[AKT.]PlayStation Network padło! Sony wydaje komunikaty, a gracze nie mają dostępu do funkcji sieciowych

PlayStation Network Awaria

Dzisiejszy dzień rozpoczynamy od niespecjalnie dobrych wieści dla wszystkich użytkowników konsol PS5. Pojawiające się w nocy doniesienia potwierdzone zostały ostatecznie przez oficjalne konta japońskiego przedsiębiorstwa. Awarii uległa infrastruktura sieciowa PlayStation Network i sprawa może być poważniejsza, niż wielu zakładało.

Nie działa PlayStation Network

Dokładnie od godziny 3:21 czasu polskiego gracze zaczęli doświadczać licznych problemów z działaniem funkcji sieciowych PlayStation. Wówczas wiele osób mogło dojść do wniosku, że problemy leżą po ich stronie, jednak dość szybko wieści o problemach potwierdziło japońskie konto PlayStation na Twitterze, informując o globalnej awarii całej infrastruktury.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Jest to więc całkiem nietypowa sytuacja, bo przeważnie Sony nie zwykło informować graczy o kłopotach, a zamiast tego skupiało się na szybkim rozwiązaniu problemów. Tutaj możemy mieć do czynienia z poważniejszą usterką, która wymagał od firmy wystosowania konkretnych komunikatów.

Awaria sieci PlayStation™.

Należy pamiętać, że sieć PlayStation™Network (w tym PlayStation®Store) może być obecnie niedostępna. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie może to spowodować. Obecnie badamy i rozwiązujemy problem, więc prosimy o cierpliwość.

Komunikat PlayStation

Co bardzo ciekawe, komunikat o błędzie nie pojawił się na oficjalnym koncie PlayStation dotyczącym pomocy technicznej. Tam na próżno szukać jakichkolwiek wzmianek na ten temat, co dla wielu odbiorców też może być dodatkowo mylące.

Na szczęście działa strona status.playstation.com, która także potwierdza, że mamy do czynienia z globalną awarią, która rozpoczęła się dzisiejszej nocy. Niestety, ale na moment pisania tego newsa nie działają żadne usługi sieciowe i dotyczy to każdego sprzętu z ekosystemu Sony, który wykorzystuje internet do dostarczania swoich funkcji.

Branżowy analityk — Roberto Serrano — dość szybko zareagował na tę sytuację i stwierdził, że ostatni raz PlayStation Japan reagowało i donosiło o problemach technicznych sieci w 2011 roku. Wtedy to firma mierzyła się z poważnym atakiem DDoS, który doprowadził do wyłączenia PlayStation Network aż na 23 dni.

Nie brzmi to szczególnie dobrze i warto mieć nadzieję, że tym razem rozwiązanie problemu zajmie Sony mniej niż miesiąc. Nie pozostaje więc nic innego, jak tylko czekać na kolejne komunikaty japońskiego przedsiębiorstwa, informujące o usunięciu awarii na dobre.

Aktualizacja – 01.10.1999, 13:50

Zgodnie z informacjami przekazywanymi przez graczy oraz tym, co widoczne jest na stronę status.playstation.com wszystkie funkcje sieciowe zostały przywrócone. Oznacza to, że wszyscy posiadacze konsol PS5 mogą bez większych problemów korzystać z ekosystemu PlayStation i sieci PS Network.

Źródło: status.playstation.com, Twitter: Roberto Serrano

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
MEGA OKAZJA!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.