Dragon Age The Veilguard z masą nowych informacji! Twórcy odpowiadają na pytania graczy

Dragon Age The Veilguard

Premiera Dragon Age The Veilguard zbliża się wielkimi krokami. Z tej okazji twórcy zorganizowali Q&A na oficjalnym kanale Discord gry. Na owym wydarzeniu, deweloperzy odpowiadali na pytania graczy, dzięki czemu w sieci pojawiła się ogromna ilość nowych informacji o grze.

Dragon Age The Veilguard w szczegółach

Podczas panelu Q&A, twórcy zostali zasypani przez graczy pytaniami na temat Dragon Age The Veilguard. Na wiele z nich udało się uzyskać odpowiedź. Całość informacji, które zostały potwierdzone przez deweloperów, znajduje się poniżej. Ważna informacja — w ostatniej części znajdują się drobne spoilery dotyczące fabuły gry, więc jeżeli nie chcecie wiedzieć na jej temat niczego przed premierą gry, to omińcie ostatnią listę dotyczącą lore.

Opcje/Personalizacja:

  • Możesz pauzować podczas przerywników filmowych
  • Możesz wybrać bieliznę w kreatorze postaci, włączyć/wyłączyć nagość
  • Możesz zwrócić wszystkie swoje punkty umiejętności, aby respektować inne specjalizacje, jeśli chcesz
  • Pełna lista funkcji ułatwień dostępu pojawi się w przyszłości przed premierą
  • Istnieje wiele „przedmiotów frakcji” (sprzęt powiązany z frakcjami), które stają się dostępne, gdy pomagasz innym frakcjom stać się silniejszymi, na przykład zbroja z frakcji Veil Jumpers, która wygląda, jakby została wykonana przez Veil Jumpers i może być połączona (np. z obrażeniami elektrycznymi)
  • Pełny system transmogryfikacji: każdy znaleziony element wyposażenia odblokowuje wygląd tego wyposażenia, a niektóre mogą być tylko kosmetyczne (np. możesz się przebrać, aby wyglądać jak manekin treningowy)
  • Możesz również transmogrować zarówno zbroję, jak i odzież codzienną, więc jeśli chcesz chodzić po Latarni w pełnej zbroi, możesz
  • Możesz zapisać stworzoną przez siebie postać w kreatorze, więc nie musisz zaczynać od zera za każdym razem, chociaż jest to lokalne dla twojej konsoli/komputera, ponieważ Veilguard jest grą offline
  • Dużo pochwał dla technologii włosów, w kreatorze postaci jest kilka „niesamowitych” bród, takich jak wspanialsze brody w stylu krasnoludzkim (warkocze, koraliki itp.)
  • Możesz ukryć takie rzeczy, jak liczby obrażeń w walce, minimapę, znaczniki nawigacyjne, pasek zdrowia, wskaźniki nadchodzących ataków i wiele innych
  • Wszystkie hełmy mogą być noszone przez wszystkie rasy, z jednym wyjątkiem: malowanie twarzy Qunari (istnieje wiele wariantów)
  • Każdy element zbroi ma standardowe kolory, ale większość z nich ma różnorodne kosmetyki w wariantach kolorystycznych (często dostosowane do różnych frakcji)
  • Twoje nazwisko w grze jest oparte na wyborze pochodzenia frakcji i jest dość często wspominane w dialogach

Eksploracja

  • Krytyczne misje fabularne są bardziej liniowe, więc mogą być bardzo ręcznie robione
  • Istnieje kilka dużych otwartych obszarów do eksploracji, takich jak Arlathan Forest, The Hossberg Wetlands, Crossroads itp.)
  • Każdy towarzysz ma unikalne umiejętności poza walką, które mogą pomóc Ci podczas eksploracji, rozwiązywania zagadek itp.

Towarzysze

  • Taash (kobieta Qunari) jest najmłodsza (wczesne 20.), Emmerich (siwowłosy mag) jest najstarszy, ma wczesne 50 lat
  • Davrin (towarzysz Szarego Strażnika) jest surowy, zamyślony i rozważny, ale ma też łagodną stronę. Ma silne poczucie dumy i być może rywalizację z niektórymi innymi towarzyszami. Jest również oddanym i utalentowanym łowcą potworów
  • Nie ma żadnych NPC-ów, z którymi można romansować poza towarzyszami, ponieważ zespół chciał, aby romans skupiał się na nich
  • Podpowiedź, że towarzysze mają więcej dziwnych zdolności, może mieć coś wspólnego z tym, że Zasłona jest w złym stanie i więcej magii powraca do świata przez łzy
  • Istnieje wiele organicznych relacji między towarzyszami, które rozwijają się w trakcie gry, na przykład: Neve i Bellara tworzą siostrzaną więź, Taash i Emmerich świetnie się dogadują i w ogóle nie zgadzają się w kwestii nekromancji
  • Nie ma przycisku „przytul towarzysza”, ale są sytuacje, w których możesz przytulić towarzyszy
  • Powracają prezenty, możesz znaleźć przedmioty w świecie w określonych miejscach, które możesz kupić i są bardzo osobiste dla towarzyszy. Te prezenty będą również widoczne w każdym z ich pokoi
  • Wszyscy towarzysze mają osobisty wątek, a ich zadania są zróżnicowane
  • Niektóre zadania mogą wygasnąć w zależności od dokonanych wyborów lub postępu fabuły, ale ogólnie rzecz biorąc, zespół nie chce, abyś przegapił coś (np. towarzysze mogą pojawić się w świecie i spontanicznie prowadzić do przygód z nimi)
  • Relacje między towarzyszami będą się rozwijać w trakcie gry, tak jak wtedy, gdy zwiążesz się z kimś romantycznie. Istnieją różne przyjaźnie i rywalizacje
  • Wszyscy towarzysze mają ulubione potrawy, niektórzy w zespole mają różne umiejętności kulinarne. Bellara i Lucanis są praktycznie kucharzami drużyny, a to pojawia się w grze
  • Towarzysze czują się jak „znaleziona rodzina”, angażują się w siebie nawzajem, co pojawia się w wielu scenach, przekomarzaniach, interakcjach w centrach itp. Zespół nie chciał, aby gra sprawiała wrażenie parku rozrywki tylko dla gracza, ale aby towarzysze czuli się jak odrębni ludzie i żyli w świecie

Walka

  • Kombosy: Magowie stosują osłabienia/przytłoczenia („primery”), a także detonują osłabienie „sunder”. Łotrzykowie stosują osłabienie/przytłoczenie i detonują „przytłoczenie”. Wojownicy stosują „przytłoczenie/przytłoczenie” i detonują „osłabienie”. Ta relacja typu kamień-papier-nożyce może być jedną z zalet posiadania po jednym z każdej klasy. Sprzęt/umiejętności/runy mogą również przełamać ten paradygmat, duża elastyczność
  • Każda klasa ma dwa sloty na broń i możesz przełączać się między nimi nawet w trakcie ataku. Na przykład magowie mogą używać laski lub kuli+sztyletu. Możesz atakować laską, a następnie przełączać się w trakcie ataku na kulę + sztylet
  • Możesz również wykorzystać to na swoją korzyść z żywiołakami, na przykład atak ogniem, a następnie szybko przełączać się na nekrotyczną kulę + sztylet, aby zadać dodatkowe obrażenia
  • Zabieranie „tanka” do bitwy nie jest wymagane, nawet na wyższych poziomach trudności. Zespół zdał sobie sprawę, że gracze przywiązują się do towarzyszy i zawsze chcą ich ze sobą zabierać, więc zbudowali i zaprojektowali rozgrywkę, aby pomieścić różnorodne buildy i style gry
  • Klasa maga może uczyć się umiejętności ze wszystkich żywiołów, nie jest związana z żadną specjalizacją (choć specjalizacje takie jak Evoker mogą ułatwić na przykład wejście w zaklęcia lodu)
  • Efekty żywiołów były dużym naciskiem podczas tworzenia gry, więc oznaczało to, że wszystkie klasy musiały być wizualnie reprezentowane, aby nikt nie czuł się pominięty (np. łotrzykowie i wojownicy mogą wydawać się nieco bardziej magiczni). Wojownicy byli jedną z najmniej lubianych klas, więc zespół chciał, aby byli bardziej interesujący wizualnie i robili większe wrażenie (możesz stworzyć build, który jest bardziej oparty na fizyczności/nie tak efektowny, jeśli chcesz)

Historia/Lore

  • W grze pojawiają się inne gryfy oprócz Assana
  • Istnieje wiele zachęt do wielokrotnego przechodzenia gry, w tym trzy klasy grające bardzo różnie, a także wybory, które podejmujesz, wpływające na różne wyniki, treści, które możesz lub nie zobaczyć na podstawie tych wyborów itp.
  • Gra nie wymaga czytania zewnętrznej wiedzy, takiej jak książki, komiksy itp., chociaż wzbogacają one wrażenia
  • SPOILER Potwierdzono, że Maevaris Tilani pojawi się w grze
  • Wybór frakcji otworzy unikalne opcje dialogowe z niektórymi towarzyszami
  • Twoja relacja i dialog z Solasem mogą być bardziej przyjazne lub bardziej antagonistyczne. Relacje towarzyskie czasami krzyżują się z Solas (Bellara i Davrin na przykład mają głębsze przemyślenia na temat Solas)
  • Powracające postacie są przywracane z celem. Morrigan na przykład godzi się z refleksjami na temat siebie i swojej matki, akceptuje to, kim jest, itp.

Jak widać, Dragon Age The Veilguard mocno stawia na personalizację, tak aby każdy gracz czuł się jak najlepiej w produkcji Bioware. Ponadto tytuł zaserwuje graczom mnóstwo walki oraz eksploracji tak, aby gra wystarczyła na wiele godzin zabawy.

Planujecie zakup Dragon Age The Veilguard? Dajcie znać w komentarzach.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Źródło: X (Twitter)

O autorze
Herbert Friedel
Redaktor działu Newsy

Gracz od małego. Urodzony konsolowiec. Wychowany na sprzęcie Sony, ale obecnie jego życie maluje się w barwach niebiesko–czerwono–zielonych. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
Kup i graj już teraz
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.