Concord gorszy nawet od Redfall! Gracze wyśmiewają wielką porażkę PlayStation

Concord

Wczoraj gruchnęła wiadomość, że po zaledwie 11 dniach od swojej premiery Concord zostaje wycofany ze sprzedaży i czeka go rychły koniec. Na razie jeszcze nie jest jasne, czy produkcja doczeka się swoistego przebudowania, czy zostanie całkowicie skasowana z annałów historii PlayStation, ale pewne jest, że mowa o wielkiej wizerunkowej klapie. Okazuje się, że wieści o porażce, zamiast zasmucić graczy, po prostu ich rozbawiły.

Reakcje graczy na porażkę Concord

Po informacji o zamknięciu Concord i wycofaniu gry ze sprzedaży w social mediach (głównie na Twitterze) zaobserwować można prawdziwy wysyp wpisów nawiązujących właśnie do tej produkcji. Jak można się było spodziewać — prawie nikt za tytułem tym nie płacze, a wręcz przeciwnie, przypadek ten wzbudza powszechne rozbawienie.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Wiele osób zauważa, że trudno o gorszy przykład zmarnowanego czasu i pieniędzy nie tylko w przypadku historii Sony, ale i całego gamingu. Doszło nawet do tego, że niektórzy przyrównują tytuł Firewalk do legendarnej już wpadki, jaką było E.T. the Extra-Terrestrial na Atari 2600.

W całej tej sytuacji nie mogło zabraknąć też porównań z niesławnym Redfall od Microsoftu. Tutaj internauci słusznie wskazują, że gra od Arkane Austin radziła sobie zauważalnie lepiej i nawet na polu porażek Sony musiało pokazać swoją „supremację”.

Można było się też spodziewać, że sytuacja ta sprowadzi na gamingową infosferę dyskusję o powodach, dla których Concord poniosło taką porażkę. Najbardziej donośne w tym przypadku są głosy, które wprost mówią, że jest to „efekt ideologii woke” i skrajnego upolitycznienia gry.

Narracja ta jest oczywiście bardzo wygodna dla wielu osób, jednak nie wyczerpuje do końca tematu. Na subreddicie poświęconym grze (który aktualnie jest też bardzo skrupulatnie moderowany) można przeczytać wiele ciekawych spostrzeżeń na temat sytuacji Concord.

Gracze zwracają tam bowiem uwagę na takie elementy jak, brak zawartości dla jednego gracza, nieciekawy i bardzo generyczny setting, mało atrakcyjny i nudny design postaci oraz rozgrywki. Jakby tego było mało, to wszystko to zostało wycenione na 40 dolarów, odstając przy tym zauważalnie nawet od swoich darmowych odpowiedników.

Inna sprawa, że opisane problemy widoczne były podczas przedpremierowych testów. Co bardzo istotne, wśród osób, które wtedy ogrywały ten tytuł, znaleźli się i tacy, którzy po zgłaszali to deweloperom, ale ich sugestie i spostrzeżenia zostały — co do zasady — zignorowane. To także nie wpłynęło pozytywnie na późniejszy odbiór gry od Firewalk Studios.

Lista grzeszków i przewinień Concord jest więc długa, a dla sporej grupy odbiorców jest to po prostu niezwykle śmiesznych przykład wtopienia ogromnej liczby pieniędzy w absolutnie nierokujący projekt. Sony oraz inni wydawcy powinni wyciągnąć wnioski z tej katastrofy i poważnie zastanowić się nad dalszym pchaniem się w przesycony rynek gier-usług. Czy tak się jednak stanie? Czas pokaże.

Źródło: Reddit r/ Concord

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
MEGA OKAZJA!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.