Studio Square Enix bardzo chętnie promuje swoje najnowsze dzieło. Ostatnio dowiedzieliśmy się, że Final Fantasy XVI będzie oferowało szybkie wczytywanie i wysoką wydajność. Tym razem Hiroshi Takai udzielił wywiadu dla bloga PlayStation, w którym zapewnił, że gra wykorzysta pełną moc PS5.
Final Fantasy XVI wykorzysta pełny potencjał najnowszej konsoli od Sony





Japońskie studio od podstaw zbudowało grę pod konsolę aktualnej generacji. W krótkim wywiadzie Hiroshi Takai, dyrektor główny studia Square Enix, opowiedział, że jest zaskoczony szybkością dysku SSD oraz wielkością pamięci w PS5. Takai dał jasno do zrozumienia, że po raz pierwszy mogli wykorzystać pełen potencjał sprzętu.
Zespół chce także skorzystać z tego, jakie możliwości daje PlayStation 5 i uzyskać piękną oraz szczegółową grafikę:
„Oczywiście chcieliśmy, by grafika była jak najlepsza, więc skupiliśmy się na drobnych szczegółach modeli postaci i otoczenia, a także na jakości oświetlenia i cieni, by naprawdę błyszczały. Samo wyrenderowanie tych modeli na ekranie, a następnie nałożenie na nie efektów świetlnych i cieni jest bardzo pracochłonne. Jesteśmy w stanie to zrobić tylko dzięki wielkości pamięci PS5. Clive, protagonista FFXVI, może wyprowadzać wiele różnych ataków, a animacje i efekty dla nich wszystkich mieszczą się w pamięci. A sposób, w jaki gra płynnie przechodzi od zasobożernej rozgrywki do równie intensywnych cutscenek i z powrotem, nie byłby możliwy, gdyby nie szybkość dysku SSD.”
Hiroshi Takai
Oprócz tego Hiroshi Takai poinformował, że deweloperzy wykorzystają możliwości kontrolera DualSense i podczas otwierania ciężkich drzwi gracz ma odczuwać opór:
„Dopracowaliśmy rozgrywkę tak, że kiedy bierzesz do ręki kontroler DualSense, każde twoje działanie wywołuje reakcję, którą możesz naprawdę poczuć. Jedną z głównych cech systemu walki jest szeroki zakres zdolności Eikonów, które Clive może uwolnić, co daje graczom dużą swobodę w podejściu do walki. Do tego dochodzą jeszcze bitwy Eikon vs. Eikon, w których gracz kontroluje bezpośrednio słynne summony z serii. Od samego początku do końca jest to jazda bez trzymanki.”
Zobacz też: Najlepsze laptopy do pracy
- Sprawdź aktualne ceny Final Fantasy XVI w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Final Fantasy XVI w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Final Fantasy XVI w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Na blogu możemy też zobaczyć najnowsze screeny, którymi postanowili podzielić się twórcy. Gra robi wrażenie i pozostaje nam czekać na więcej informacji. Final Fantasy XVI zadebiutuje 22 czerwca 2023 roku na PlayStation 5, a rok później trafi też na PC.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.