Granie w chmurze na Xboxie i PlayStation — które działa lepiej? Eksperci to sprawdzili

PlayStation Xbox Chmura

Granie w chmurze przez wiele lat wydawało się scenariuszem niczym z filmu science fiction, jednak takie usługi jak Xbox xCloud i PlayStation Plus Game Streaming udowadniają, że nie tylko jest to możliwe, ale też całkiem wygodne. Kanał Digital Foundry postanowił przetestować obie usługi, by sprawdzić, która z nich okaże się lepsza, a wyniki testy okazały się… niejednoznaczne.

PlayStation Plus Game Streaming vs Xbox xCloud — analiza Digital Foundry

PlayStation Plus Game Streaming vs Xbox xCloud — porównanie Digital Foundry

Na kanale Digital Foundry w serwisie YouTube pojawił się dzisiaj materiał, który porównał ze sobą dwie usługi strumieniowania gier w chmurze, czyli PlayStation Plus Game Streaming oraz Xbox xCloud. Redakcja przeprowadziła kilka zróżnicowanych testów w różnych gra, a ich wyniki nie wskazują jednoznacznego zwycięzcy.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Usługi grania w chmurze były testowane na flagowych sprzętach każdego z producentów, czyli PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Przeprowadzone badania wskazały, że strumieniowanie na PS5 odpowiada lokalnej wydajności konsoli, natomiast Xbox Series X korzystał z docelowej wydajności swojego słabszego brata, czyli Xbox Series S.

Zabieg ten jest prawdopodobnie spowodowany chęcią odciążenia serwerów Microsoftu. Powoduje to jednak, że gry działają w niższej rozdzielczości oraz prezentują gorszą wydajność niż ich odpowiedniki na konsoli Sony. Są jednak plusy takiego rozwiązania, jak chociażby dużo niższe opóźnienia niż na PlayStation 5, co zdecydowanie poprawia jakość rozgrywki, szczególnie w bardziej dynamicznych grach.

Test Digital Foundry nie daje ostatecznej odpowiedzi, która z usług jest lepsza. PlayStation ma po swojej stronie lepszą jakość i wydajność, z kolei Xbox oferuje dużo mniejsze opóźnienie. Dajcie znać, z której usługi strumieniowania gier korzystacie!

Źródło: Pure Xbox

O autorze
Igor Twardowski
Redaktor działów Newsy & Promocje

Niespełniony filmoznawca i scenarzysta, który pierwsze kroki w grach stawiał w Tomb Raider II i pierwszym Diablo. Miłośnik Gothica i Heroesów. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.