Szef Xbox Game Studios marzy o nowych metodach testowania gier. Sztuczna inteligencja może zastąpić ludzi

Matt Booty Xbox

Nie ma co ukrywać, że ostatnie lata obfitują w bardzo duże i skomplikowane gry. Deweloperzy co chwila prześcigają się w kwestiach rozmiarów mapy, złożoności i różnorodności kreowanych przez nich światów. Efektem ubocznym tego zjawiska są oczywiście błędy, które obecne są w każdym tytule. Szef Xbox Game Studios — Matt Booty — zdając sobie sprawę z tego problemu, wysnuł bardzo ciekawy pomysł.

Matt Booty twierdzi, że sztuczna inteligencja w przyszłości może zastąpić testerów

Halo Infinite
Halo Infinite

Podczas wydarzenia Pax West 2022 Matt Booty, odpowiadając na serie pytań, zdradził, że w jego opinii przyszłość testów QA (ang. Quality Assurance — działania mające na celu wyeliminowanie błędów w oprogramowaniach) skupiona będzie wokół sztucznej inteligencji. Stwierdził on, że gry stają się coraz bardziej złożone, a przez to bardziej podatne na błędy, w związku z tym obecne metody testowania po prostu nie są w stanie za tym nadążać. Ponadto opieranie się na ludzkiej pracy, według szefa Xbox Game Studios, czasem uniemożliwia wdrożenie niektórych funkcji czy zmian, które pojawiają się w głowach scenarzystów na późnym etapie produkcji.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

W związku z tym Booty poprosił nawet zespół badaczy SI w Microsofcie, aby opracowali algorytm, który będzie w stanie zastąpić człowieka w dziedzinie testowania gier. Marzeniem szefa Xbox Game Studios jest możliwość uruchomienia jednego tytułu w 10 tysiącach egzemplarzy za pomocą chmury i zlecenie sztucznej inteligencji testowania go pod wieloma aspektami.

Przeczytaj też: Kody do The Sims 4

Zapewne temat wykorzystania zasobów SI do testowania gier będzie w przyszłości podejmowany niejednokrotnie. W końcu naturalne jest, że deweloperzy zawsze będą szukać tanich i w miarę skutecznych rozwiązań w celu ulepszania swoich produkcji. Dość powiedzieć, że akcje takie jak ostatni konflikt pomiędzy CD Projekt Red a testerami z Quantic Lab na pewno przyśpieszy prace nad wprowadzeniem sztucznej inteligencji do branży gier.

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.