Microsoft przedstawia DirectSR! Wsparcie dla NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS w szczegółach

Nvidia RTX, Radeon RX, Intel Arc

W połowie lutego pojawiły się pierwsze pogłoski sugerujące, że Microsoft pracuje nad własną wersją technologi zbliżonej do NVIDIA DLSS. Wówczas nie mieliśmy żadnych dodatkowych konkretów związanych z tym rozwiązaniem i musieliśmy opierać się na tym, co znaleźli użytkownicy mający dostęp do prototypowych wersji systemu Windows. Teraz gigant z Redmond postanowił wreszcie odkryć karty i opowiedzieć nieco więcej o DirectSR, które nie będzie alternatywą, a wsparciem dla dotychczasowych technologi generowania klatek.

Microsoft ujawnia czym jest DirectSR

DirectSR ma być nowym interfejsem API, który powstaje w celu łatwiejszej implementacji do gier technologii takich jak NVIDIA DLSS, AMD FSR czy Intel XeSS. W założeniu ma on być dostępny na wielu konfiguracjach sprzętowych, a co za tym idzie — oferować płynniejsze i wydajniejsze działanie gier obecnej i następnej generacji.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Sam Microsoft twierdzi, że interfejs ten jest swego rodzaju „brakującym ogniwem” dla programistów zajmujących się implementacją technologii Super Resolution (DLSS, FSR, XeSS) w grach. Dzięki wspólnemu zestawowi „wejść i wyjść” możliwe będzie bowiem wdrożenie wspomnianych wyżej technologi przy mniejszym niż teraz nakładzie pracy.

Z radością ogłaszamy DirectSR, nasz nowy interfejs API zaprojektowany we współpracy z dostawcami sprzętu GPU, aby umożliwić bezproblemową integrację Super Resolution (SR) z grami nowej generacji. Super Resolution to najnowocześniejsza technika, która zwiększa rozdzielczość i jakość wizualną w grach. DirectSR to brakujące ogniwo, na które czekali programiści, podchodząc do integracji SR, zapewniając płynniejsze i wydajniejsze środowisko, które skaluje się na całym sprzęcie. Ten interfejs API umożliwia SR wielu dostawców za pośrednictwem wspólnego zestawu wejść i wyjść, umożliwiając pojedynczą ścieżkę kodu do aktywacji różnych rozwiązań, w tym NVIDIA DLSS Super Resolution, AMD FidelityFX™ Super Resolution i Intel XeDirectSR będzie wkrótce dostępny w pakiecie Agility SDK jako publiczna wersja zapoznawcza, co umożliwi programistom przetestowanie go i przekazanie opinii. 

Microsoft

DirectSR ma być dostępny już niedługo w pakiecie Agility SDK jako wersja zapoznawcza. Deweloperzy będą mogli więc przetestować nowe API i przede wszystkim dzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat tego zmian, które trzeba będzie wdrożyć.

Microsoft zapowiedział także, że DirectSR doczeka się obszerniejszej prezentacji podczas targów GDC, gdzie będzie można bliżej przyjrzeć się zastosowaniu nowego API w grach. Zapowiada się więc dobrze, ale zanim rozwiązanie to trafi do szerszego użytku, pewnie jeszcze sobie trochę poczekamy.

Źródło: Wccftech

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Zastanawiasz się nad zakupem subskrypcji Xbox Game Pass Ultimate lub PS Plus? A może chcesz robić tańsze zakupy w PlayStation Store?

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
GIFTCARDY ZNÓW W PROMOCJI!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.