GTA 6 na PS5 Pro tylko w 30 FPS? Karuzela spekulacji i analiz trwa w najlepsze

GTA 6 PS5 Pro

Aktualnie w branży trudno o bardziej nośne tematy niż GTA 6 i PS5 Pro, połączenie tych dwóch wątków tym bardziej musi ponieść się w świat. Odkładając jednak żart na bok, to kwestia działania nadchodzącej gry Rockstar Games na świeżo zapowiedzianym sprzęcie od Sony rozpala wyobraźnie i zachęca do wszelkich spekulacji. Nie wszystkie one są jednak tak optymistyczne, jak można się było tego spodziewać.

GTA 6 bez 60 FPS-ów nawet na PS5 Pro?

GTA 6
GTA 6

Redakcja portalu IGN postanowiła zapytać Richarda Leadbettera z Digital Foundry o to, jak GTA 6 będzie działać na nadchodzącym PS5 Pro od Sony. Już na samym początku warto podkreślić, że zdaniem eksperta (a takim Leadbetter bez wątpienia jest) nadchodzący sprzęt od Sony nie poradzi sobie z tak zaawansowaną produkcją na tyle dobrze, aby wyciągnąć 60 FPS-ów w rozdzielczości 4K.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Co bardzo ciekawe, winnym tego ma być procesor, a nie układ graficzny konsoli. Ze względu na zaawansowane symulacje, których wymaga taka produkcja, wszystkie konsole aktualnej generacji będą miały problem z osiągnięciem 60 klatek. Ewemtualnie zostałoby to okupione sporymi wyzwaniami w dziedzinie optymalizacji i kompromisami np. w zakresie liczby postaci niezależnych w tle, fizyki lub innych elementów bazujących na obliczeniach CPU.

Na pocieszenie ekspert stwierdził, że GTA 6 ma zadatki na to, aby być najładniejszą produkcją obecnej generacji konsol i to nawet na podstawowym modelu PS5. Tutaj jednak trzeba liczyć się z ewentualnymi spadkami wydajności nawet poniżej grywalnej bariery 30 FPS-ów.

Myślę, że istnieją mocne dowody sugerujące, że [zwiastun GTA 6 z ubiegłego roku] działał na PlayStation 5 lub Xbox Series X. W związku z tym imponujący poziom szczegółów graficznych widoczny w tym zwiastunie powinien być możliwy do osiągnięcia przy użyciu mocy oryginalnego modelu PlayStation 5 z 2020 roku. Jest więc oczywiste, że nowe PS5 Pro jest jeszcze bardziej zdolne do zapewnienia tego, co widzieliśmy w tym krótkim spojrzeniu na Vice City.

Richard Leadbetter

Cała wypowiedź eksperta została podsumowana jeszcze tym, że wszystko może się zmienić, jeśli Rockstar od początku celuje w wyższą wydajność. Na to jednak nie mamy żadnych, ale to żadnych dowodów, więc na razie nie warto się na to nastawiać. Zapewne bliżej premiery wszystko stanie się jasne, a nam do tego czasu pozostaje tylko i wyłącznie czekać.

Źródło: IGN

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
Ruszyła MEGA OKAZJA na Black Friday!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.