Firma AMD na dobre zadomowiła się na rynku konsolowym. Choć w 2013 roku nikt nie wróżył tak spektakularnego sukcesu, to „Czerwonym” udało się zostać głównym dostawcą procesorów oraz układów graficznych zarówno do stacjonarnych, jak i przenośnych modeli. W ubiegłym roku zyskaliśmy potwierdzenie, że w PlayStation 6 ponownie znajdziemy podzespoły sygnowane logiem AMD, a dziś podobna deklaracja wyszła ze strony szefowej Xboxa.
Nowe konsole Xbox zostaną wyposażone w układy AMD
W przeszłości najpopularniejsze konsole znacząco różniły się pod względem specyfikacji, czego najlepszym przykładem jest PlayStation 3 oraz Xbox 360. Choć procesory użyte w obu urządzeniach zostały zaprojektowane we współpracy ze spółką IBM, to nie miały ze sobą wiele wspólnego. Opanowanie i wykorzystanie możliwości CPU znajdującego się w PS3 wiązało się z dodatkowym nakładem pracy, co nie ułatwiało tworzenia multiplatformowych gier.
Sytuacja uległa diametralnej zmianie wraz z premierą konsol ósmej generacji – PlayStation 4 i Xbox One zostały wyposażone w procesor oraz układ graficzny firmy AMD. Bariera w postaci innych architektur zniknęła, a deweloperom pozostało jedynie dostosować ustawienia graficzne do wydajności danego modelu (Xbox One, One S, PS4 Pro itd.).
Współpraca okazała się na tyle owocna, że chipy AMD ponownie zagościły w stacjonarnych konsolach obu firm (PS5/XSX) i wygląda na to, że sytuacja nieprędko ulegnie zmianie. Sercem kolejnego Xboxa jeszcze raz staną się układy scalone od AMD.
Z przyjemnością informuję, że nawiązaliśmy strategiczne, wieloletnie partnerstwo z AMD w celu opracowania układów dla licznych urządzeń, wliczając nasze nadchodzące konsole Xbox – zarówno te stojące w twoim salonie, jak i leżące w twoich rękach.
Sarah Bond (prezeska marki Xbox)
Słowa Sary Bond mogą sugerować, że Microsoft nie zrezygnował z planów na własnego handhelda, a ASUS ROG Xbox Ally to dopiero początek. Z punktu widzenia graczy istotna jest również deklaracja, że dotychczas wydane produkcje będą w pełni kompatybilne z nowymi konsolami.
Wspólnie z AMD rozwijamy najnowocześniejsze układy gamingowe, aby wznieść oprawę graficzną na wyższy poziom, podobnie jak immersję oraz doświadczenia z rozgrywki rozszerzanie dzięki sztucznej inteligencji. Wszystko to przy zachowaniu wstecznej kompatybilności z waszą dotychczasową biblioteką gier Xbox.
Sarah Bond
- Sprawdź aktualne ceny The Elder Scrolls IV Oblivion w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny The Elder Scrolls IV Oblivion w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny The Elder Scrolls IV Oblivion w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Oświadczenie szefowej Xboxa wpisuje się w aktualną politykę firmy, która mocno stawia na multiplatformowość oraz granie w chmurze. Niemniej, to kolejne potwierdzenie, że Microsoft nie zamierza nikogo zmuszać do zmiany przyzwyczajeń, a osoby niechętnie patrzące na wszelkie subskrypcje wciąż będą mogły kupić klasyczną konsolę.
Źródło: The Verge, Windows Central
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.