Unreal Engine 5 problemem Avowed? Kolejna gra traci przez silnik Epic Games

Avowed

Debiutujące w ramach wcześniejszego dostępu Avowed doczekało się recenzji od serwisów i twórców z całego świata. Jednym z głównych problemów, który był punktowany w przypadku tej produkcji to oczywiście optymalizacja i stan techniczny. Zespoły skupiające się na właśnie na tych aspektach gier już wzięły dzieło Obsidian na warsztat i nie mają oni dobrych wieści.

Avowed może i wygląda dobrze, ale nie jest wolny od problemów

Analiza techniczna Avowed

Ekipa z kanału Digital Foundry wzięła na tapet Avowed i postanowiła przeanalizować ten tytuł pod kątem warstwy technicznej i tego, co oferuje zarówno na PC, jak i konsolach. Zaczynając od najbardziej ogólnych informacji, redaktorzy wprost stwierdzili, że największym problemem tego tytułu jest fakt, iż powstał on na Unreal Engine 5, który przysporzył sporo problemów.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Zdaniem ekspertów produkcja ta może i wygląda fantastycznie, ale miewa spore problemy na konsolach, gdzie konieczne jest działanie na niższych ustawieniach. Ekipa z DF wskazuje przede wszystkim na ogromne zaszumienie zacienionych elementów i ogólną niestabilność obrazów i migotanie. Nie można też nie wspomnieć o częściowo znikających obiektach i drobnych elementach, co sprawia, że obraz może dużo tracić.

A jak Avowed radzi sobie pod kątem wydajności? W trybie nastawionym na 60 FPS-ów da się zaobserwować spadki rozdzielczości natywnej i rzuca się to w oczy, zwłaszcza kiedy mówimy o tzw. rozmydleniu obrazu. Dodatkowo pogorszeniu ulega poziom detali, a i nawet to nie jest gwarantem spadków poniżej 50 klatek.

Sytuacje ratuje nieco tryb zbalansowany, działający w 40 FPS na wyświetlaczach 120 Hz, ale ostatecznie i tak wiele to nie zmienia w kwestii jakości obrazu. W końcu problematyczne są też mikroprzycięcia, z których słynie wręcz UE5.

To już ostatni moment, aby kupić subskrypcję Xbox Game Pass Ultimate nawet 80% taniej! Nie ma czasu do stracenia, dlatego jeżeli chcesz skorzystać z OKAZJI ROKU, zanim wygaśnie (Microsoft wkrótce ukróci te sposoby), wybierz jeden z naszych poradników (poniżej) i postępuj zgodnie z przedstawionymi tam instrukcjami.

Co tu dużo mówić – radzimy się spieszyć. Okazja może się skończyć w każdej chwili.

Wiele z tych problemów jest typowych dla silnika Unreal Engine 5 i niestety nie nastawia to szczególnie optymistycznie. Obsidian Entertainment dołączył tym samym do grona studiów, które nie poradziły sobie z silnikiem od Epic Games. Trochę szkoda, prawda?

Źródło: YouTube: Digital Foundry

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

TAGI:

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
OSTATNIA SZANSA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.