Microsoft nie zrezygnuje ze sprzedaży gier. „Uznajemy abonament za urozmaicenie w dystrybucji”

Xbox Games

Phil Spencer ujawnił, że Xbox nie będzie odchodził od sprzedaży gier na rzecz abonamentu. Microsoft chce jak największej różnorodności na rynku i nie planuje opierać się tylko na subskrypcjach. W związku z tym nie podejmie też ruchów w tym kierunku. 

Phil Spencer nie chce porzucić sprzedaży gier – „Myślę, że ludzie kupujący kolejne produkcje będą ważną częścią rynku przez wiele, wiele lat”

Phil Spencer
Phil Spencer

Phil Spencer, prezes Microsoft Gaming, w wywiadzie dla The Verge powiedział nieco o planach firmy w związku z sukcesem usługi Xbox Game Pass. Oświadczył, że Zieloni chcą zapewnić graczom jak największą możliwość wyboru, dlatego będą dalej sprzedawać wszystkie gry dostępne w ich ofercie. 

Nie kierujemy się wizją, zgodnie z którą wszyscy płacą nam 15 dolarów miesięcznie. Uważamy, że subskrypcja jest interesującym modelem biznesowym dla niektórych rodzajów gier i dla niektórych klientów. Postrzegam to jako urozmaicenie tego, jak gracze budują własne biblioteki gier lub jak twórcy docierają do swoich klientów. Dla mnie [taka różnorodność] zawsze będzie istotną częścią tego biznesu. Myślę, że ludzie kupujący i posiadający swoje gry będą ważną częścią rynku przez wiele, wiele lat.

Dlatego nie tworzymy produkcji na wyłączność w abonamencie lub nie próbujemy odciągnąć ludzi od zakupu gier. Uwielbiamy, gdy gracze nabywają swoje gry. To fantastyczne. Lubimy też, gdy wykupują subskrypcję. Tym, co naprawdę ma dla nas znaczenie, jest to, czy możemy skłonić więcej osób do ogrywania kolejnych tytułów i ułatwić to każdemu graczowi, który chce grać.

Phil Spencer, prezes Microsoft Gaming dla serwisu The Verge

Zobacz też: Tuner do telewizji naziemnej – najlepsze modele

Spencer dodał, że z tego powodu nie uświadczyliśmy premiery, która byłaby ekskluzywna tylko dla abonamentu Game Pass — każdą produkcję dostępną w subskrypcji możemy też kupić oddzielnie w standardowej cenie i raczej nie zmieni się to w najbliższej przyszłości. Szef Microsoft Gaming uważa, że gracze nabywający kolejne pozycje będą ważnym elementem rynku jeszcze przez wiele lat. Dajcie znać w komentarzach, czy podoba Wam się takie podejście!

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■
O autorze
Szymon Greloch
Autor

Nerd pełną gębą. Uwielbia strategie i gry sieciowe, w szczególności MOBA. Od małego przykuty do komputera, spędził przy pierwszym Down of War i Gothicach większość młodości. Do dzisiaj czeka na dobrą grę o Custodes z Warhammera 40k. Wcześniej mocno związany z HotSem, dzisiaj delektuje się pełnią gamingu. W wolnych chwilach pomaga przy organizacji wydarzeń masowych związanych z fantastyką.

Liczba wpisów: 112 (w redakcji od 25.10.2022)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
XBOX GAME PASS ULTIMATE ZNÓW NAWET 85% TANIEJ
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.