Wczoraj dotarły do nas informacje, których spodziewało się wielu graczy — Sony ostatecznie zdecydowało się zamknąć studio Firewalk. Twórcy Concord nie będą mieli nawet szans na odkupienie swojej gigantycznej wpadki, choć niewiele osób liczyło na taki ruch. W oświadczeniu, wystosowanym przez deweloperów, możemy przeczytać, że tworząc ich ostatnią pozycję, podjęli oni pewne ryzyko.
Studio Firewalk żegna się z graczami
W oświadczeniu, które opublikowała ekipa Firewalk przy okazji informacji o całkowitym porzuceniu gry i zamknięciu studia, możemy przeczytać całkiem ciekawe informacje. Studio podkreśliło, że od swoich początków w 2018 roku starało się stworzyć wyjątkowy projekt, który jednocześnie był pewnym ryzykiem.
Mowa dokładnie o metodzie łączenia różnych gatunków ze strzelanką z perspektywy pierwszoosobowej i jak się okazało — nie sprawdziło się to zbyt dobrze.
Firewalk żegna się po raz ostatni. Firewalk zaczęło się od pomysłu, aby przynieść radość z gry wieloosobowej szerszej publiczności. Po drodze zebraliśmy niesamowity zespół, który był w stanie:
– Przekształcić nowy startup w zespół w trakcie globalnej pandemii: Firewalk został założony w 2018 r. i przez pierwsze kilka lat był bardzo mały, a pełną produkcję osiągnął dopiero w 2022 r.
– Zbudować nowy, dostosowany silnik FPS nowej generacji w Unreal 4 -> 5, zapewniający najwyższej klasy wrażenia z rozgrywki, piękne światy i wydajne 60 klatek na sekundę na stabilnym i skalowalnym zapleczu na PS5 i PC dla setek tysięcy graczy w naszej wersji beta.
– Zarządzać przejęciem i integracją przy jednoczesnym przygotowywaniu testów technicznych i wstępnych.
– Ostatecznie dostarczyć graczom świetną grę FPS, nawet jeśli odniosła ona znacznie mniejsze sukcesy, niż się spodziewano, na mocno skonsolidowanym rynku.
Podjęliśmy po drodze pewne ryzyko – łącząc elementy gier karcianych i bijatyk ze strzelankami z perspektywy pierwszej osoby – i chociaż niektóre z tych i innych aspektów IP nie sprawdziły się tak, jak się spodziewaliśmy, idea wprowadzenia nowych rzeczy do świata gry jest kluczowa dla rozwoju tego medium.
Talent w Firewalk i poziom indywidualnego kunsztu są naprawdę światowej klasy, a zespoły w Sony Interactive Entertainment i w całej branży będą miały szczęście, że będą z nimi współpracować. Skontaktuj się z Recruiting at PlayStation w celu uzyskania informacji i dziękujemy wszystkim bardzo licznym zespołom, partnerom i fanom, którzy wspierali nas na każdym kroku. Do zobaczenia w Tempest.
Studio Firewalk
…
[koniec transmisji]
Firewalk Studios
Co całkiem ciekawe, z oświadczenia wynika, że deweloperzy Concord są względnie pewni swoich umiejętności i wręcz przekonani o tym, że jeszcze odniosą sukces. Co prawda, jeśli uda się im tego dokonać, to już pod inną egidą, bo Firewalk jako studio przeszło do historii i to raczej tej niespecjalnie ciepło wspominanej.
- Sprawdź aktualne ceny God Of War w G2A NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny God Of War w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny God Of War w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny God Of War w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Jaki więc los czeka deweloperów, których studio zostało zamknięte? Na ten moment ciężko to stwierdzić, ale nie można wykluczyć, że część z nich po prostu znajdzie pracę w innych studiach Sony. Pozostali najpewniej będzie musiało szukać źródła utrzymania poza strukturami japońskiego giganta.
Źródło: Twitter: FirewalkStudios
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.