PlayStation 6 przesunie granice w kwestii grafiki w grach. Sony i AMD podkreślają moc współpracy

PS6

Wygląda na to, że obecna generacja konsol, czy tego chcemy, czy nie, powoli wstępuje w swój ostatni etap życia. Wskazuje na to coraz większa ilość informacji na temat kolejnych sprzętów, zarówno od Microsoftu, jak i od Sony. Tym razem to właśnie Japończycy ujawnili nieco szczegółów na temat swojej next-genowej konsoli.

Sony i AMD stawiają na uczenie maszynowe

Główny inżynier konsol PlayStation, Mark Cerny spotkał się ostatnio z jednym z szefów AMD, Jackiem Huynhem. Obie strony omówiły przyszłość konsol PlayStation, ukrtą pod tajemniczym projektem Amethyst. Przedsięwzięcie skupia się na rozwoju AI w branży gier wideo, oraz na ulepszaniu grafiki i innowacyjnych rozwiązań gameplayowych za pomocą uczenia maszynowego.

Z tego samego źródła. Dwie gałęzie. Jedna wizja.

Mój dobry przyjaciel i kolega gracz Mark Cerny i ja niedawno zastanawialiśmy się nad naszą wspólną podróżą — symbolizowaną przez te dwa kawałki ametystu, oddzielone od tego samego kamienia.

Projekt Amethyst to wspólne przedsięwzięcie inżynieryjne PlayStation i AMD skupione na innowacjach w grafice i rozgrywce opartych na uczeniu maszynowym, zbudowane wokół dwóch głównych celów:

⚙️ Zaprojektowanie architektury zoptymalizowanej specjalnie pod kątem obciążeń uczenia maszynowego w grach.

🧠 Opracowanie wysokiej jakości sieci neuronowych, które przesuwają granice grafiki gier w czasie rzeczywistym.

To nie jest tylko teoria — to współprojektowana rzeczywistość. Od przełomów sprzętowych po postęp w oprogramowaniu, dostarczyliśmy inteligentniejsze, bardziej wydajne rozwiązania, takie jak Super Resolution w FSR 4, a teraz torujemy drogę dla opartej na uczeniu maszynowym generacji klatek i regeneracji promieni w FSR Redstone.

A to dopiero początek. Przed nami ogromny potencjał i jesteśmy niesamowicie dumni z tego, co do tej pory osiągnęliśmy. Przyszłość gier jest świetlana — a my dopiero zaczynamy.

Wdzięczni za partnerstwo, przyjaźń i to, co będzie dalej.

Jack Huynh na łamach serwisu X

Jak wiać, Sony mocno stawia na zastosowanie AI w swojej nadchodzącej konsoli. Technologia ta wydaje się być obecnie oczkiem w głowie głównego projektanta PlayStation, czego dowodem jest między innymi implementacja PSSR w PlayStation 5 Pro.

Póki co nie ma żadnych prezentacji, ani nawet predykcji na temat tego jak konkretnie będzie wyglądała grafika w grach na PS6, oraz jakie innowacje w rozgrywce szykuje Sony. Według zapewnień Japończyków, wygląd gier na nowej generacji PlayStation ma podobno „przesunąć wszelkie obecne granice”.

Źródło: X (Twitter)

O autorze
Herbert Friedel
Redaktor działu Newsy

Gracz od małego. Urodzony konsolowiec. Wychowany na sprzęcie Sony, ale obecnie jego życie maluje się w barwach niebiesko–czerwono–zielonych. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
Sprawdź nową jakość gamingowych PC!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.