Concord stało się jedną z najbardziej kosztownych porażek w historii branży gier wideo. Mówi się, że pozycja od studia Firewalk, która została wyłączona po niecałych dwóch miesiącach od premiery, kosztowała Sony nawet 200 milionów dolarów. Nic więc dziwnego, że całe to wydarzenie jest dla firmy dużą nauczką, o czym wspomina szef PlayStation Studios.
Szef PlayStation Studios mówi o zaostrzeniu testów nowych gier po porażce Concord
Szef PlayStation Studios, Hermen Hulst udzielił wywiadu dla Financial Times, w którym to odniósł się do wniosków, jakie Sony wyciągnęło po porażce Concord. Firma wdrożyła teraz dodatkowe procesy polegające na sprawdzaniu tworzonych gier, tak aby wszelkie błędy, czy słabości wyeliminować możliwie jak najwcześniej.
Od czasu Concorda wprowadziliśmy znacznie bardziej rygorystyczne i częstsze testy na wiele różnych sposobów. Zaletą każdej porażki… jest to, że ludzie rozumieją teraz, jak bardzo ten nadzór jest konieczny. Liczba gier-usług nie jest aż tak istotna. Dla mnie liczy się różnorodność doświadczeń graczy i różnorodność społeczności.
Hermen Hulst dla Financial Times
- Sprawdź aktualne ceny Helldivers 2 w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Helldivers 2 w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Helldivers 2 w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Jak widać, Sony nieco zmieniło podejście do masowego tworzenia kolejnych gier-usług. Firma nie jest już taka pewna swojego poprzedniego przekonania na temat zmiany kierunku w stronę tytułów live-service. Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że studia należące do PlayStation będą dostarczać świetne gry, a dodatkowe testy przyniosą oczekiwane rezultaty.
Źródło: VGC
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.