Dostępne od jakiegoś czasu technologie skalowania to zbawienie dla posiadaczy nieco bardziej budżetowych kart graficznych. Jedną z nich jest właśnie DLSS od Nvidii. Jego najnowsza aktualizacja przyczyniła sie do polepszenia jakości obrazu, jaką oferuje.
Nvidia DLSS – aktualizacja 3.7.0
Jak przypomniał Wccftech i zauważono pierwotnie na Reddicie, najnowsza aktualizacja DLSS 3.7.0 wdrożyła nowy preset eager_donkey. Dzięki temu jakość obrazu została ulepszona w wybranych tytułach, jednocześnie zmniejszając efekt jego rozmycia.
To szczególnie ważne, bo dotyczy głównego problemu związanego z technologią skalowania. Naturalnie wrażenia wizualne zawsze muszą ucierpieć, gdy zależy nam na wykorzystaniu tego sposobu w celu uzyskania większej liczby klatek. Z drugiej strony miło jednak, że próbuje się ograniczyć ten skutek do minimum.
Z innej beczki, zaktualizowano też bibliotekę Streamline. To jednak niezbyt ważne dla nas jako użytkowników końcowego produktu.
DLSS od Nvidii jest jednym z trzech czołowych rozwiązań skalowania. Poza tym istnieje jeszcze FSR od AMD oraz Intel XeSS. Ostatnia z tych technologii jest jednocześnie najmłodszą i wiąże się z planami producenta dotyczącymi dalszej ekspansji na rynku kart graficznych.
Wiele wskazuje też na to, że swoje trzy grosze w tej konkurencji dołoży także PlayStation. Spekuluje się bowiem, że PS5 Pro skorzysta z autorskiej technologii skalowania, jaką jest PSSR. Czy rzeczywiście tak będzie? O tym dopiero się przekonamy.
Źródło: Wccftech
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.