Premiera Dragon Age The Veilguard zbliża się wielkimi krokami. Z tej okazji twórcy zorganizowali Q&A na oficjalnym kanale Discord gry. Na owym wydarzeniu, deweloperzy odpowiadali na pytania graczy, dzięki czemu w sieci pojawiła się ogromna ilość nowych informacji o grze.
Dragon Age The Veilguard w szczegółach
Podczas panelu Q&A, twórcy zostali zasypani przez graczy pytaniami na temat Dragon Age The Veilguard. Na wiele z nich udało się uzyskać odpowiedź. Całość informacji, które zostały potwierdzone przez deweloperów, znajduje się poniżej. Ważna informacja — w ostatniej części znajdują się drobne spoilery dotyczące fabuły gry, więc jeżeli nie chcecie wiedzieć na jej temat niczego przed premierą gry, to omińcie ostatnią listę dotyczącą lore.
Opcje/Personalizacja:
- Możesz pauzować podczas przerywników filmowych
- Możesz wybrać bieliznę w kreatorze postaci, włączyć/wyłączyć nagość
- Możesz zwrócić wszystkie swoje punkty umiejętności, aby respektować inne specjalizacje, jeśli chcesz
- Pełna lista funkcji ułatwień dostępu pojawi się w przyszłości przed premierą
- Istnieje wiele „przedmiotów frakcji” (sprzęt powiązany z frakcjami), które stają się dostępne, gdy pomagasz innym frakcjom stać się silniejszymi, na przykład zbroja z frakcji Veil Jumpers, która wygląda, jakby została wykonana przez Veil Jumpers i może być połączona (np. z obrażeniami elektrycznymi)
- Pełny system transmogryfikacji: każdy znaleziony element wyposażenia odblokowuje wygląd tego wyposażenia, a niektóre mogą być tylko kosmetyczne (np. możesz się przebrać, aby wyglądać jak manekin treningowy)
- Możesz również transmogrować zarówno zbroję, jak i odzież codzienną, więc jeśli chcesz chodzić po Latarni w pełnej zbroi, możesz
- Możesz zapisać stworzoną przez siebie postać w kreatorze, więc nie musisz zaczynać od zera za każdym razem, chociaż jest to lokalne dla twojej konsoli/komputera, ponieważ Veilguard jest grą offline
- Dużo pochwał dla technologii włosów, w kreatorze postaci jest kilka „niesamowitych” bród, takich jak wspanialsze brody w stylu krasnoludzkim (warkocze, koraliki itp.)
- Możesz ukryć takie rzeczy, jak liczby obrażeń w walce, minimapę, znaczniki nawigacyjne, pasek zdrowia, wskaźniki nadchodzących ataków i wiele innych
- Wszystkie hełmy mogą być noszone przez wszystkie rasy, z jednym wyjątkiem: malowanie twarzy Qunari (istnieje wiele wariantów)
- Każdy element zbroi ma standardowe kolory, ale większość z nich ma różnorodne kosmetyki w wariantach kolorystycznych (często dostosowane do różnych frakcji)
- Twoje nazwisko w grze jest oparte na wyborze pochodzenia frakcji i jest dość często wspominane w dialogach
Eksploracja
- Krytyczne misje fabularne są bardziej liniowe, więc mogą być bardzo ręcznie robione
- Istnieje kilka dużych otwartych obszarów do eksploracji, takich jak Arlathan Forest, The Hossberg Wetlands, Crossroads itp.)
- Każdy towarzysz ma unikalne umiejętności poza walką, które mogą pomóc Ci podczas eksploracji, rozwiązywania zagadek itp.
Towarzysze
- Taash (kobieta Qunari) jest najmłodsza (wczesne 20.), Emmerich (siwowłosy mag) jest najstarszy, ma wczesne 50 lat
- Davrin (towarzysz Szarego Strażnika) jest surowy, zamyślony i rozważny, ale ma też łagodną stronę. Ma silne poczucie dumy i być może rywalizację z niektórymi innymi towarzyszami. Jest również oddanym i utalentowanym łowcą potworów
- Nie ma żadnych NPC-ów, z którymi można romansować poza towarzyszami, ponieważ zespół chciał, aby romans skupiał się na nich
- Podpowiedź, że towarzysze mają więcej dziwnych zdolności, może mieć coś wspólnego z tym, że Zasłona jest w złym stanie i więcej magii powraca do świata przez łzy
- Istnieje wiele organicznych relacji między towarzyszami, które rozwijają się w trakcie gry, na przykład: Neve i Bellara tworzą siostrzaną więź, Taash i Emmerich świetnie się dogadują i w ogóle nie zgadzają się w kwestii nekromancji
- Nie ma przycisku „przytul towarzysza”, ale są sytuacje, w których możesz przytulić towarzyszy
- Powracają prezenty, możesz znaleźć przedmioty w świecie w określonych miejscach, które możesz kupić i są bardzo osobiste dla towarzyszy. Te prezenty będą również widoczne w każdym z ich pokoi
- Wszyscy towarzysze mają osobisty wątek, a ich zadania są zróżnicowane
- Niektóre zadania mogą wygasnąć w zależności od dokonanych wyborów lub postępu fabuły, ale ogólnie rzecz biorąc, zespół nie chce, abyś przegapił coś (np. towarzysze mogą pojawić się w świecie i spontanicznie prowadzić do przygód z nimi)
- Relacje między towarzyszami będą się rozwijać w trakcie gry, tak jak wtedy, gdy zwiążesz się z kimś romantycznie. Istnieją różne przyjaźnie i rywalizacje
- Wszyscy towarzysze mają ulubione potrawy, niektórzy w zespole mają różne umiejętności kulinarne. Bellara i Lucanis są praktycznie kucharzami drużyny, a to pojawia się w grze
- Towarzysze czują się jak „znaleziona rodzina”, angażują się w siebie nawzajem, co pojawia się w wielu scenach, przekomarzaniach, interakcjach w centrach itp. Zespół nie chciał, aby gra sprawiała wrażenie parku rozrywki tylko dla gracza, ale aby towarzysze czuli się jak odrębni ludzie i żyli w świecie
Walka
- Kombosy: Magowie stosują osłabienia/przytłoczenia („primery”), a także detonują osłabienie „sunder”. Łotrzykowie stosują osłabienie/przytłoczenie i detonują „przytłoczenie”. Wojownicy stosują „przytłoczenie/przytłoczenie” i detonują „osłabienie”. Ta relacja typu kamień-papier-nożyce może być jedną z zalet posiadania po jednym z każdej klasy. Sprzęt/umiejętności/runy mogą również przełamać ten paradygmat, duża elastyczność
- Każda klasa ma dwa sloty na broń i możesz przełączać się między nimi nawet w trakcie ataku. Na przykład magowie mogą używać laski lub kuli+sztyletu. Możesz atakować laską, a następnie przełączać się w trakcie ataku na kulę + sztylet
- Możesz również wykorzystać to na swoją korzyść z żywiołakami, na przykład atak ogniem, a następnie szybko przełączać się na nekrotyczną kulę + sztylet, aby zadać dodatkowe obrażenia
- Zabieranie „tanka” do bitwy nie jest wymagane, nawet na wyższych poziomach trudności. Zespół zdał sobie sprawę, że gracze przywiązują się do towarzyszy i zawsze chcą ich ze sobą zabierać, więc zbudowali i zaprojektowali rozgrywkę, aby pomieścić różnorodne buildy i style gry
- Klasa maga może uczyć się umiejętności ze wszystkich żywiołów, nie jest związana z żadną specjalizacją (choć specjalizacje takie jak Evoker mogą ułatwić na przykład wejście w zaklęcia lodu)
- Efekty żywiołów były dużym naciskiem podczas tworzenia gry, więc oznaczało to, że wszystkie klasy musiały być wizualnie reprezentowane, aby nikt nie czuł się pominięty (np. łotrzykowie i wojownicy mogą wydawać się nieco bardziej magiczni). Wojownicy byli jedną z najmniej lubianych klas, więc zespół chciał, aby byli bardziej interesujący wizualnie i robili większe wrażenie (możesz stworzyć build, który jest bardziej oparty na fizyczności/nie tak efektowny, jeśli chcesz)
Historia/Lore
- W grze pojawiają się inne gryfy oprócz Assana
- Istnieje wiele zachęt do wielokrotnego przechodzenia gry, w tym trzy klasy grające bardzo różnie, a także wybory, które podejmujesz, wpływające na różne wyniki, treści, które możesz lub nie zobaczyć na podstawie tych wyborów itp.
- Gra nie wymaga czytania zewnętrznej wiedzy, takiej jak książki, komiksy itp., chociaż wzbogacają one wrażenia
- SPOILER Potwierdzono, że Maevaris Tilani pojawi się w grze
- Wybór frakcji otworzy unikalne opcje dialogowe z niektórymi towarzyszami
- Twoja relacja i dialog z Solasem mogą być bardziej przyjazne lub bardziej antagonistyczne. Relacje towarzyskie czasami krzyżują się z Solas (Bellara i Davrin na przykład mają głębsze przemyślenia na temat Solas)
- Powracające postacie są przywracane z celem. Morrigan na przykład godzi się z refleksjami na temat siebie i swojej matki, akceptuje to, kim jest, itp.
Jak widać, Dragon Age The Veilguard mocno stawia na personalizację, tak aby każdy gracz czuł się jak najlepiej w produkcji Bioware. Ponadto tytuł zaserwuje graczom mnóstwo walki oraz eksploracji tak, aby gra wystarczyła na wiele godzin zabawy.
- Sprawdź aktualne ceny Dragon Age Inquisition w G2A NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny Dragon Age Inquisition w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Dragon Age Inquisition w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Dragon Age Inquisition w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Planujecie zakup Dragon Age The Veilguard? Dajcie znać w komentarzach.
Źródło: X (Twitter)
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.