Gamescom Opening Night Live to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży gier wideo, które organizowane jest nieprzerwanie od 2009 roku. Za prestiż i ogromną oglądalność trzeba jednak słono zapłacić. Jeżeli deweloperzy chcą zaprezentować światu swoje dzieło właśnie na targach w Niemczech, to muszą przygotować się na spore koszta.
Wiemy, ile trzeba zapłacić za zwiastun na Gamescomie
Dzięki udostępnieniu formularza rezerwacji na tegoroczny Gamescom Opening Night Live – możemy sprawdzić cennik na imprezę prowadzoną przez Geoffa Keighleya.
Za 30-sekundowy zwiastun pokazany podczas pre-show studio będzie musiało wyłożyć co najmniej 57 500 euro (ok. 246 tys. zł). Zasada jest prosta: im dłuższy zwiastun, tym większa cena. Wszakże 120-sekundowy trailer to już koszt ponad 132 500 euro, co w przeliczeniu na złotówki daje jakieś 567 tys. złotych. Warto podkreślić, że mowa tu o kwotach za pre-show, a nie za główny pokaz.
Kwoty wzrastają dość znacznie podczas głównego pokazu Gamescom Opening Night Live. Spot trwający 30 sekund to wydatek rzędu 115 000 euro (ok. 492 tys. zł), z kolei za 120 sekund deweloperom przyjdzie zapłacić aż 265 000 euro, czyli grubo ponad milion złotych!
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X w Media Expert NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X w RTV EURO AGD
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X w Media Markt
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X na Allegro
Z pewnością nie jest to wydatek na każdą kieszeń. Na szczęście mniejsze studia również mają szanse na przebicie między innym za sprawą takich inicjatyw jak ta firmy Outersloth. Twórcy Among Us od pewnego czasu fundują i promują gry indie, dzięki czemu kilka takich produkcji mogliśmy zobaczyć na czerwcowym Summer Game Fest.
Źródło: TechRaptor
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.