Twórcy Call of Duty będą walczyć z toksycznością z pomocą SI. Activision wprowadza nowy system moderacji

Call of Duty: Modern Warfare II

W grach, które oferują tryb multiplayer, niejednokrotnie możemy spotkać się z objawami toksycznych zachowań innych osób. Choć producenci gier pracują nad rozwiązaniami, które ograniczają takie działania użytkowników, problem jest trudny do wyeliminowania. Okazuje się jednak, że w takim przypadku pomocna może być nowa technologia – Activision przy wykorzystaniu SI zamierza walczyć z mową nienawiści w serii Call of Duty.

Activision wykorzysta SI do monitorowania czatów głosowych w serii Call of Duty

Call of Duty Modern Warfare 2
Call of Duty Modern Warfare 2

W związku z mową nienawiści i toksycznymi zachowaniami graczy w serii Call of Duty Activision zamierza wprowadzić konkretne rozwiązania. 30 sierpnia w Stanach Zjednoczonych na serwerach Call of Duty Modern Warfare 2 i Call of Duty Warzona rozpoczęły się testy nowej technologii. Jest to system moderacji czatów głosowych – oparte na SI rozwiązanie, które ma w czasie rzeczywistym zapobiegać toksycznemu językowi.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Nowy system moderacji czatów głosowych w Call of Duty wykorzystuje ToxMod, czyli technologię moderacji czatów głosowych opartą na sztucznej inteligencji firmy Modulate, aby identyfikować w czasie rzeczywistym i zapobiegać toksycznemu językowi – w tym mowie nienawiści, językowi dyskryminacji, molestowaniu i nie tylko. To nowe rozwiązanie wzmocni istniejące systemy moderacji prowadzone przez zespół ds. walki z toksycznością w Call of Duty, które obejmują filtrowanie tekstu w grze (czat i nazwy użytkownika) w 14 językach, a także system raportowania graczy.

Ogłoszenie na blogu Call of Duty

W kolejnym etapie technologia ma pojawić się w Call of Duty Modern Warfare 3. Po premierze nowej odsłony strzelanki sztuczna inteligencja będzie monitorować rozmowy na czacie na całym świecie. Na początku jednak będzie to dotyczyć tylko języka angielskiego – kolejne zostaną uwzględnione w późniejszym czasie.

Jak podaje na oficjalnym blogu Call of Duty Activision, technologia filtrowania tekstu i nazw użytkownika jest na bieżąco aktualizowana. Według analizy 20% graczy po otrzymaniu pierwszego ostrzeżenia w grze nie dopuściło się do ponownego naruszenia zasad. Osoby, które jednak decydowały się na dalsze łamanie regulaminu, otrzymywały kary, które obejmowały między innymi ograniczenie funkcji (wyłączenie rozmów głosowych i tekstowych) oraz tymczasowe zawieszenie konta.

Zobacz też: Gry podobne do The Last of Us

Jak mówią twórcy, zespół zajmujący się zwalczaniem toksyczności w Call of Duty nieustannie pracuje nad ograniczeniem niepożądanych zachowań graczy. Deweloperzy są wdzięczni za zgłoszenia użytkowników i zapewniają, że dążą do zapewnienia uczciwych i przyjemnych warunków gry.

O autorze
Patrycja Pietrowska
Redaktorka działów Newsy & Promocje

Grami interesuje się od kiedy pamięta, jednak pisze o nich od niedawna. Nie faworyzuje żadnej z platform i chętnie poszerza horyzonty, jeśli chodzi o gatunki. Spędziła zdecydowanie zbyt wiele czasu w Apex Legends. Poza grami kolekcjonuje płyty z muzyką.

Liczba wpisów: 916 (w redakcji od 24.05.2023)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Zastanawiasz się nad zakupem subskrypcji Xbox Game Pass Ultimate? Skorzystaj z naszych poradników i oszczędź nawet 80% ceny!

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
Okazja na Black Friday już jest!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.