Resident Evil Requiem niczym dwie różne gry. Twórca serii o wyzwaniach przy tworzeniu nowego dzieła

Resident Evil Requiem

Resident Evi Reqiem zostało pierwszy raz oficjalnie zapowiedziane podczas tegorocznego Summer Game Fest. Wczoraj natomiast miejsce miała specjalna prezentacja gry, oraz omówienie jej elementów przez samych twórców. To jednak nie koniec wieści o nadchodzącej nowej odsłonie kultowej serii, bowiem twórca pozycji zdradził, że jej tworzenie jest niczym równoległe rozwijanie dwóch gier.

Dwie perspektywy niczym dwie gry w Resident Evil Requiem

Omówienie Resident Evil Requiem

Producent nowej odsłony Resident Evil, Masato Kumazawa wyjawił na łamach bloga PlayStation, jak wiele pracy potrzeba, aby spełnić wszystkie założenia gry. Twórcy bowiem postawili sobie za danie graczom wyboru, czy wolną przejść opowieść z perspektywy pierwszej, czy trzeciej osoby. Implementacja obu trybów nie jest jednak taka prosta, a deweloperzy czują, jakby rozwijali dwie oddzielne pozycje.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Tryb trzecioosobowy dodany do Resident Evil Village został stworzony po prostu w odpowiedzi na prośby fanów i nie miał być prototypem. Nasza analiza ostatnich trendów w rozgrywce w serii wykazała, że ​​wielu graczy ma tendencję do angażowania się wyłącznie w tytuły pierwszoosobowe lub trzecioosobowe.

Mając to na uwadze, uwzględniliśmy obie perspektywy w Resident Evil Requiem, kierując się chęcią, aby wszyscy fani Resident Evil mogli cieszyć się najnowszą odsłoną.

W nowoczesnych grach renderowanych w 3D niektórzy mogą myśleć, że zmiana perspektywy to proste zadanie. Jednak w gatunku survival horror, w którym delikatne zmiany są wprowadzane w celu wywołania strachu u gracza, istnieją znaczące różnice między perspektywą pierwszoosobową i trzecioosobową. Różnice te wpływają nie tylko na modele postaci i animacje, ale także na dopracowaną równowagę, interfejs użytkownika, projekt dźwięku i wiele więcej.

To w zasadzie tak, jakby równolegle rozwijać dwie oddzielne gry.

Masato Kumazawa, producent Resident Evil Requiem

Jak widać więc, deweloperzy nowej odsłony Resident Evil chcą dotrzeć do jak największej ilości graczy poprzez spełnienie ich preferencji. Twórcy uważają także, że perspektywa trzecioosobowa przypadnie do gustu osobom nastawionym na akcję, natomiast FPP zarezerwowane jest dla miłośników strachu i immersji.

A Wy, który tryb preferujecie w grach? Dajcie znać w komentarzach.

Źródło: PlayStation Blog

O autorze
Herbert Friedel
Redaktor działu Newsy

Gracz od małego. Urodzony konsolowiec. Wychowany na sprzęcie Sony, ale obecnie jego życie maluje się w barwach niebiesko–czerwono–zielonych. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
Sprawdź nową jakość gamingowych PC!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.