Co jak co, ale Cyberpunk 2077 to jedna z gier, które przeżyły niesamowitą metamorfozę od czasów swojej premiery. Ekipa z CD Projekt Red od momentu debiutu gry, sukcesywnie wydawała kolejne aktualizacje, aby najpierw naprawić, a następnie ulepszyć swoje dzieło. Okazuje się, że proces ten trwa nadal, bowiem gra właśnie otrzymała kolejną łatkę.
Update 2.31 został dodany do Cyberpunka 2077

Cyberpunk 2077 otrzymał kolejną aktualizację. Łatka oznaczona numerem 2.31 może nie wprowadza żadnych rewolucyjnych funkcji, ale za to sporo naprawia. Patch bowiem adresuję największe bolączki zgłaszane przez graczy, głównie te dotyczące niedawno wprowadzonych nowości, takich jak autopilot. Pełna lista zmian w wersji 2.31 Cyberpunka 2077 wygląda następująco:
Aktualizacja obejmuje ulepszenie funkcji AutoDrive oraz poprawki w trybie foto. Adresuje także najczęściej napotykane przez graczy problemy. Szczegółową listę zmian znajdziesz poniżej:Pojazdy
- Zaktualizowano funkcję AutoDrive. Teraz podczas jazdy do wybranego punktu pojazd porusza się płynnie, wyprzedza blokujące go pojazdy i nie zatrzymuje się na światłach. Tryb swobodnej jazdy również został ulepszony – pojazd przestrzega przepisów ruchu drogowego oraz sprawniej porusza się po mieście.
- Naprawiono problem, w wyniku którego Johnny zawsze pojawiał się na miejscu pasażera podczas korzystania z usług taksówkarskich Delamain.
- Naprawiono problem, w wyniku którego nałożenie powłoki CrystalCoat na Yaiba ARV-Q340 Semimaru powodowało, że koła migały różnymi kolorami.
Tryb foto
- Większość nowych póz, wprowadzonych w aktualizacji 2.3, jest teraz dostępna dla każdej płci.
- Wyłączono kolizje NPC-ów, co ułatwi umieszczanie NPC-ów na innych obiektach z kolizją (np. na maskach samochodów).
- Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre pozy nie działały dla Royce’a.
Zadania i otwarty świat
- Freedom – poprawiono wpis w dzienniku, który pojawia się, gdy gracz podejmuje decyzję, by nie kraść pojazdu Rayfield Caliburn „Mordred”.
- Motorbreath – naprawiono problem, w wyniku którego po nieudanej próbie doścignięcia i zatrzymania Semimaru przez V oraz otrzymaniu wiadomości od Rivera z informacją, że niedługo podejmie próbę kontaktu, kolejna wiadomość nigdy nie docierała.
- Motorbreath – naprawiono problem, w wyniku którego pojazd Yaiba Semimaru mógł przewrócić się podczas pościgu, uniemożliwiając graczowi wejście do niego.
- Motorbreath – nie jest już możliwe rozpoczęcie tego zadania, jeśli River zginął w zadaniu Kwestia czasu.
- Motorbreath – gracze mogą teraz zdobyć Yaiba ARV-Q340 Semimaru za pośrednictwem Autofixera, nawet jeśli zadanie Kwestia czasu, które odblokowuje zadanie poboczne umożliwiające zdobycie pojazdu, zakończyło się niepowodzeniem.
- Nitro (Youth Energy) – naprawiono awarię gry, która mogła wystąpić w niektórych okolicznościach po opuszczeniu wydarzenia w salonie Yaiba.
- Nitro (Youth Energy)– naprawiono problem, w wyniku którego interfejs w salonie Yaiba wyłączał się po włączeniu ustawienia „Większe elementy interfejsu”.
Inne
- Poprawiono kilka błędów z lokalizacją i synchronizacją ust w różnych językach.
- Dodano opcję włączania/wyłączania winiety. Można ją znaleźć, wchodząc w Ustawienia → Grafika → Podstawowe.
- Naprawiono problem na PC i Mac, w wyniku którego odbicia z path tracingiem mogły nie wyświetlać się poprawnie po włączeniu w określonych warunkach.
- Naprawiono kilka problemów z wyświetlaniem wiadomości tekstowych od Delamaina.
- Różne poprawki dotyczące pobocznych sprzedawców.
PC
- Naprawiono problem, w wyniku którego funkcja NVIDIA Reflex mogła zostać wyłączona przy włączonej funkcji generowania klatek DLSS, wywołując różowe zabarwienie ekranu.
- Naprawiono problem, w wyniku którego funkcja Path Tracing nie aktywowała się prawidłowo w niektórych sytuacjach.
Mac
Lista zmian w patchu 2.31 do Cyberpunka 2077
- Naprawiono problem, w wyniku którego zmiana presetów graficznych na Mac ustawiała odbicia w przestrzeni ekranu na wyższą wartość niż w odpowiadających presetach na PC.
- Naprawiono problem, który sprawiał, że po rozpoczęciu braindansa w zadaniu Cherchez la femmeekran stawał się biały przy włączonej funkcji generowania klatek.
- Wybranie opcji „Domyślne” w ustawieniach wideo nie wyłącza już trybu HDR.
- Naprawiono problem, przez który ustawienie maksymalnej rozdzielczości MetalFX DRS powyżej wartości zastosowanej przez preset „Dla tego Maca” mogło powodować błędy wizualne.
- Naprawiono odwrócone działanie przełącznika „Wycisz grę w tle” w ustawieniach.
- Usunięto przestarzałą informację „(Wymagany reset gry)” z opisu wyświetlanego po najechaniu kursorem na ustawienie „Wyłącz dźwięk przestrzenny”.
- Naprawiono problem w wersji App Store, przez który gra blokowała się na ekranie hakowania „Wciśnij spację, aby kontynuować”.
- Różne optymalizacje stabilności i wydajności.
- Sprawdź aktualne ceny Cyberpunk 2077 w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Cyberpunk 2077 w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Cyberpunk 2077 w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
CD Projekt RED jak widać nieustannie wprowadza poprawki do swojej niemal 5-letniej już gry. Taka postawa bez wątpienia jest godna pochwały, a sama produkcja jest w tym momencie o niebo lepsza od tego, co reprezentowała zaraz po swoim debiucie. Szczególnie w wydaniu konsolowym.
Źródło: CD Projekt RED
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.