Przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft to bezapelacyjnie jedno z najbardziej znamiennych wydarzeń w branży gamingowej ostatnich kilku- lub nawet kilkunastu lat. W efekcie tego zakupu pod skrzydłami producenta Xboxów znalazło się kilka naprawdę cenionych marek. Najnowsza deklaracja szefa gamingowej dywizji giganta z Redmond nie pozostawia złudzeń — na tym firma nie poprzestanie.
Microsoft widzi dalszy potencjał w przejęciach, ale…
Phil Spencer podczas rozmowy z dziennikarzami Bloomberga przyznał, że firma stale chce być obecna na rynku i nie zamierza poprzestawać na dotychczasowych osiągnięciach. Przede wszystkim firma nie zamierza w przyszłości wykluczać podobnych przejęć.
Zdecydowanie chcemy być obecni na rynku, a kiedy uda nam się znaleźć zespoły, technologię i możliwości, które uzupełnią to, co staramy się osiągnąć w grach, absolutnie nie będziemy się wahać.
Phil Spencer
Na razie jednak nie można traktować takich deklaracji jako zapowiedzi konkretnych działań. Na razie Microsoft jest na etapie przejmowania i integrowania pracowników, którzy trafili do firmy w ramach przejęcia Activision Blizzard. Sam ten proces jest wymagający i sprawia, że gigant z Redmond musi w pierwszej kolejności podejść do tego tematu.
To już ostatni moment, aby kupić subskrypcję Xbox Game Pass Ultimate nawet 80% taniej! Nie ma czasu do stracenia, dlatego jeżeli chcesz skorzystać z OKAZJI ROKU, zanim wygaśnie, wybierz jeden z naszych poradników (poniżej) i postępuj zgodnie z przedstawionymi tam instrukcjami.
- 3 lata Xbox Game Pass Ultimate za 700 zł (szczególnie polecamy – 1964 zł rabatu ❤️)
- 30 miesięcy Xbox Game Pass Ultimate za 550 zł (szczególnie polecamy – 1670 zł rabatu ❤️)
- 600 dni (20 miesięcy) Xbox Game Pass Ultimate za 300 zł (szczególnie polecamy – 1180 zł rabatu ❤️)
- Przedłużenie Xbox Game Pass Ultimate 68% taniej dla AKTUALNYCH UŻYTKOWNIKÓW (szczególnie polecamy ❤️)
- 420 dni (14 miesięcy) Xbox Game Pass Ultimate za 220 zł (816 zł rabatu)
- 180 dni (6 miesięcy) Xbox Game Pass Ultimate za 130 zł (314 zł rabatu)
Co tu dużo mówić – radzimy się spieszyć. Ceny idą w górę z dnia na dzień, więc sama okazja może przestać być „okazją” w każdej chwili.
Co bardzo ciekawe, mężczyzna wspomniał w tym kontekście też o większej „różnorodności geograficznej” i potrzebie dywersyfikacji zespołów, które pracują nad grami. Jednym z kierunków takiego rozwoju są oczywiście Chiny i ambicje Microsoftu co do rynku mobilnego.
Możliwe więc, że jeszcze nie raz usłyszymy o planach Microsoftu dotyczących przejęć mniejszych firm i spółek zajmujących się tworzeniem gier. Pozostaje jednak pytanie, jak do tematu odnosić się będą organy regulacyjne. W końcu batalia o przejęcie Activision była dość długa i wymagająca…
Źródło: Bloomberg
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.