Przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft wzbudza wiele obaw wśród urzędników zajmujących stanowiska w czołowych urzędach regulacyjnych na całym świecie. Pośród wielu zastrzeżeń znalazła się także ta dotycząca ceny abonamentu Xbox Game Pass, która miałaby z czasem znacząco wzrosnąć. Właśnie dlatego przedstawiciele producenta Xboxów postanowili odpowiedzieć na kolejne obawy, które względem zakupu wystosował brytyjski organ CMA.
Podniesienie cen za Xbox Game Pass będzie niekorzystne dla Microsoftu?
W ramach wstępnych ustaleń CMA dotyczących przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft pojawiła się kwestia, że „Zieloni” mogą łatwo zmienić ceny subskrypcji Xbox Game Pass, gdy tylko do ich abonamentu dodana zostanie marka Call of Duty.
W odpowiedzi na ten zarzut gigant z Redmond podkreślił, że ceny Xbox Game Pass nie pójdą w górę, jeśli fuzja dojdzie do skutku. Firma nie zamierza w ten sposób rekompensować sobie wydanych na transakcję pieniędzy.
Ceny Game Pass nie wzrosną w wyniku Fuzji, a już na pewno nie wzrosną w stopniu, który zniweluje znaczące korzyści płynące z tytułów Activision trafiających do Game Pass na bieżąco. Jest tak zwłaszcza, biorąc pod uwagę, że Game Pass będzie nadal ograniczony przez B2P [buy to play]
Przedstawicielstwo Microsoftu
Jako poparcie tego twierdzenia przytoczona została sytuacja Bethesdy i Zenimax. Wówczas po przejęciu do abonamentu Xbox Game Pass trafiły takie produkcje jak Doom czy Fallout, a mimo tego nie zmienił on swojej ceny. Co ciekawe, reprezentanci Microsoftu wskazali także, że przy przejęciu Activision Blizzard wyeliminowane zostanie zjawisko „podwójnej marży”.
Integracja Activision i Microsoft spowoduje klasyczną eliminację efektu podwójnej marży, ponieważ Microsoft będzie mógł nabyć te gry po cenie (alternatywnej) i będzie miał motywację do szerszej dystrybucji i zwiększenia wydajności Game Pass w stosunku do jej alternatywnego poziomu. Aby zwiększyć produkcję, Microsoft będzie musiał zaoferować Game Pass po niższej cenie skorygowanej do jakości.
Przedstawicielstwo Microsoftu
Kolejnym argumentem jest ten, że osoby mające aktywne członkostwo w abonamencie Xbox Game Pass mogą w każdym momencie zrezygnować z opłacania go. Biorąc pod uwagę, że premiera Call of Duty ma miejsce tylko raz w roku, to podnoszenie opłat za abonament może mieć jedynie krótkotrwały wpływ na przychody.
Poza tym zwrócono uwagę na fakt, iż „użytkownicy Game Pass są wrażliwi na cenę” a jej wzrost dotknąłby wszystkich, także tych, którzy nie grywają w Call of Duty.
Przeczytaj też: Telewizor 65 cali — najlepsze modele
- Sprawdź aktualne ceny Call Of Duty Modern Warfare 2 w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Call Of Duty Modern Warfare 2 w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Call Of Duty Modern Warfare 2 w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Ostateczna konkluzja wskazuje więc, że jakakolwiek podwyżka cen mogłaby doprowadzić do zmniejszenia liczby abonentów, a więc przyniosłaby skutek odwrotny do zamierzonego. Oczywiście jest to absolutnie sprzeczne z interesami firmy, toteż Microsoft na ten moment nie rozważa takich decyzji. Pozostaje więc mieć nadzieję, że takie podejście zostanie utrzymane przez korporację przez jak najdłuższy czas.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.