Baldur’s Gate 3 rzeczywiście można skończyć na 17 tysięcy różnych sposobów? Larian jest pewne, że tak

Baldur's Gate 3 Imperator

Jeszcze przed premierą Baldur’s Gate 3 spora część graczy była zdziwiona deklaracjami o aż 17 tysiącach różnych wariantach zakończeń. Po premierze okazało się, że wiele dróg prowadzi tak naprawdę do kilku konkretnych zakończeń. W jednej z ostatnich rozmów deweloperzy Larian Studios — Swen Vincke oraz Adam Smith — odnieśli się do tej kwestii, wyjaśniając tę kwestię.

Swen Vincke i Adam Smith bronią kwestii 17 tysięcy różnych zakończeń w Baldur’s Gate 3

Baldur's Gate 3 Tav
Baldur’s Gate 3

W rozmowie z redakcją IGN deweloperzy Larian Studios podjęli się próby wyjaśnienia, jakim cudem w Baldur’s Gate 3 znalazło się 17 tysięcy różnych zakończeń. Według ich narracji chodzi przede wszystkim o to, że epilog gry nie zawęża się wyłącznie do współpracy z Imperatorem lub Orfeuszem.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Podkreślili oni, że na zakończenie historii wpływa wiele innych wyborów, które podejmowane są przez graczy w trakcie całej zabawy. Rozgałęziają się one, sprawiając, że nawet jeśli któreś są podobne, to i tak coś je różni.

Vincke stwierdził, że różnice między poszczególnymi zakończeniami mogą być subtelne lub bardziej stanowcze i odczuwalne. Ostatecznie jednak wszystkie one składają się w jedną całość i prowadzą do konkretnych zakończeń.

Baldur's Gate 3 Raphael
Baldur’s Gate 3 Raphael

Szef studia wyznał także, iż temat dopracowywania i dopieszczania zakończeń był aktywny w Larian Studios przez cały ostatni rok. Nawet jeśli na pierwszy rzut oka tego nie widać, to tak naprawdę wybór jednego z tych dwóch wspólników jest ledwie „kroplą w morzu” innych decyzji.

Przykładem którym posłużył się Smith, aby potwierdzić te twierdzenia, jest przykład Rafaela. Ten pełen elokwencji, ale i niecnych planów diabeł może znacząco namieszać w historii pod warunkiem, że podczas jednego ze spotkań przystaniemy na jego propozycje.

Przeczytaj też: Gry podobne do Cyberpunk 2077

Oczywiście ciężko jest w pełni zweryfikować czy owe 17 tysięcy zakończeń faktycznie istnieje. Pewne jest natomiast, że jest ich ogrom i rzeczywiście zależą one w głównej mierze od tego, jak poprowadzimy naszą historię.

Źródło: IGN

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
MEGA OKAZJA!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.