Powiedzieć, że Overwatch 2 nie został najcieplej przyjęty przez graczy, to jak nie powiedzieć nic. Produkcja od Blizzarda pomimo początkowego zainteresowania nie stała się wielkim przebojem, a negatywny odbiór widoczny na Steamie nie poprawia sytuacji. Okazuje się jednak, że nawet to wszystko nie powstrzymuje gry przed przekraczaniem kolejnych prognoz i wyników finansowych.
Krytyka graczy najwidoczniej nijak ma się do popularności Overwatch 2
Według najnowszej aktualizacji profilu LinkedIn szefa globalnego marketingu Overwatch 2 — Sama Saliby — tytuł ten przebił ostatnie prognozy i przekroczył próg 50 milionów aktywnych graczy. Fakt ten przełożył się na przychód w wysokości 225 milionów dolarów od samej premiery.
Mężczyzna wspomniał także, że kluczowe wskaźniki efektywności przekroczyły 130%, a to zaś spowodowało, że ów hero-shooter stał się przez jakiś czas najpopularniejszym tytułem na Twitterze, YouTube, TikToku czy Twitchu. Innymi słowy, z informacji tych wynika, że Overwatch 2 to tak naprawdę ogromny sukces komercyjny.
Dane te jednak nie korespondują z rzeczywistym odbiorem graczy, który zweryfikować można m.in. na Steamie. Na moment pisania tego newsa na platformie Valve tytuł ten pozytywnie ocenia tylko 15% z ponad 230 tysięcy osób. Do dziś ludzie krytykują nie tylko szereg niespełnionych obietnic, ale nachalną monetyzację w zakresie przepustki bojowej.
Rozstrzał pomiędzy słowami pracownika Blizzarda a rzeczywistością jest więc ogromny. Oczywiście nikogo nie dziwi fakt, że odbiór społeczności ma znacznie mniejsze znaczenie niż słupki sprzedaży i popularności, jednak zestawienie tych danych może dawać do myślenia.
Źródło: LinkedIn: Sam Saliba, Twisted Voxel
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.