Baldur’s Gate 3 coraz bliżej oficjalnego wsparcia dla modów. Larian pracuje nad tym od dłuższego czasu

baldur's gate 3

Dla wielu osób Baldur’s Gate 3 ma prawie wszystko, aby zostać produkcją, do której — podobnie jak w przypadku Skyrima — będą wracać przez najbliższe lata. Nie bez znaczenia jest tutaj słowo „prawie”, bo brak wsparcia dla fanowskich modyfikacji potrafi być faktycznie uciążliwy, zwłaszcza przy okazji wypuszczanych przez studio aktualizacji. Larian Studios zdaje sobie z tego sprawę i w ostatniej wiadomości do twórców modów zapewniło ich, że nadal pracuje nad tą kwestią.

Za „kilka miesięcy” Baldur’s Gate 3 doczeka się początkowego wsparcia dla modów

Baldur's Gate 3
Baldur’s Gate 3, Volo

Na discorodwym serwerze Larian Studios jeden z pracowników Larian Studios wystosował do autorów modyfikacji całkiem obszerny wpis dotyczący kwestii wsparcia modów w Baldur’s Gate 3. Zaznaczył on na początku, że całe studio cieszy się, że wokół gry skupiła się tak duża grupa twórców, którzy w pewnym stopniu są zaangażowani w dalszy rozwój ich ostatniej gry.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Mimo tego chęć dostarczania graczom jak najlepszego doświadczenia wymaga od deweloperów aktualizowania Baldur’s Gate 3, a to oczywiście dość negatywnie wpływa na działanie wielu modyfikacji. Z tego też powodu ponownie otrzymaliśmy potwierdzenie, że belgijskie studio pracuje nad oficjalnym wsparciem dla modów i dzieje się to już od jakiegoś czasu.

Pracujemy nad oficjalnym wsparciem dla modów, i to już od jakiegoś czasu. Chcemy dla was jak najlepiej, co obejmuje ustanowienie kanału, który pozwoli autorom modów wydawać je na różnych platformach.

Larian Studios na discordowym serwerze

W planach jest stworzenie wsparcia dla wszystkich modów, z możliwie jak największego grona kategorii. Co więcej, studio pracuje z właścicielami platform (niestety nie sprecyzowano jakich) oraz tworzy zespół odpowiedzialny za jak najlepsze wprowadzenie wsparcia dla modyfikacji dla Baldur’s Gate 3.

Kiedy możemy spodziewać się pierwszych efektów? Twórcy zdradzili, że pierwsze etapy wsparcia pojawią się w kolejnej dużej aktualizacji. Brzmi to dobrze, choć warto już teraz podkreślić, że ta trafi do graczy dopiero „za kilka miesięcy”. Możliwe więc, że pełnej obsługi modów w Baldur’s Gate 3 doczekamy się dopiero przy okazji pierwszej rocznicy premiery. W tym przypadku raczej warto uzbroić się w cierpliwość.

Źródło: Własne

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
MEGA OKAZJA!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.