Nintendo wraz z premierą swojej najnowszej konsoli wprowadziło Game Key Cardy, które są zaprzeczeniem idei fizycznych nośników gier. Spada przez nie sprzedaż samych fizycznych wydań.
Game Key Cardy osłabiają sprzedaż fizycznych wydań gier na Nintendo Switch 2

Game Key Cardy to fizyczne nośniki, na których nie znajdują się pliki gier, a jedynie klucz do nich. Oznacza to, że tak naprawdę kupujemy fizyczną wersję licencji, co dla wielu graczy po prostu mija się z celem. Według przeprowadzonych ankiet większość z nich woli kupić grę w eShopie, niż inwestować w plastikową kartę z samym kluczem.
Naprzeciw temu wyszła ostatnio SEGA przy okazji zapowiedzi Sonic Racing: CrossWorlds na Nintendo Switch 2. Zapewnili graczy, że wszystkie pliki gry będą znajdowały się na kartridżu mającym pojemność 64 GB. To nie tylko dobra wiadomość dla fanów fizycznych wydań, ale również impuls dla innych wydawców, którzy być może również odważą się na takie posunięcie.
Dla dużej części graczy pudełkowe wydania gier są bardzo ważne, a stosowanie Game Key Cardów może negatywnie odbić się na rynku gier. Jeśli gracze będą na to pozwalali, królować będą cyfrowe wersje, a pudełka będą służyły do sprzedawania licencji, aż w końcu całkowicie znikną. Dla twórców to duży plus oznaczający oszczędność.
- Sprawdź aktualne ceny Mario Kart World w Media Expert NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny Mario Kart World w RTV EURO AGD
- Sprawdź aktualne ceny Mario Kart World w Media Markt
- Sprawdź aktualne ceny Mario Kart World na Allegro
A co Wy sądzicie o sprzedawaniu licencji w wersji pudełkowej? Dajcie znać w komentarzach!
Źródło: X
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.