Dziś informowaliśmy, że CD Projekt RED planuje stream omawiający najnowszą aktualizację do Cyberpunka 2077. Wydarzenie to już się zakończyło i przyniosło nam garść nowych wiadomości, wliczając w to jej datę premiery. Update pojawi się na naszych komputerach i konsolach już niedługo.
Cyberpunk 2077 2.3 – data premiery, lista nowości i zmian
Już wcześniej spodziewaliśmy się, że aktualizacja 2.3 do Cyberpunka 2077 wniesie do gry sporo świeżości. Nie jest ona naturalnie tak obszerna jak jej poprzedniczka, ale nadal możemy mówić o wielu ciekawych nowościach.
Tak więc najbardziej intrygującymi zmianami są: wprowadzenie aż 4 pojazdów, wsparcie dla FSR 3.1, XeSS 2.0 i HDR10+ Gaming na PC. Poza tym łatka wdraża też funkcję AutoDrive i autonomiczne taksówki Delamain.
„Redzi” zakomunikowali, że uaktualnienie trafi na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X|S już jutro, czyli 17 lipca. Wersja na Nintendo Switch 2 zadebiutuje natomiast w późniejszym czasie.
Ogółem rzecz biorąc, oto pełny changelog aktualizacji 2.3 do Cyberpunka 2077:
- Pojazdy:
- Dodano 4 nowe pojazdy oraz kilka zadań pobocznych związanych z ich zdobyciem:
- Yaiba ARV-Q340 Semimaru – Nagroda za nowe zadanie poboczne (aby je odblokować, ukończ zadania Kwestia czasu oraz Szybka i wściekła). Kolejne zadanie poboczne odblokowuje funkcję CrystalCoat™ dla pojazdu.
- Rayfield Caliburn „Mordred” – Nagroda za nowe zadanie poboczne (aby je odblokować, ukończ zadania Szybka i wściekła: Badlandy, Szybka i wściekła: Santo Domingo, Czynnik ludzki oraz Mieszkanie nr 303).
- Yaiba ASM-R250 Muramasa – Nagroda za nowe zadanie poboczne (aby je odblokować, kup 1 pojazd Yaiba, co najmniej 3 pojazdy przez AUTOFIXER, a także zalicz Zgłoszenie przestępstwa: Spalona robota…). Jeśli nie uda ci się zaliczyć zadania pobocznego, samochód można później kupić poprzez AUTOFIXER.
- Chevillon Legatus 450 Aquila – Dostępny do zakupu poprzez AUTOFIXER.
- Dodano 4 nowe pojazdy oraz kilka zadań pobocznych związanych z ich zdobyciem:
- Przedstawiamy AutoDrive™! Ta nowatorska funkcja autonomicznej jazdy zabierze cię w wybrane miejsce (np. do celu zadania albo pinezki na mapie). Jeśli nie masz ustalonego celu, wybierze się z tobą na przyjemną przejażdżkę ulicami Night City. Po prostu wskocz do dowolnego ze swoich pojazdów, upewnij się, że jesteś na drodze i przytrzymaj H (PC) / lewy drążek (konsola), aby aktywować. Funkcja zostaje wyłączona, gdy przechodzisz do walki lub gdy twój pojazd jest mocno uszkodzony.
- Zaimplementowano kamerę filmową dla AutoDrive™. Przytrzymaj Q (PC) / przycisk kierunku w prawo (konsola), aby aktywować. Usiądź wygodnie i ciesz się filmowymi widokami Night City, spokojnie jadąc do celu.
- Autonomiczne taksówki Delamain są teraz dostępne na życzenie! Po prostu otwórz menu wezwania pojazdu i wybierz opcję „Taksówka Delamain” z listy. Funkcja ta odblokowuje się po zaliczeniu zlecenia Delamain: Reanimacja (niezależnie od jego wyniku) i otrzymaniu wiadomości od Delamaina.
- Funkcja CrystalCoat™ od Rayfield jest teraz dostępna dla pojazdów marek partnerskich, w tym motocykli. Co więcej, niesławny haker Cosmetic_Troll wykorzystał brak zabezpieczeń, by stworzyć dla słabszych pojazdów zcrackowaną wersję technologii CrystalCoat™ od Rayfield. Zwróć jednak uwagę, że niektóre pojazdy nie obsługują tej technologii – na przykład mocno zmodyfikowane pojazdy nomadów i pojazdy związane ze zleceniami.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego unikatowe schematy kolorów nie działały poprawnie na pojazdy Mizutani Shion MZ1 i MZ2.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego unikatowy schemat kolorów nie mógł być poprawnie nałożony na pojazd Villefort Deleon „Vindicator”.
- Tryb foto:
- Dodano 27 nowych NPC-ów, których można przywołać w trybie foto. To między innymi Rita Wheeler, bliźnięta Cassel, fixerzy, Dum Dum, iguana, Brendan i inni.
- Można teraz przełączać pomiędzy alternatywnymi strojami dla NPC-ów przywołanych w trybie foto.
- Można teraz przełączać w trybie foto pomiędzy strojami V zapisanymi w garderobie.
- Dodano wyskakujące okno z potwierdzeniem podczas wychodzenia z trybu foto, aby uniknąć przypadkowych wyjść po ustawieniu idealnego kadru.
- Dodano więcej opcji personalizacji do funkcji spojrzenia w kamerę, w tym opcję skierowania w kamerę jedynie oczu zamiast całego ciała.
- Dodano poprawki oświetlenia:
- Światło może się teraz pojawić wokół kamery zamiast postaci gracza.
- Dla lepszej widoczności dodano obwódkę do siatki reflektora oraz wskaźnik, gdy znajduje się poza ekranem.
- Poprawiono prędkość poruszania się oświetlenia na kontrolerach.
- Dodano kilka nowych naklejek i ramek, w tym kultowe cytaty oraz stylowe nakładki, które pozwolą ci zmienić zrzuty ekranu w pocztówki z Night City. To coś idealnego do dzielenia się wspomnieniami z miasta snów.
- Poprawiono głębię ostrości i przesunięto ją do zakładki „Kamera”.
- Dodano nową zakładkę balansu kolorów, dzięki której możesz tworzyć własne filtry.
- Dodano nową zakładkę czasu i pogody:
- Pogoda: do wyboru deszcz, kwaśny deszcz, mgła, burza piaskowa, zanieczyszczenie i słoneczna pogoda.
- Pora dnia: zmienia porę dnia w trybie foto.
- Klatka naprzód: przechodzi naprzód o wybraną liczbę klatek, aby uzyskać idealne ujęcie.
- Szybkość gry: pozwala płynąć czasowi w grze, gdy znajdujesz się w trybie foto.
- Ułatwienia rozgrywki i dostępność:
- Gra wykrywa teraz, czy gracz korzysta z ustawień zamienionych przycisków myszy, a następnie automatycznie dostosowuje ikony przycisków w grze.
- Dodano opcję włączenia/wyłączenia dokładnego celowania w Ustawienia → Sterowanie.
- Zadania i otwarty świat:
- Podejrzenie cyberpsychozy: Krwawy rytuał – Cel „Zhakuj drzazgę uczestników rytuału” znika teraz z dziennika po jego zaliczeniu w odpowiedni sposób.
- Quadro, gdzie jesteś – Poprawnie pojawia się w dzienniku po otrzymaniu wiadomości od Jake’a Esteveza.
- W dobrą stronę – Usunięto błąd, w wyniku którego wybór konkretnej opcji dialogowej podczas rozmowy z Bree tworzył w ekwipunku gracza przedmiot bez nazwy i ikony.
- W dobrą stronę – Usunięto błąd, w wyniku którego przycisk zjazdu na niższy poziom nie pojawiał się na panelu windy.
- Rozgrywka:
- Usunięto błąd, w wyniku którego użycie kontrolera w Trauma Drama powodowało, że kierowana postać przechodziła do domyślnego stanu strzelania w górę zamiast w przód.
- Gracze mogą teraz pozyskać więcej drzazg wydajności wszczepów, jeśli poprzednio pominęli drzazgi w zadanym limicie.
- Usunięto błąd, w wyniku którego automatyczna broń strzelała za wolno.
- Usunięto błąd, w wyniku którego oficjalna kamizelka taktyczna BARGHEST nie pojawiała się poprawnie w oskryptowanym zrzucie.
- Atut inżyniera poziomu 60. nie aktywuje już eksplozji EMP poza walką lub po wejściu do pojazdu.
- Dodano opcję powtórzenia samouczka. Można to zrobić wchodząc w Ustawienia → Sterowanie.
- Inne:
- Dodano opcję powiedzenia Johnny’emu pojawiającemu się na siedzeniu pasażera, aby zniknął, po patrzeniu na niego przez krótką chwilę. Johnny rozumie aluzję i znika jako pasażer na kilka dni.
- Usunięto błąd, w wyniku którego dźwięk radioportu V mógł być losowo przerywany przez radioporty pobliskich NPC-ów.
- Usunięto błąd, w wyniku którego utwór Historyod Gazelle Twin and Trash Generation odtwarzał się za głośno w porównaniu z innymi utworami w radiu.
- Poprawiono ekran ustawienia HDR: naprawiono podgląd kalibracji HDR, aby poprawnie odzwierciedlał wybrane ustawienia. Doprecyzowano też opis ustawienia „punktu środkowego mapowania odcieni”.
- Zaktualizowano Umowę Licencyjną Użytkownika Końcowego (EULA). Pojawi się prośba o ponowne jej zatwierdzenie po wczytaniu zaktualizowanej gry.
- Usunięto kilka problemów graficznych z brakującymi, przenikającymi się lub szybującymi teksturami.
- Poprawiono kilka błędów lokalizacyjnych w różnych językach.
- PC:
- Dodano obsługę AMD FidelityFX Super Resolution 4 dla zgodnych procesorów grafiki AMD. WAŻNE: Opcja FSR 4 nie będzie dostępna w ustawieniach gry do momentu zainstalowania odpowiedniego sterownika AMD. Sterownik zostanie udostępniony w terminie późniejszym.
- Dodano obsługę AMD FidelityFX Super Resolution Frame Generation 3.1 dla zgodnego sprzętu. Można teraz użyć tej technologii w połączeniu z dowolnym upscalerem.
- Dodano obsługę Intel XeSS 2.0 z XeSS Frame Generation, dostępną na zgodnym sprzęcie.
- Dodano obsługę HDR10+ GAMING dla certyfikowanych procesorów grafiki Intel. Aby włączyć tę funkcję, monitor musi obsługiwać tę technologię (znajdź mój monitor) i mieć włączony „Tryb gry”. Przełącznik HDR10+ GAMING można znaleźć w Ustawieniach w zakładce Wideo.
- Usunięto błąd, w wyniku którego ustawienie DLSS Super Resolution niewidocznie cofało się z modelu CNN do modelu Transformer po ponownym uruchomieniu gry, nawet jeśli interfejs wyświetlał model CNN jako aktywny.
- W ustawieniach dodano bardziej szczegółowe informacje do wskaźnika konfiguracji DLSS Super Resolution, aby pomóc graczom wybrać najlepszą opcję dla ich sprzętu.
- Dodano możliwość przesunięcia kursora myszy na inny ekran w trybie okna bez krawędzi.
- Zwiększono maksymalną wielkość zapisu z 12 do 15 MB.
- Możliwa będzie teraz zmiana klawisza używanego do wyskakiwania z pojazdów przy użyciu atutu kaskader.
- Konsole:
- Dodano obsługę VRR (zmiennej częstotliwości odświeżania) dla PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego warunki pogodowe nie wpływały poprawnie na roślinność na PlayStation 5.
- Sprawdź aktualne ceny Cyberpunk 2077 w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Cyberpunk 2077 w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Cyberpunk 2077 w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Na koniec dodajmy, że update 2.7 sprawi, że Cyberpunk 2077 wyląduje na kolejnej platformie. Jest nią Mac z układami scalonym Apple.
Źródło: CD Projekt RED
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.