Studio Obsidian Entertainment znane jest przede wszystkim z takich tytułów jak chociażby Pillars of Eternity czy The Outer Worlds. W 2018 roku zostało ono zakupione przez Microsoft i pracuje nad takimi tytułami jak Grounded czy Pentiment. W niedawnym wywiadzie Josh Sawyer, który odpowiedzialny jest za tę drugą produkcję, zdradził, że deweloperzy pozwolili sobie na dość dużą samowolkę tworząc wspomniane Pentiment.
Microsoft dowiedział się o Pentiment dopiero po dziewięciu miesiącach
Sawyer, udzielając wywiadu dla TechRadar zdradził, że Obsidian rozpoczęło pracę nad Pentiment bez wiedzy Microsoftu. Początkowe prace trwały około dziewięciu miesięcy, po tym czasie studio przedstawiło wydawcy ukończony prototyp produkcji. Zaskoczeni włodarze Microsoft Games widząc, jak prezentuje się Pentiment, postanowili dać tej grze zielone światło. Josh Sawyer uważa, że gdyby Obsidian zdecydowało się od początku powiadomić swojego wydawcę o zamiarach stworzenia takiego tytułu jak Pentiment, to zapewne projekt zostałby z góry odrzucony.
Przeczytaj też: Jaki procesor do gier kupić?
W dalszej części rozmowy deweloper zdradził, że mimo nadziei na jak najlepszy odbiór Pentiment, zdaje on sobie sprawę, że jest to dość specyficzna produkcja. Biorąc pod uwagę, że gra od premiery będzie dostępna w Xbox Game Pass, Sawyer ma nadzieję, że wzbudzi ona duże zainteresowanie graczy. Na koniec przypominamy, że Pentiment zadebiutuje 15 listopada 2022 roku na PC, Xbox One i Xbox Series X|S.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.