Ghost of Yotei bez tajemnic! Nowe szczegóły o nadchodzącym wielkim exie PlayStation

Ghost of Yotei

Podczas ostatniego PlayStation State of Play swoistym zwieńczeniem transmisji okazała się zapowiedź Ghost of Yotei, czyli pełnoprawnego następcy Ghost of Tsushima. Sucker Punch przy tej okazji postanowiło ujawnić nieco więcej na temat gry, aby dać potencjalnie zainteresowanym odbiorcom nieco więcej kontekstu. Zdaje się, że wreszcie doczekamy się porządnego, pełnokrwistego tytułu ekskluzywnego od Sony.

Ghost of Yotei z pierwszymi szczegółami

Na oficjalnym blogu PlayStation pojawił się wpis, w którym starszy menedżer ds. komunikacji w studiu — Andrew Goldfab — postanowił wyjawić nieco więcej szczegółów na temat gry. Przede wszystkim otrzymaliśmy potwierdzenie, że akcja Ghost of Yotei rozgrywać się będzie w 1603 roku, a więc 300 lat po Ghost of Tsushima i opowiadać będzie historię zupełnie innego regionu.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Tym razem przyjdzie nam zwiedzać rejony góry Yotei (stąd też taka nazwa) w sercu regionu znanego dziś jako Hokkaido. Co ciekawe, to rejon ten nie był wówczas pod jurysdykcją Japonii, a więc nie będzie to miejsce tak dobrze zorganizowane, jak w przypadku historii Jina Sakaia, gdzie mowa o samurajskich klanach.

Chociaż nie zagłębiamy się jeszcze w szczegóły fabuły, możemy zdradzić, że podróż Atsu ma miejsce w 1603 roku, ponad 300 lat po wydarzeniach z Ghost of Tsushima. Akcja naszej historii rozgrywa się na terenach otaczających górę Yōtei, wysoki szczyt w sercu Ezo, obszaru Japonii znanego obecnie jako Hokkaido. W 1603 roku obszar ten znajdował się poza panowaniem Japonii i był pełen rozległych łąk, zaśnieżonych tundr i nieoczekiwanych niebezpieczeństw. Jest to zupełnie inne miejsce niż zorganizowane klany samurajskie zamieszkujące Cuszimę i stanowi scenerię dla oryginalnej historii, której nie możemy się doczekać, aby ją opowiedzieć.

Andrew Goldfab

W dalszej części wpisu możemy przeczytać, że Sucker Punch od początku tworzyło Ghost of Yotei z myślą o konsoli PlayStation 5 i wykorzystało wszystkie zasoby oferowane przez tę konsolę. Podkreślono tutaj fakt, że pracowano nad detalami i jeszcze lepszym otoczeniu oraz jego reakcji na obecność gracza. Dzięki temu taki drobny detal, jak chodzenie w wysokiej trawie ma być zaprezentowane i oddane zupełnie lepiej.

Czemu jednak akcja gry rozgrywa tak późno względem Ghost of Tsushima? Przedstawiciel Sukcer Punch twierdzi, że było to podyktowane chęcią stworzenia czegoś świeżego, a zarazem dobrze znajomego. Z tego też powodu seria nie skupia się na postaciach, a bardziej idei tytułowego Ducha, który wykuwa swoją legendę. Jest to całkiem zrozumiałe podejście, zwłaszcza że historia Jina otrzymała przecież bardzo solidne zakończenie.

To na ten moment wszystkie informacje na temat Ghost of Yotei. Kwestią czasu jest ujawnianie kolejnych informacji, zwłaszcza że gra zadebiutuje w 2025 roku. Czekacie na ten tytuł? Dajcie znać w komentarzach!

Źródło: PlayStation Blog

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
ŚWIETNA PROMOCJA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.