W tym artykule znajdziesz kody do Hearts of Iron 4. Wyselekcjonowaliśmy masę komend, które mogą przydać Ci się podczas rozgrywki — m.in. na cele narodowe, surowce, napięcie światowe, budowę i wiele więcej. Zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem!
Spis treści
Jak aktywować kody do Hearts of Iron 4?
Aby móc wpisywać kody do HOI4, w pierwszej kolejności należy uruchomić dostępną w grze konsolę. Na rynku można spotkać różne wersje Hearts of Iron IV i na każdej edycji robi się to nieco inaczej. Aby odpalić okno konsoli, wypróbuj poniższe opcje:
- Wciśnij klawisz tyldy (~)
 - Przytrzymaj klawisz ALT i wciśnij 2 oraz 3
 - Wciśnij jednocześnie klawisze SHIFT i 3
 
Nie wiemy, jakie wydanie gry posiadasz, dlatego nie jesteśmy w stanie zaproponować poradnika skrojonego idealnie pod Ciebie. Niemniej możesz skorzystać z metody prób i błędów, bo jedna z trzech przytoczonych wyżej kombinacji na 100% zadziała.
Kody do HOI4 – zestawienie komend
Poniżej znajdziesz aktualne kody do Hearts of Iron 4 na różne czynności. Komendy zostały sprawdzone, więc nie musisz się obawiać o to, czy na pewno działają.
| Komenda | Działanie | 
|---|---|
| 3dstats | Włącza lub wyłącza statystyki 3D. | 
| add_autonomy [TAG kraju — lista pod tabelą] [liczba] | Dodaje lub odejmuje poziom autonomii wybranego kraju. | 
| add_diplo | Dodaje dyplomatyczne trasy dla aktualnego kraju. | 
| add_equipment [liczba] [equipment name] | Dodaje określoną liczbę wybranego wyposażenia (z wyjątkiem wyposażenia morskiego). | 
| add_ideas [idea name] | Dodaje pomysł o wybranym ID do Twojego państwa. | 
| add_interest [TAG kraju — lista pod tabelą] | Dodaje wybrany kraj do zainteresowań. | 
| add_latest_equipment [liczba] | Dodaje wybraną liczbę ekwipunku do każdego odblokowanego lub zbadanego ekwipunku. | 
| add_opinion [TAG kraju — lista pod tabelą] [TAG drugiego kraju — lista pod tabelą] | Pozwala dodać opinię jako wybrany kraj (np. „ENG”) dla innego kraju (np. „EGY”). | 
| add_party_popularity [ideology group] [liczba] | Dodaje wybraną liczbę popularności partii dla wybranej grupy ideologicznej: faszyzmu („f”), komunizmu („c”), demokracji („d”) lub neutralności („n”). | 
| ai | Włącza lub wyłącza sztuczną inteligencję. | 
| ai_accept | Włącza lub wyłącza automatyczne akceptowanie dyplomacji przez sztuczną inteligencję. | 
| ai_invasion | Włącza lub wyłącza sztuczną inteligencję dla inwazji morskich. | 
| aircombat [scenario] [result] [province id] | Rozpoczyna starcie powietrzne w wybranym miejscu w określonym państwie i pozwala zdefiniować jego wynik. | 
| allowdiplo | Pozwala użyć dowolnej akcji dyplomatycznej bez żadnego powodu. | 
| allowtraits | Usuwa ograniczenia przydzielania cech ogólnych. | 
| annex [TAG kraju — lista pod tabelą / 'all’] | Pozwala rościć prawo do terytorium danego kraju lub wszystkich. | 
| bloom | Włącza lub wyłącza efekt bloom. | 
| browser [url] | Otwiera przeglądarkę i wczytuje wpisany adres URL. | 
| browser_base_url [url] | Ustawia domyślny adres URL po otwarciu przeglądarki. | 
| building_health [building type] [state id / province id] [level] [liczba] | Pozwala zmodyfikować „zdrowie” wybranego typu budynku. | 
| cityreload | Restartuje miasta. | 
| civilwar [ideology] [TAG kraju — lista pod tabelą] | Rozpoczyna wojnę domową dla danego kraju na bazie określonej ideologii: faszyzmu („fascism”), komunizmu („communism”), demokracji („democratic”) lub neutralności („neutrality”). | 
| collision | Włącza lub wyłącza GUI do debugowania kolizji. | 
| cp [liczba] | Dodaje siłę dowodzenia (limit: 100%). | 
| debug_achievements_clear | Nieodwracalnie usuwa wszystkie statystyki i osiągnięcia. | 
| debug_assert | Włącza lub wyłącza asercję. | 
| debug_borders | Włącza lub wyłącza granice. | 
| debug_cities | Włącza lub wyłącza tryb malowania miast. | 
| debug_crash | Usuwa awarie klienta gry. | 
| debug_lockcamera | Włącza lub wyłącza blokadę kamery. | 
| debug_nogui | Włącza lub wyłącza GUI gry. | 
| debug_nomouse | Włącza lub wyłącza scroll (kółko przewijania) na myszce. | 
| debug_nuking | Pozwala zdetonować bombę atomową w dowolnej prowincji, nie zważając na panujące w niej warunki. | 
| debug_particle | Włącza lub wyłącza cząsteczki. | 
| debug_postfx | Włącza lub wyłącza PostFX. | 
| debug_rivers | Włącza lub wyłącza rzeki. | 
| debug_show_event_id | Pokazuje ID bieżącego zdarzenia. | 
| debug_sky | Włącza lub wyłącza niebo. | 
| debug_tooltip | Włącza lub wyłącza tzw. tooltipy. | 
| debug_trees | Włącza lub wyłącza drzewa. | 
| debug_volume [volume] | Pozwala zmieniać poziom głośności gry. | 
| debug_water | Włącza lub wyłącza wodę. | 
| debug_zoom | Powiększa treści w grze. | 
| decision.nochecks | Pozwala na ignorowanie wymagań decyzji. | 
| deleteallunits [TAG kraju — lista pod tabelą] | Usuwa wszystkie jednostki z wybranego kraju. | 
| deltat [speed multiplier] | Zwiększa lub zmniejsza szybkość animacji w grze („-2” podwoi prędkość, a „-0.5” zmniejszy ją o połowę). | 
| error | Wyświetla błędy. | 
| event [event id] [TAG kraju — lista pod tabelą] | Rozpoczyna wybrane wydarzenie w wybranym kraju. | 
| focus.autocomplete | Pozwala błyskawicznie ukończyć cele narodowe. | 
| focus.ignoreprerequisites | Pozwala na ignorowanie warunków wstępnych celów narodowych. | 
| focus.nochecks | Pozwala na ignorowanie wymagań celów narodowych. | 
| fronts | Włącza lub wyłącza widoczność obcych frontów. | 
| fullscreen | Włącza lub wyłącza tryb pełnoekranowy. | 
| gain_xp [liczba] | Dodaje punkty doświadczenia do wybranego przez Ciebie lidera lub generała. | 
| goto_province [province id] | Ustawia środek kamery na określoną prowincję. | 
| goto_state [state id] | Ustawia środek kamery na określony stan. | 
| guibounds | Włącza lub wyłącza GUI debugowania granic. | 
| help [command] | Samo „help” wyświetla listę poleceń, a „help” z komendą pokazuje opcje pomocy dla niej. | 
| helplog | Zapisuje wszystkie komendy w pliku game.log. | 
| hsv | Konwertuje HSV na RGB. | 
| human_ai | Włącza lub wyłącza sztuczną inteligencję dla ludzi. | 
| instant_prepare | Pozwala pominąć czas przygotowania do rozpoczęcia inwazji morskich. Aby komenda zadziałała, najpierw dodaj „-debug” do opcji startowych gry. | 
| instant_wargoal | Wykonuje dowolny cel wojenny bez żadnego uzasadnienia. | 
| instantconstruction | Sprawia, że budowy odbywają się natychmiastowo, niwelując kolejki. | 
| ip | Pokazuje Twoje IP w konsoli. | 
| manpower [liczba] | Pozwala dodać określoną liczbę siły roboczej dla swojego kraju. | 
| mapnames | Włącza lub wyłącza nazwy map. | 
| massconquer | Otwiera narzędzie do podbijania mas. | 
| morehumans [liczba dodatnia lub ujemna] | Dodaje określoną liczbę ludzi do aktualnego kraju lub odejmuję, jeżeli użyjesz liczby ujemnej (np. morehumans -10). | 
| moveunit [unit id] [province id] | Przenosi określoną jednostkę do wybranej prowincji. | 
| nextsong | Przeskakuje do następnego utworu na liście odtwarzania. | 
| night | Włącza lub wyłącza noc. | 
| nomapicons | Włącza lub wyłącza pokazywanie ikonek na mapie. | 
| nopausetext | Włącza lub wyłącza widoczność menu pauzy. | 
| nuke [liczba] | Dodaje wybraną liczbę bomb atomowych dla Twojego państwa. | 
| observe | Włącza tryb obserwatora, który sprawia, że nie grasz żadnym krajem, a rozgrywka toczy się dalej bez Twojego udziału. | 
| occupationpaint [TAG kraju — lista pod tabelą] | Zajmuje wszystkie ziemie posiadane przez wybrany kraj (np. „ENG”). Można też pominąć podawanie kraju i wtedy komenda włączy lub wyłączy malowanie okupacji ogółem. | 
| particle_editor | Otwiera GUI edytora cząsteczek. | 
| pause_in_hours [hours] | Automatycznie wstrzymuje grę po wybranej liczbie godzin. | 
| pp [liczba] | Dodaje określoną liczbę władzy politycznej dla Twojego kraju. | 
| prices | Zapisuje ceny do pliku game.log. | 
| reload [file name] | Pozwala ponownie załadować plik bez konieczności restartowania gry. Ma zastosowanie do następujących typów plików: lokalizacyjnych („loc”), focus („focus”) oraz interfejsu walki lądowej („landcombat.gui”). | 
| reloadfx [map / .fx file] | Restartuje shadery gry, mapy („map”) albo pliki z rozszerzeniem .fx. | 
| reloadinterface | Restartuje interfejs gry. | 
| reloadsupply | Restartuje wszystkie systemy zaopatrzenia. | 
| reloadtechnologies | Restartuje wszystkie technologie. | 
| reloadweather [seed] | Restartuje pogodę. | 
| remove_interest [TAG kraju — lista pod tabelą] | Usuwa wybrany kraj z zainteresowań. | 
| rendertype | Pokazuje typ renderowania używany przez Twoją wersję gry. | 
| research [slot id / 'all’] | Pozwala zbadać cały sprzęt lub wybrany z określonego slotu technologicznego. | 
| research_on_icon_click | Pozwala błyskawicznie zbadać każdą technologię po naciśnięciu na jej ikonę w drzewku. | 
| resign | Rezygnuje z obecnej pozycji. | 
| run [file name] | Uruchamia listę komend w wybranym pliku. | 
| savecheck | Sprawdza, czy zapisywanie stanu gry działa poprawnie. | 
| savegame | Zapisuje grę. | 
| set_cosmetic_tag [TAG kraju — lista pod tabelą] [TAG drugiego kraju — lista pod tabelą] | Zmienia nazwę i flagę wybranego kraju na nazwę i flagę innego państwa. | 
| set_country_flag [TAG kraju — lista pod tabelą] | Ustawia flagę wybranego kraju jako flagę obecnej nacji. | 
| set_ruling_party [ideology group] | Ustawia wybraną grupę ideologiczną jako partię rządzącą: faszyzm („f”), komunizm („c”), demokracja („d”) lub neutralność („n”). Aby zmienić partię rządzącą w innym kraju, w pierwszej kolejności trzeba przestawić się na nią, używając komendy tag. | 
| setcontroller [TAG kraju — lista pod tabelą] [province id] | Ustawia kontrolera dla określonej prowincji. | 
| setowner [TAG kraju — lista pod tabelą] [state id] | Ustawia właściciela dla wybranego kraju. | 
| sleep [duration] | Wstrzymuje grę na określony czas (trzeba go podać w sekundach). | 
| spawn [unit name/id] [province id] [liczba] | Dodaje określoną liczbę jednostek na prowincji. Aby komenda zadziałała, najpierw dodaj „-debug” do opcji startowych gry. | 
| srgb | Włącza lub wyłącza debugowanie kolorów. | 
| st [liczba] | Dodaje stabilność (limit: 100%) lub odejmuje, jeżeli wpiszesz liczbę ujemną (np. st -15%). | 
| tag [TAG kraju — lista pod tabelą] | Pozwala zmienić swój kraj na inny – grając np. jako Egipt (tag: „EGY”), można przekształcić się np. w Chiny (tag: „CHI”). | 
| tag_color [rgb] | Pozwala ustawić dowolny kolor (w formacie RGB) dla znacznika aktualnego państwa. | 
| tdebug | Włącza lub wyłącza tryb debugowania. | 
| teleport (province id) | Pozwala teleportować określone armie lub statki do wybranej prowincji. | 
| testtool | Otwiera narzędzie do testowania. | 
| theatersrebuild | Odbudowuje wszystkie istniejące teatry działań. | 
| time | Pokazuje aktualną godzinę. | 
| traderoutes | Włącza lub wyłącza widoczność szlaków handlowych. | 
| tweakergui | Otwiera GUI tweakera. | 
| update_loc [localisation key] | Restartuje wybrany klucz lokalizacyjny. | 
| updateequipments | Restartuje pliki z wyposażeniem (/Hearts of Iron IV/common/units/equipment/). | 
| updatesubunits | Restartuje pliki z jednostkami (/Hearts of Iron IV/common/units/). | 
| version | Pokazuje aktualną wersję gry. | 
| weather | Włącza lub wyłącza pogodę. | 
| whitepeace [TAG kraju — lista pod tabelą] [TAG drugiego kraju — lista pod tabelą] | Wprowadza tzw. biały pokój, czyli sprawia, że rzeczy wracają do stanu, w jakim znajdowały się przed rozpoczęciem wojny pomiędzy wybranymi państwami. | 
| window [open / close] [gui name] | Otwiera („open”) lub zamyka („close”) wybrane GUI. | 
| winwars | Sprawia, że wygrywasz wszystkie wojny, w których uczestniczysz, zdobywając maksymalny wynik. | 
| ws [liczba] | Dodaje wsparcie wojenne (limit: 100%) lub odejmuje, jeżeli wpiszesz liczbę ujemną (np. st -15%). | 
| xp [liczba] | Dodaje określoną liczbę doświadczenia dla wszystkich typów doświadczenia (morskiego, wojskowego, lotniczego). | 
| yesman | Sprawia, że konkretny kraj automatycznie akceptuje wszystkie oferty dyplomatyczne. | 
Tagi państw w Hearts of Iron 4
Aby wykonać niektóre z powyższych komend, trzeba znać kody krajów w Hearts of Iron 4. Wypisaliśmy je poniżej.
- Afganistan = AFG
 - Albania = ALB
 - Arabia Saudyjska = SAU
 - Argentyna = ARG
 - Australia = AST
 - Austria = AUS
 - Belgia = BEL
 - Bhutan = BHU
 - Boliwia = BOL
 - Brazylia = BRA
 - Bułgaria = BUL
 - Chile = CHL
 - Chiny = CHI
 - Chińska Republika Ludowa = PRC
 - Chorwacja = CRO
 - Czechosłowacja = CZE
 - Dania = DEN
 - Dominikana = DOM
 - Egipt = EGY
 - Ekwador = ECU
 - Estonia = EST
 - Etiopia = ETH
 - Filipiny = PHI
 - Finlandia = FIN
 - Francja = FRA
 - Grecja = GRE
 - Gwatamala = GUA
 - Haiti = Hai
 - Hiszpania = SPR
 - Holandia = HOL
 - Honduras = HON
 - Indie brytyjskie = RAJ
 - Irak = IRQ
 - Iran = PER
 - Irlandia = IRE
 - Islandia = ICE
 - Japonia = JAP
 - Jemen = JEM
 - Jordania = JOR
 - Jugosławia = JUG
 - Kanada = CAN
 - Kolumbia = COL
 - Korea = KOR
 - Kostaryka = COS
 - Kuangsi = GXC
 - Kuba = CUB
 - Liban = LEB
 - Liberia = LIB
 - Libia = LBA
 - Litwa = LIT
 - Luksemburg = LUX
 - Meksyk = MEX
 - Mengkukuo = MEN
 - Mongolia = MON
 - Nepal = NEP
 - Niemcy = GER
 - Nikaragua = NIC
 - Norwegia = NOR
 - Nowa Zelandia = NZL
 - Oman = OMA
 - Panama = PAN
 - Paragwaj = PAR
 - Peru = PRU
 - Polska = POL
 - Portugalia = POR
 - Republika Południowej Afryki = SAF
 - Rumunia = ROM
 - Salwador = ELS
 - Serbia = SER
 - Shanxi = SHX
 - Sinkiang = SIK
 - Stany Zjednoczone = USA
 - Syjam = SIA
 - Syria = SYR
 - Szwajcaria = SWI
 - Szwecja = SWE
 - Słowacja = SLO
 - Tannu Tuva = TAN
 - Turcja = TUR
 - Tybet = TIB
 - Urugwaj = URG
 - Wenezuela = VEN
 - Wielka Brytania = ENG
 - Węgry = HUN
 - Włochy = ITA
 - Xibei San Ma = XSM
 - Yunnan = YUN
 - Związek Radziecki = SOV
 - Łotwa = LAT
 
Podsumowanie
To już wszystko w naszym zbiorze kodów do Hearts of Iron IV. Mamy nadzieję, że zebrane przez nas pozycje okazały się przydatne.
Przeczytaj też: Kody do Heroes 3
Komendy do HOI4 są naprawdę zróżnicowane — twórcy zaimplementowali grubo ponad setkę kodów. Które uważasz za najbardziej użyteczne? Koniecznie daj znać w komentarzach poniżej!








Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.