Unreal Engine 5 problemem Avowed? Kolejna gra traci przez silnik Epic Games

Avowed

Debiutujące w ramach wcześniejszego dostępu Avowed doczekało się recenzji od serwisów i twórców z całego świata. Jednym z głównych problemów, który był punktowany w przypadku tej produkcji to oczywiście optymalizacja i stan techniczny. Zespoły skupiające się na właśnie na tych aspektach gier już wzięły dzieło Obsidian na warsztat i nie mają oni dobrych wieści.

Avowed może i wygląda dobrze, ale nie jest wolny od problemów

Analiza techniczna Avowed

Ekipa z kanału Digital Foundry wzięła na tapet Avowed i postanowiła przeanalizować ten tytuł pod kątem warstwy technicznej i tego, co oferuje zarówno na PC, jak i konsolach. Zaczynając od najbardziej ogólnych informacji, redaktorzy wprost stwierdzili, że największym problemem tego tytułu jest fakt, iż powstał on na Unreal Engine 5, który przysporzył sporo problemów.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Zdaniem ekspertów produkcja ta może i wygląda fantastycznie, ale miewa spore problemy na konsolach, gdzie konieczne jest działanie na niższych ustawieniach. Ekipa z DF wskazuje przede wszystkim na ogromne zaszumienie zacienionych elementów i ogólną niestabilność obrazów i migotanie. Nie można też nie wspomnieć o częściowo znikających obiektach i drobnych elementach, co sprawia, że obraz może dużo tracić.

A jak Avowed radzi sobie pod kątem wydajności? W trybie nastawionym na 60 FPS-ów da się zaobserwować spadki rozdzielczości natywnej i rzuca się to w oczy, zwłaszcza kiedy mówimy o tzw. rozmydleniu obrazu. Dodatkowo pogorszeniu ulega poziom detali, a i nawet to nie jest gwarantem spadków poniżej 50 klatek.

Sytuacje ratuje nieco tryb zbalansowany, działający w 40 FPS na wyświetlaczach 120 Hz, ale ostatecznie i tak wiele to nie zmienia w kwestii jakości obrazu. W końcu problematyczne są też mikroprzycięcia, z których słynie wręcz UE5.

To już ostatni moment, aby kupić subskrypcję Xbox Game Pass Ultimate nawet 80% taniej! Nie ma czasu do stracenia, dlatego jeżeli chcesz skorzystać z OKAZJI ROKU, zanim wygaśnie (Microsoft wkrótce ukróci te sposoby), wybierz jeden z naszych poradników (poniżej) i postępuj zgodnie z przedstawionymi tam instrukcjami.

Co tu dużo mówić – radzimy się spieszyć. Okazja może się skończyć w każdej chwili.

Wiele z tych problemów jest typowych dla silnika Unreal Engine 5 i niestety nie nastawia to szczególnie optymistycznie. Obsidian Entertainment dołączył tym samym do grona studiów, które nie poradziły sobie z silnikiem od Epic Games. Trochę szkoda, prawda?

Źródło: YouTube: Digital Foundry

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

TAGI:

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
KOMPUTERY DO GIER TANIE JAK NIGDY!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.