W tym tygodniu do rąk graczy trafi najnowsza produkcja od From Software, czyli Armored Core 6 Fires of Rubicon. Japońskie studio regularnie dostarcza z tej okazji nowych szczegółów na temat gry, a jednym z nich było podanie wymagań sprzętowych gry na PC, które okazały się nieprzesadnie wygórowane. Teraz zaś przyszła pora na ujawnienie, jak szósta odsłona tego całkiem popularnego cyklu będzie działać na konsolach poprzedniej, a także obecnej generacji.
Armored Core 6 z Ray Tracingiem tylko w hali maszyn!
Na kilka dni przed premierą, na oficjalnej stronie Bandai Namco poświęconej właśnie Armored Core 6 pojawiła się konkretna informacja dotycząca rozdzielczości oraz klatkażu, jaki dostępny będzie w grze na konsolach poprzedniej oraz obecnej generacji. Tym, co przede wszystkim rzuca się w oczy to fakt, że na każdym z wymienianych sprzętów, tytuł zadziała w dynamicznej rozdzielczości, która skalować się będzie w zależności od sytuacji.
Ciekawie prezentuje się także kwestia framerate’u, bo na stronie wszędzie znajduje się adnotacja, że Armored Core 6 działać będzie „do” określonej liczby FPS-ów. W przypadku poprzedniej generacji mowa o możliwości osiągnięcia „aż 30 kl./s., PS5 i Xbox Series X|S będą mogły osiągnąć nawet 60 kl./s.
Jaki framerate osiągnie Armored Core 6 na poszczególnych konsolach poprzedniej i obecnej generacji
PlayStation 4
- Rozdzielczość – do 1920 na 1080
- Framerate – do 30 kl./s.
- HDR – Wspierany
- Ray Tracing – brak
PlayStation 4 Pro
- Rozdzielczość – do 3200 na 1800
- Framerate – do 30 kl./s.
- HDR – wspierany
- Ray Tracing – brak
PlayStation 5
- Rozdzielczość – do 3840 na 2160
- Framerate – do 60 kl./s.
- HDR – Wspierany
- Ray Tracing – obsługiwany (tylko w hali maszyn)
Xbox Series X
- Rozdzielczość – do 3840 na 2160
- Framerate – do 60 kl./s.
- Ray Tracing – wspierany (tylko w hali maszn)
Xbox Series S
- Rozdzielczość – do 2560 na 1440
- Framerate – do 60 kl./s.
- Ray Tracing – wspierany (tylko w hali maszyn)
Xbox One X
- Rozdzielczość – do 3840 na 2160
- Framerate – do 30 kl./s.
- HDR – wspierany
- Ray Tracing – brak
Xbox One (oraz Xbox One S)
- Rozdzielczość – do 1600 na 900
- Framerate – do 30 kl./s.
- HDR – brak
- Ray Tracing – brak
Jak więc widać deweloperzy z From Software przysiedli do kwestii optymalizacji, starając się przygotować dla każdego sprzętu optymalne ustawienia wyświetlania. Niektórzy zwracają uwagę, że skoro Xbox One X jest w stanie działać nawet przy rozdzielczości 3840 na 2160 w 30 kl./s., to powinien oferować także tryb z niższą rozdzielczością, ale większą liczbą FPS-ów.
Możliwe jednak, że zoptymalizowanie gry do tego stopnia, aby framerate powyżej 30 FPS-ów oferował w miarę przyjemną rozgrywkę, był nieosiągalny, lub zbyt trudny do implementacji.
Pewną „drzazgą” dla posiadaczy sprzętów najnowszej generacji i komputerów osobistych jest kwestia Ray Tracingu, który na PC, PS5 i Xbox Series X|S ograniczony został jedynie do hali maszyn. Będzie to co prawda miejsce, gdzie przyjdzie nam spędzać sporo czasu, bo tam dokonywane będą ulepszenia naszych mechów, jednak brak wykorzystania tej technologi w skali całego świata przedstawionego może trochę boleć.
Przeczytaj też: Gry na PS5 dla dwojga
- Sprawdź aktualne ceny Armored Core 6 Fires Of Rubicon w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Armored Core 6 Fires Of Rubicon w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Armored Core 6 Fires Of Rubicon w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Do wszystkich tych wymagań należy także dodać jeszcze posiadanie stabilnego połączenia internetowego, które niezbędne będzie dla komfortowej zabawy w trybie wieloosobowym. Na koniec przypominamy, że Armored Core 6 zadebiutuje już 25 sierpnia 2023 roku na wszystkich wymienionych powyżej platformach, a także na PC.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.