Call of Duty nie znajdzie się w Xbox Game Pass? Tak przynajmniej twierdzą Activision i Microsoft

Call of Duty Xbox Game Pass

Afera, jaka w ostatnim czasie rozpętała się wokół przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft, sprawia, że na światło dzienne wychodzą bardzo ciekawe informacje oraz deklaracje wszystkich zainteresowanych stron. Dość powiedzieć, że ostatnio gigant z Redmond stwierdził, że studia podległe Sony tworzą lepsze gry, a japońska korporacja między wierszami zdradziła, kiedy można spodziewać się PlayStation 6. Teraz dowiedzieliśmy się jakie plany wobec serii Call of Duty ma zarówno Microsoft, jak i Activision.

Activision nie ma zamiaru publikować Call of Duty w usługach subskrypcyjnych

Call of Duty Modern Warfare 2
Call of Duty Modern Warfare 2

Microsoft w oświadczeniu kierowanym do CMA stwierdza, że Activision nigdy nie opublikowało żadnej gry w usłudze subskrypcyjnej oraz nie ma zamiaru robić tego w przyszłości. Co więcej, nawet jeśli twórcy serii Call of Duty faktycznie zostaliby kupieni przez Microsoft to i tak nie zmienią swojego podejścia i nie będą chcieli umieszczać swoich gier w żadnym abonamencie. Powód takiego podejścia jest maksymalnie prozaiczny — wydawanie najbardziej dochodowych produkcji w takiej formie byłoby dla nich po prostu nieopłacalne. Ponadto Activision obawia się, że obecność jakiejkolwiek odsłony serii Call of Duty w jakiejkolwiek usłudze mogłoby po prostu „rozwodnić markę” i doprowadzić do „kanibalizacji sprzedaży” nowych gier.

Przeczytaj też: Jak sprawdzić, czy telewizor ma DVB – T2?

Podejście Activision nie powinno nikogo dziwić, wystarczy bowiem spojrzeć na wyniki, jakie osiągnęło Call of Duty Modern Warfare 2, które w zaledwie 10 dni osiągnęło zyski sprzedażowe na poziomie miliarda dolarów. Trzeba też zauważyć, że sporą popularnością cieszą się także starsze odsłony serii, więc nie ma konieczności „wspomagania” ich napływem graczy korzystających z abonamentów. Mimo wszystko trzeba brać pod uwagę, że po przejęciu przez Microsoft Activision może (ale nie musi) stracić decydujący głos w kwestii modelu dystrybucji swoich tytułów.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■
O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.