Czemu Fallout 76 na premierę okazał się zawodem? „Wmawialiśmy sobie, że jesteśmy nieomylni”

Fallout 76

Nie pozostawia większych wątpliwości fakt, że Fallout 76 przy okazji swojej premiery racze rozczarował oczekujących graczy, a zarzutów wobec tej produkcji było wiele. Od tamtego czasu tytuł przeszedł poważną metamorfozę, jednak widmo porażki nadal unosi się nad tą pozycją. Co więc sprawiło, że gra na premierę okazała się niewypałem?

Twórcy nie spodziewali się, czego wymagać będzie produkcja Fallout 76

Fallout 76 – trailer

Temat Fallouta 76 poruszył ostatnio Bruce Nesmith, który w Bethesdzie piastował stanowisko projektanta do 2021 roku. Jego zdaniem za wyjątkowo słabym startem gry odpowiada w głównej mierze pycha zespołu deweloperskiego, który pracował nad projektem.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Twierdzi on, że twórcy po prostu, czyli się zbyt pewnie, a sukcesy poprzednich gier utwierdziły ich w pewnego rodzaju przeświadczeniu o nieomylności.

W pewnym sensie dopadła nas pycha. Mieliśmy tak wiele, nie tylko sukcesów, ale wręcz gier roku, które chwalone były przez całą branżę; to nie były gry roku tylko według nas, lub dwóch małych gazet, ale według wszystkich. Zaczęliśmy wmawiać sobie, że jesteśmy nieomylni. Nie było niczego, czego nie moglibyśmy zrobić. Najwyraźniej się myliliśmy.

Bruce Nesmith

Nesmith przyznał, że początkowo Todd Howard był stanowczo przeciwny pomysłowi stworzenia gry wieloosobowej w uniwersum Fallouta. Okazuje się jednak, że tego oczekiwali gracze, a zarząd Bethesdy widząc w tym pewien potencjał, również zaczął forsować ten pomysł. Ostatecznie nawet uznany deweloper (będący jednocześnie twarzą marki) również dał się przekonać do tej idei.

Fallout 76
Fallout 76

Były pracownik Bethesdy przyznał, że zespół odpowiedzialny za Fallouta 76 nie zdawał sobie sprawy z tego, jak bardzo różni się tworzenie gry wieloosobowej od tej dedykowanej dla jednego gracza. Ekipa wychodziła z założenia, że po prostu stworzą produkcję podobną do Fallouta 4, tylko z modułem sieciowym.

Rzeczywistość okazała się jednak nieco bardziej skomplikowana. Stworzenie tego rodzaju produkcji wymagało od twórców implementacji wielu rozwiązań, na które najwidoczniej nie byli wówczas przygotowani.

Przeczytaj też: Monitor gamingowy do 6000 zł

Mimo początkowego fiasko projektu Bethesda wzięła się do pracy, sprawiając, że obecnie Fallout 76 jest wyjątkowo grywalną pozycją, która skupiła wokół siebie oddaną społeczność. Mogłaby być ona zapewne o wiele większa, gdyby nie wspomniane problemy. Czasu jednak nie da się cofnąć, a jedyne co pozostaje twórcom to sukcesywnie walczyć z negatywną łatką, którą tytuł wyrobił sobie przed laty.

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
Nie przegap okazji roku!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.