Od kilku lat gracze PC korzystają z różnych technik skalowania obrazu, które rozwijane są przez największych producentów układów graficznych. Oprócz AMD FSR, Intel XeSS i NVIDIA DLSS możemy zdecydować się na konkurencyjne rozwiązanie, takie jak Lossless Scalling. W najnowszej aktualizacji autorzy programu wprowadzili opcję generowania trzech dodatkowych klatek.
Lossless Scalling 2.11 – ulepszony generator klatek i obsługa G-Sync
Najnowszą nowością w Lossless Scalling 2.11 jest wprowadzenie kolejnej wersji generatora klatek (LSFG 2.3). Zasada działania LSFG w trybie X4 jest stosunkowo prosta: na podstawie jednej prawdziwej klatki program generuje trzy kolejne.
Należy pamiętać, że nie jest to rozwiązanie idealne, ponieważ wiąże się ze wzrostem opóźnień (reakcja na działanie gracza pojawi się na monitorze później) oraz szansą na wystąpienie błędów graficznych.
Trudno sobie wyobrazić komfortowe korzystanie z aplikacji w połączeniu z dynamicznymi grami sieciowymi, jednak posiadacze przenośnych konsol lub starszych laptopów zdecydowanie powinni dać jej szansę.
Aby ograniczyć zjawisko input lagu, twórcy Lossless Scalling rekomendują ograniczenie liczby FPS do 60. Wówczas po włączeniu najwyższego trybu generatora klatek zobaczymy aż 240 FPS.
- Sprawdź aktualne ceny Lossless Scalling w G2A NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny Lossless Scalling w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Lossless Scalling w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Lossless Scalling w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Autorzy programu wprowadzili wsparcie dla G-Sync, co pozwoli zredukować tearing („rwanie się” obrazu) na kompatybilnych monitorach. Ulepszono także działanie generatora w trybie X3.
Źródło: Steam
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.