Ninja Gaiden 4 to czwarta odsłona serii popularnych slasherów. Ostatnia część zadebiutowała w 2012 roku, więc minęło sporo czasu, zanim zapowiedziano premierę kolejnej części. Twórcy udzielili wywiadu na jej temat, tym samym zdradzając nam kilka szczegółów.
W Ninja Gaiden 4 odnajdą się zarówno doświadczeni gracze, jak i nowicjusze
Serwis IGN przeprowadził wywiad z twórcami gry, a są nimi Misakazu Hirayama z Team Ninja oraz Yuji Nakao z PlatinumGames. Przyznali, że od premiery ostatniej części serii minęło bardzo dużo czasu, dlatego też do Ninja Gaiden 4 chcieliby przyciągnąć zarówno zatwardziałych fanów poprzednich odsłon, jak i „świeżaków” z bardziej casualowym podejściem.
Właśnie dlatego w produkcji znajdziemy nie tylko 3 poziomy trudności, ale także kilka wspomagaczy, które można włączać i wyłączać w dowolnym momencie. Dzięki temu mniej doświadczeni gracze będą mogli szybciej i łatwiej przywyknąć do rozgrywki. Jeśli poczują się wystarczająco pewnie, niepotrzebne asysty wystarczy wyłączyć.
Jeśli chodzi o ustawienia trudności, istnieje tryb o nazwie Hero Mode. Po wybraniu go automatycznie włączy on pewną liczbę asyst. Asysty te obejmują Auto Guard, Auto Dodge i taką, która pozwala na wykonywanie bardziej skomplikowanych czynności i ułatwia ruchy. Po wybraniu trybu Hero nie musisz grać ze wszystkimi ułatwieniami. Możesz przejść do menu w dowolnym momencie, żeby włączać i wyłączać je indywidualnie.
Fragment wypowiedzi Masakazu Hirayamy
Twórcy zapewniają także, że Ninja Gaiden 4 nie jest bezpośrednio związane z poprzednimi odsłonami serii. Dlatego nowi gracze nie muszą obawiać się braku znajomości historii.
Nowi gracze mogą po prostu wskoczyć do Ninja Gaiden 4 i cieszyć się historią od samego początku. Nie jest bezpośrednio powiązana z poprzednimi odsłonami, świat i sceneria są takie same, ale historia już nie. […] Minęło dużo czasu od ostatniej gry Ninja Gaiden. Aby przyciągnąć też mniej doświadczonych graczy, wprowadziliśmy nowego bohatera. Był on właściwie propozycją PlatinumGames. […] Ale oczywiście Ryu Hayabusa jest ikoną serii, więc zadbaliśmy również o to, aby był grywalną postacią i miał silną obecność w grze. Myślę, że dzięki wspólnemu wysiłkowi udało nam się zapewnić świeże doświadczenie dla fanów serii i dobry punkt wejścia dla tych mniej doświadczonych.
Wypowiedź Masakazu Hirayamy
Hirayama powiedział również, że powstanie nowej odsłony serii nie do końca było planowane. Wspomina o serii zdarzeń, przez które finalnie podjęto decyzję o stworzeniu Ninja Gaiden 4.
W Team Ninja od dłuższego czasu chcieliśmy stworzyć nowego Ninja Gaidena. Gdy nadarzyła się okazja, odbyła się rozmowa między prezesem Koei Tecmo, Hisashim Koinumą, a prezesem PlatinumGames, Atsushi Inabą. Tak naprawdę są przyjaciółmi i rozmawiali o tym, czy nie byłoby wspaniale, gdybyśmy mogli nad czymś popracować w przyszłości? Wtedy pojawił się pomysł wspólnego stworzenia Ninja Gaiden 4. Potem jeszcze Phil Spencer z Xboxa dowiedział się o tym pomyśle i po prostu poparł projekt. To właśnie sprawiło, że wszystko zaczęło działać.
Fragment wypowiedzi Masakazu Hirayamy
Premiera Ninja Gaiden 4 zaplanowana jest na 21 października tego roku. Gra ma zadebiutować na PC oraz konsole PS5 i Xbox Series X|S.
- Sprawdź aktualne ceny Devil May Cry 5 w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Devil May Cry 5 w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Devil May Cry 5 w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Wyczekujecie premiery Ninja Gaiden 4? Dajcie znać w komentarzach!
Źródło: IGN
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.