Mass Effect Andromeda niczym No Man’s Sky? Takie plany na grę miało BioWare

Mass Effect Andromeda

Od premiery Mass Effect Andromeda mija w tym roku 7, a więc całkiem sporo czasu. Nadal jest to jednak produkcja, która dla wielu graczom daje sporo frajdy po dziś dzień, choć przy okazji premiery ciężko było mówić o przesadnym optymizmie. Okazuje się jednak, że w początkowych wizjach BioWare gra miała wyglądać zupełnie inaczej.

Proceduralnie generowany świat miał być podstawą dla Mass Effect Andromeda

Mass Effect Andromeda
Mass Effect Andromeda

Serwis Kotaku opublikował specjalny raport, w którym zebrał wypowiedzi kilku pracowników BioWare, którzy brali udział w procesie tworzenia Mass Effect Andromeda. Zgodnie z tym, co zostało przekazane, wynika, że w trakcie 5 lat rozwoju studio napotkało liczne problemy, co ostatecznie poskutkowało złożeniem gry w całość w okresie niecałych 18 miesięcy.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Co bardzo ciekawe, deweloperzy twierdzą, że gra miała pierwotnie bardziej przypominać coś na wzór No Man’s Sky. Co bardzo ciekawe, faza konceptualna, która zakładała takie plany, miała mieć miejsce jeszcze przed premierą pozycji od Hello Games.

Oznacza to, że owa space opera z elementami RPG miała zaoferować graczom proceduralnie generowane planety oraz dość rozległe uniwersum. Przeszkodą okazał się jednak silnik Frostbite, który forsowany jest przez EA w przypadku wielu studiów należących do giganta oraz ograniczenia budżetowe, oraz techniczne.

Mass Effect Andromeda

Jeden z pracowników twierdzi, że wszystkie cięcia, jakie podczas tworzenia gry dotknęły BioWare, powinny wydarzyć się wcześniej. Wówczas paradoksalnie byłby one mniej dojmujące.

Z perspektywy czasu taka wizja deweloperów wydaje się całkiem sensowna, ale przy tym wszystkim pozostaje pytanie, czy faktycznie by tak było? Nie można wykluczyć, że to ostatecznie i tak by nic nie dało, bo BioWare nie byłoby w stanie udźwignąć ciężaru takiego projektu. Niemniej jednak nigdy się tego nie dowiemy.

Źródło: gamespot.com

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.