To miała być kolejna wielka premiera gry z PlayStation na PC i to pomimo faktu, że za stworzenie i przygotowanie produkcji odpowiada Square Enix. Oczekiwania były więc spore, zwłaszcza że mowa o grze od Square Enix i kontynuacji jednej z popularniejszych marek. Okazuje się jednak, że niewiele z tego wyjdzie, bo Final Fantasy 16 na PC konkretnie rozczarowało graczy…
Final Fantasy 16 na PC na razie nie podbija rynku
Wczoraj na PC zadebiutowało Final Fantasy 16, czyli jedna z ciekawszych gier, która do tej pory dostępna była tylko i wyłącznie na PS5, a przynajmniej tak mogło się wydawać. Regularnie aktualizowane statystyki gry na Steam pokazują, że produkcja ta nie podbija na razie nowego rynku, a świadczyć o tym mogą dane prosto ze Steam DB. Zgodnie z tym, co tam jest widoczne, to tytule tym, w szczytowym momencie bawiło się „zaledwie” 16,9 tys. osób.
Co bardzo ciekawe, nawet teraz przygodę Clive’a poznaje 13,2 tys. graczy, co pokazuje, że jak na razie debiut ten nie należy do najbardziej udanych. Dodatkowo gra może się pochwalić 683 recenzjami, z czego 80% z nich jest pozytywnych.
Słabe zainteresowanie oraz część negatywnych komentarzy nie jest tylko winą słabego marketingu. Problematyczny okazał się wymóg Sony dt. łącznia kont Steam lub Epic Games z PSN, co ograniczyło dostępność tytułu na wielu rynkach. Najwidoczniej Sony nie zamierza odstępować od swojej kontrowersyjnej polityki, a gracze skutecznie pokazują Japończykom, że nie tędy droga.
Inna sprawa, że Final Fantasy 16 nie jest najlepiej zoptymalizowaną pozycją na PC. Doniesienia graczy wskazują, że nawet potężne maszyny nie są w stanie utrzymać 60 klatek na sekundę w 4K.
Cóż… Absolutnie okropna wydajność na RX 6600. Czasami mam 40-60 Fps, które spada do 7 w przerywniku filmowym i pozostaje na poziomie około 15 [FPS-ów] ;(
Jedna z negatywnych recenzji na Steam
Oczywiście przy ustawieniach niskich z FSR i generatorem klatek! Albo AMD albo Square Enix muszą coś z tym zrobić.
Skoro wiem, że Rx6600 nie jest bestią pod względem wydajności, powinienem spodziewać się stałych 30 klatek na sekundę na niskich ustawieniach, prawda? 🙁
Spadki wydajności w głównej mierze występują podczas walk z bossami, co jeszcze bardziej może irytować wielu graczy. Nie bez znaczenia jest tutaj też pewnie zastosowanie zabezpieczeń Denuvo, które potrafi konkretnie wpływać na działanie gier w znaczący sposób.
- Sprawdź aktualne ceny Final Fantasy 16 w G2A NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny Final Fantasy 16 w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Final Fantasy 16 w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Final Fantasy 16 w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Na razie wszystko to wygląda bardzo, ale to bardzo średnio i nawet jeśli gra aktualnie trenduje na Steamie, to nie przekłada się to na realne liczby odbiorców. Być może coś jeszcze się zmieni, ale na razie ekipa ze Square Enix musi zająć się poprawkami i optymalizacją. Oby stosowne łatki pojawiły się jak najszybciej.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.