłącza sztuczną inteligencję. |
ai_accept | Włącza lub wyłącza automatyczne akceptowanie dyplomacji przez sztuczną inteligencję. |
ai_invasion | Włącza lub wyłącza sztuczną inteligencję dla inwazji morskich. |
aircombat [scenario] [result] [province id] | Rozpoczyna starcie powietrzne w wybranym miejscu w określonym państwie i pozwala zdefiniować jego wynik. |
allowdiplo | Pozwala użyć dowolnej akcji dyplomatycznej bez żadnego powodu. |
allowtraits | Usuwa ograniczenia przydzielania cech ogólnych. |
annex [TAG kraju — lista pod tabelą / 'all’] | Pozwala rościć prawo do terytorium danego kraju lub wszystkich. |
bloom | Włącza lub wyłącza efekt bloom. |
browser [url] | Otwiera przeglądarkę i wczytuje wpisany adres URL. |
browser_base_url [url] | Ustawia domyślny adres URL po otwarciu przeglądarki. |
building_health [building type] [state id / province id] [level] [liczba] | Pozwala zmodyfikować „zdrowie” wybranego typu budynku. |
cityreload | Restartuje miasta. |
civilwar [ideology] [TAG kraju — lista pod tabelą] | Rozpoczyna wojnę domową dla danego kraju na bazie określonej ideologii: faszyzmu („fascism”), komunizmu („communism”), demokracji („democratic”) lub neutralności („neutrality”). |
collision | Włącza lub wyłącza GUI do debugowania kolizji. |
cp [liczba] | Dodaje siłę dowodzenia (limit: 100%). |
debug_achievements_clear | Nieodwracalnie usuwa wszystkie statystyki i osiągnięcia. |
debug_assert | Włącza lub wyłącza asercję. |
debug_borders | Włącza lub wyłącza granice. |
debug_cities | Włącza lub wyłącza tryb malowania miast. |
debug_crash | Usuwa awarie klienta gry. |
debug_lockcamera | Włącza lub wyłącza blokadę kamery. |
debug_nogui | Włącza lub wyłącza GUI gry. |
debug_nomouse | Włącza lub wyłącza scroll (kółko przewijania) na myszce. |
debug_nuking | Pozwala zdetonować bombę atomową w dowolnej prowincji, nie zważając na panujące w niej warunki. |
debug_particle | Włącza lub wyłącza cząsteczki. |
debug_postfx | Włącza lub wyłącza PostFX. |
debug_rivers | Włącza lub wyłącza rzeki. |
debug_show_event_id | Pokazuje ID bieżącego zdarzenia. |
debug_sky | Włącza lub wyłącza niebo. |
debug_tooltip | Włącza lub wyłącza tzw. tooltipy. |
debug_trees | Włącza lub wyłącza drzewa. |
debug_volume [volume] | Pozwala zmieniać poziom głośności gry. |
debug_water | Włącza lub wyłącza wodę. |
debug_zoom | Powiększa treści w grze. |
decision.nochecks | Pozwala na ignorowanie wymagań decyzji. |
deleteallunits [TAG kraju — lista pod tabelą] | Usuwa wszystkie jednostki z wybranego kraju. |
deltat [speed multiplier] | Zwiększa lub zmniejsza szybkość animacji w grze („-2” podwoi prędkość, a „-0.5” zmniejszy ją o połowę). |
error | Wyświetla błędy. |
event [event id] [TAG kraju — lista pod tabelą] | Rozpoczyna wybrane wydarzenie w wybranym kraju. |
focus.autocomplete | Pozwala błyskawicznie ukończyć cele narodowe. |
focus.ignoreprerequisites | Pozwala na ignorowanie warunków wstępnych celów narodowych. |
focus.nochecks | Pozwala na ignorowanie wymagań celów narodowych. |
fronts | Włącza lub wyłącza widoczność obcych frontów. |
fullscreen | Włącza lub wyłącza tryb pełnoekranowy. |
gain_xp [liczba] | Dodaje punkty doświadczenia do wybranego przez Ciebie lidera lub generała. |
goto_province [province id] | Ustawia środek kamery na określoną prowincję. |
goto_state [state id] | Ustawia środek kamery na określony stan. |
guibounds | Włącza lub wyłącza GUI debugowania granic. |
help [command] | Samo „help” wyświetla listę poleceń, a „help” z komendą pokazuje opcje pomocy dla niej. |
helplog | Zapisuje wszystkie komendy w pliku game.log. |
hsv | Konwertuje HSV na RGB. |
human_ai | Włącza lub wyłącza sztuczną inteligencję dla ludzi. |
instant_prepare | Pozwala pominąć czas przygotowania do rozpoczęcia inwazji morskich. Aby komenda zadziałała, najpierw dodaj „-debug” do opcji startowych gry. |
instant_wargoal | Wykonuje dowolny cel wojenny bez żadnego uzasadnienia. |
instantconstruction | Sprawia, że budowy odbywają się natychmiastowo, niwelując kolejki. |
ip | Pokazuje Twoje IP w konsoli. |
manpower [liczba] | Pozwala dodać określoną liczbę siły roboczej dla swojego kraju. |
mapnames | Włącza lub wyłącza nazwy map. |
massconquer | Otwiera narzędzie do podbijania mas. |
morehumans [liczba dodatnia lub ujemna] | Dodaje określoną liczbę ludzi do aktualnego kraju lub odejmuję, jeżeli użyjesz liczby ujemnej (np. morehumans -10). |
moveunit [unit id] [province id] | Przenosi określoną jednostkę do wybranej prowincji. |
nextsong | Przeskakuje do następnego utworu na liście odtwarzania. |
night | Włącza lub wyłącza noc. |
nomapicons | Włącza lub wyłącza pokazywanie ikonek na mapie. |
nopausetext | Włącza lub wyłącza widoczność menu pauzy. |
nuke [liczba] | Dodaje wybraną liczbę bomb atomowych dla Twojego państwa. |
observe | Włącza tryb obserwatora, który sprawia, że nie grasz żadnym krajem, a rozgrywka toczy się dalej bez Twojego udziału. |
occupationpaint [TAG kraju — lista pod tabelą] | Zajmuje wszystkie ziemie posiadane przez wybrany kraj (np. „ENG”). Można też pominąć podawanie kraju i wtedy komenda włączy lub wyłączy malowanie okupacji ogółem. |
particle_editor | Otwiera GUI edytora cząsteczek. |
pause_in_hours [hours] | Automatycznie wstrzymuje grę po wybranej liczbie godzin. |
pp [liczba] | Dodaje określoną liczbę władzy politycznej dla Twojego kraju. |
prices | Zapisuje ceny do pliku game.log. |
reload [file name] | Pozwala ponownie załadować plik bez konieczności restartowania gry. Ma zastosowanie do następujących typów plików: lokalizacyjnych („loc”), focus („focus”) oraz interfejsu walki lądowej („landcombat.gui”). |
reloadfx [map / .fx file] | Restartuje shadery gry, mapy („map”) albo pliki z rozszerzeniem .fx. |
reloadinterface | Restartuje interfejs gry. |
reloadsupply | Restartuje wszystkie systemy zaopatrzenia. |
reloadtechnologies | Restartuje wszystkie technologie. |
reloadweather [seed] | Restartuje pogodę. |
remove_interest [TAG kraju — lista pod tabelą] | Usuwa wybrany kraj z zainteresowań. |
rendertype | Pokazuje typ renderowania używany przez Twoją wersję gry. |
research [slot id / 'all’] | Pozwala zbadać cały sprzęt lub wybrany z określonego slotu technologicznego. |
research_on_icon_click | Pozwala błyskawicznie zbadać każdą technologię po naciśnięciu na jej ikonę w drzewku. |
resign | Rezygnuje z obecnej pozycji. |
run [file name] | Uruchamia listę komend w wybranym pliku. |
savecheck | Sprawdza, czy zapisywanie stanu gry działa poprawnie. |
savegame | Zapisuje grę. |
set_cosmetic_tag [TAG kraju — lista pod tabelą] [TAG drugiego kraju — lista pod tabelą] | Zmienia nazwę i flagę wybranego kraju na nazwę i flagę innego państwa. |
set_country_flag [TAG kraju — lista pod tabelą] | Ustawia flagę wybranego kraju jako flagę obecnej nacji. |
set_ruling_party [ideology group] | Ustawia wybraną grupę ideologiczną jako partię rządzącą: faszyzm („f”), komunizm („c”), demokracja („d”) lub neutralność („n”). Aby zmienić partię rządzącą w innym kraju, w pierwszej kolejności trzeba przestawić się na nią, używając komendy tag. |
setcontroller [TAG kraju — lista pod tabelą] [province id] | Ustawia kontrolera dla określonej prowincji. |
setowner [TAG kraju — lista pod tabelą] [state id] | Ustawia właściciela dla wybranego kraju. |
sleep [duration] | Wstrzymuje grę na określony czas (trzeba go podać w sekundach). |
spawn [unit name/id] [province id] [liczba] | Dodaje określoną liczbę jednostek na prowincji. Aby komenda zadziałała, najpierw dodaj „-debug” do opcji startowych gry. |
srgb | Włącza lub wyłącza debugowanie kolorów. |
st [liczba] | Dodaje stabilność (limit: 100%) lub odejmuje, jeżeli wpiszesz liczbę ujemną (np. st -15%). |
tag [TAG kraju — lista pod tabelą] | Pozwala zmienić swój kraj na inny – grając np. jako Egipt (tag: „EGY”), można przekształcić się np. w Chiny (tag: „CHI”). |
tag_color [rgb] | Pozwala ustawić dowolny kolor (w formacie RGB) dla znacznika aktualnego państwa. |
tdebug | Włącza lub wyłącza tryb debugowania. |
teleport (province id) | Pozwala teleportować określone armie lub statki do wybranej prowincji. |
testtool | Otwiera narzędzie do testowania. |
theatersrebuild | Odbudowuje wszystkie istniejące teatry działań. |
time | Pokazuje aktualną godzinę. |
traderoutes | Włącza lub wyłącza widoczność szlaków handlowych. |
tweakergui | Otwiera GUI tweakera. |
update_loc [localisation key] | Restartuje wybrany klucz lokalizacyjny. |
updateequipments | Restartuje pliki z wyposażeniem (/Hearts of Iron IV/common/units/equipment/). |
updatesubunits | Restartuje pliki z jednostkami (/Hearts of Iron IV/common/units/). |
version | Pokazuje aktualną wersję gry. |
weather | Włącza lub wyłącza pogodę. |
whitepeace [TAG kraju — lista pod tabelą] [TAG drugiego kraju — lista pod tabelą] | Wprowadza tzw. biały pokój, czyli sprawia, że rzeczy wracają do stanu, w jakim znajdowały się przed rozpoczęciem wojny pomiędzy wybranymi państwami. |
window [open / close] [gui name] | Otwiera („open”) lub zamyka („close”) wybrane GUI. |
winwars | Sprawia, że wygrywasz wszystkie wojny, w których uczestniczysz, zdobywając maksymalny wynik. |
ws [liczba] | Dodaje wsparcie wojenne (limit: 100%) lub odejmuje, jeżeli wpiszesz liczbę ujemną (np. st -15%). |
xp [liczba] | Dodaje określoną liczbę doświadczenia dla wszystkich typów doświadczenia (morskiego, wojskowego, lotniczego). |
yesman | Sprawia, że konkretny kraj automatycznie akceptuje wszystkie oferty dyplomatyczne. |
Tagi państw w Hearts of Iron 4
Aby wykonać niektóre z powyższych komend, trzeba znać kody krajów w Hearts of Iron 4. Wypisaliśmy je poniżej.
- Afganistan = AFG
- Albania = ALB
- Arabia Saudyjska = SAU
- Argentyna = ARG
- Australia = AST
- Austria = AUS
- Belgia = BEL
- Bhutan = BHU
- Boliwia = BOL
- Brazylia = BRA
- Bułgaria = BUL
- Chile = CHL
- Chiny = CHI
- Chińska Republika Ludowa = PRC
- Chorwacja = CRO
- Czechosłowacja = CZE
- Dania = DEN
- Dominikana = DOM
- Egipt = EGY
- Ekwador = ECU
- Estonia = EST
- Etiopia = ETH
- Filipiny = PHI
- Finlandia = FIN
- Francja = FRA
- Grecja = GRE
- Gwatamala = GUA
- Haiti = Hai
- Hiszpania = SPR
- Holandia = HOL
- Honduras = HON
- Indie brytyjskie = RAJ
- Irak = IRQ
- Iran = PER
- Irlandia = IRE
- Islandia = ICE
- Japonia = JAP
- Jemen = JEM
- Jordania = JOR
- Jugosławia = JUG
- Kanada = CAN
- Kolumbia = COL
- Korea = KOR
- Kostaryka = COS
- Kuangsi = GXC
- Kuba = CUB
- Liban = LEB
- Liberia = LIB
- Libia = LBA
- Litwa = LIT
- Luksemburg = LUX
- Meksyk = MEX
- Mengkukuo = MEN
- Mongolia = MON
- Nepal = NEP
- Niemcy = GER
- Nikaragua = NIC
- Norwegia = NOR
- Nowa Zelandia = NZL
- Oman = OMA
- Panama = PAN
- Paragwaj = PAR
- Peru = PRU
- Polska = POL
- Portugalia = POR
- Republika Południowej Afryki = SAF
- Rumunia = ROM
- Salwador = ELS
- Serbia = SER
- Shanxi = SHX
- Sinkiang = SIK
- Stany Zjednoczone = USA
- Syjam = SIA
- Syria = SYR
- Szwajcaria = SWI
- Szwecja = SWE
- Słowacja = SLO
- Tannu Tuva = TAN
- Turcja = TUR
- Tybet = TIB
- Urugwaj = URG
- Wenezuela = VEN
- Wielka Brytania = ENG
- Węgry = HUN
- Włochy = ITA
- Xibei San Ma = XSM
- Yunnan = YUN
- Związek Radziecki = SOV
- Łotwa = LAT
Podsumowanie
To już wszystko w naszym zbiorze kodów do Hearts of Iron IV. Mamy nadzieję, że zebrane przez nas pozycje okazały się przydatne.
Przeczytaj też: Kody do Heroes 3
Komendy do HOI4 są naprawdę zróżnicowane — twórcy zaimplementowali grubo ponad setkę kodów. Które uważasz za najbardziej użyteczne? Koniecznie daj znać w komentarzach poniżej!
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.