Resident Evi Reqiem zostało pierwszy raz oficjalnie zapowiedziane podczas tegorocznego Summer Game Fest. Wczoraj natomiast miejsce miała specjalna prezentacja gry, oraz omówienie jej elementów przez samych twórców. To jednak nie koniec wieści o nadchodzącej nowej odsłonie kultowej serii, bowiem twórca pozycji zdradził, że jej tworzenie jest niczym równoległe rozwijanie dwóch gier.
Dwie perspektywy niczym dwie gry w Resident Evil Requiem
Producent nowej odsłony Resident Evil, Masato Kumazawa wyjawił na łamach bloga PlayStation, jak wiele pracy potrzeba, aby spełnić wszystkie założenia gry. Twórcy bowiem postawili sobie za danie graczom wyboru, czy wolną przejść opowieść z perspektywy pierwszej, czy trzeciej osoby. Implementacja obu trybów nie jest jednak taka prosta, a deweloperzy czują, jakby rozwijali dwie oddzielne pozycje.
Tryb trzecioosobowy dodany do Resident Evil Village został stworzony po prostu w odpowiedzi na prośby fanów i nie miał być prototypem. Nasza analiza ostatnich trendów w rozgrywce w serii wykazała, że wielu graczy ma tendencję do angażowania się wyłącznie w tytuły pierwszoosobowe lub trzecioosobowe.
Mając to na uwadze, uwzględniliśmy obie perspektywy w Resident Evil Requiem, kierując się chęcią, aby wszyscy fani Resident Evil mogli cieszyć się najnowszą odsłoną.
W nowoczesnych grach renderowanych w 3D niektórzy mogą myśleć, że zmiana perspektywy to proste zadanie. Jednak w gatunku survival horror, w którym delikatne zmiany są wprowadzane w celu wywołania strachu u gracza, istnieją znaczące różnice między perspektywą pierwszoosobową i trzecioosobową. Różnice te wpływają nie tylko na modele postaci i animacje, ale także na dopracowaną równowagę, interfejs użytkownika, projekt dźwięku i wiele więcej.
To w zasadzie tak, jakby równolegle rozwijać dwie oddzielne gry.
Masato Kumazawa, producent Resident Evil Requiem
Jak widać więc, deweloperzy nowej odsłony Resident Evil chcą dotrzeć do jak największej ilości graczy poprzez spełnienie ich preferencji. Twórcy uważają także, że perspektywa trzecioosobowa przypadnie do gustu osobom nastawionym na akcję, natomiast FPP zarezerwowane jest dla miłośników strachu i immersji.
- Sprawdź aktualne ceny Resident Evil Village w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Resident Evil Village w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Resident Evil Village w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
A Wy, który tryb preferujecie w grach? Dajcie znać w komentarzach.
Źródło: PlayStation Blog
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.