Być może mało kto już pamięta, ale jedną z głośniejszych premier całego 2023 roku był Starfield. Rozgłos, jaki zebrała ta produkcja, dość szybko jednak wygasł i okazało się, że Bethesda tym razem nie dowiozła produktu, który interesowałby graczy na dłuższą metę. Jeden z twórców gry postanowił w ostatnim wywiadzie pokusić się o znalezienie przyczyny takiego stanu rzeczy.
Jeden z twórców Starfield twierdzi, że aktualne gry są za długie
Główny projektant zadań w Starfield — Will Shen — w ostatniej rozmowie z kanałem Kiwi Talkz postanowił opowiedzieć o współczesnych realiach branży. Twierdzi on, że aktualnie gracze nie chcą długich gier na kilkadziesiąt godzin i są nimi po prostu zmęczeni.
Dochodzimy do momentu, w którym ludzie zaczynają odczuwać zmęczenie — lub znaczna część, rosnąca część odbiorców, zaczyna być zmęczona przeznaczaniem 30 lub więcej, 100 a może nawet i większej liczby godzin na jedną grę. Ci ludzie już mają gry, do których stale wracają, a dodanie kolejnej do tej listy to ogromne wyzwanie. To zawsze jest ogromne wyzwanie.
Will Shen
Shen pracował w Bethesdzie przez 15 lat i brał udział w pracach nad takimi grami jak Starfield czy Fallout 4, jednak w 2023 roku zdecydował się opuścić studio. Mowa więc o całkiem doświadczonym deweloperze, który w tej branży widział już nie jedną zmianę trendów.
To już ostatni moment, aby kupić subskrypcję Xbox Game Pass Ultimate nawet 80% taniej! Nie ma czasu do stracenia, dlatego jeżeli chcesz skorzystać z OKAZJI ROKU, zanim wygaśnie, wybierz jeden z naszych poradników (poniżej) i postępuj zgodnie z przedstawionymi tam instrukcjami.
- Xbox Game Pass Ultimate nawet 80% TANIEJ w wielkiej promocji na początek 2025 roku (szczególnie polecamy – oferta ograniczona czasowo ⚠️❤️)
- 30 miesięcy Xbox Game Pass Ultimate za 550 zł (szczególnie polecamy – 1670 zł rabatu ❤️)
- 600 dni (20 miesięcy) Xbox Game Pass Ultimate za 300 zł (szczególnie polecamy – 1180 zł rabatu ❤️)
- Przedłużenie Xbox Game Pass Ultimate 68% taniej dla AKTUALNYCH UŻYTKOWNIKÓW (szczególnie polecamy ❤️)
Co tu dużo mówić – radzimy się spieszyć. Ceny idą w górę z dnia na dzień, więc sama okazja może przestać być „okazją” w każdej chwili.
Co bardzo ciekawe, przedstawiony pogląd podziela aktualnie coraz więcej deweloperów. Coraz częściej słyszy się narzekania twórców, którzy nie są zadowoleni z tego, że gracze nie kończą ich produkcji i nie ma sensu ich tak przeciągać.
Pozostaje tylko pytanie, czy na samych narzekaniach się skończy? Ciężko powiedzieć, bo przecież nadal wychodzą też duże i długie gry, które przyciągają graczy na setki godzin. Może więc to nie w długości jest problem?
Źródło: YouTube: Kiwi Talkz
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.